Volledige versie bekijken : vraagje over moederbord



eros
10 October 2006, 17:40
hallo
heb een probleem
heb een nieuw mombo gestoken een asrock 775 dual-vsta maar heb nu het volgende probleem als ik xp instaleer en ik wil dan mijn drivers van mijn mombo instaleren start mijn pc niet meer op krijg het volgende bericht generate serial ata driver diskette y/n dus ik doe ja een hij kopieerd iets naar een disk maar als hij dan terug opstard vraagt hij telkens het zelfde ook al zeg ik van geen disk maken
weet ieman hier raad mee
alvast bedank op voorhand
mvg eros

Kokki
10 October 2006, 18:20
Kan je het wat meer in detail uitleggen?
Je bent er in geslaagd om XP te installeren, en dan wil je de drivers van je mobo installeren? En dan gaat het mis?
Of kan je zelfs xp niet installeren?
Hoeveel harde schijven heb je, en is het sata of ide?
Hier vind je hoe je een sata moet installeren: http://www.asrock.com/Drivers/Manual/RAID_GUIDE/SATA.pdf#search=%22generate%20serial%20ata%20drive r%20diskette%20%22

woepi
10 October 2006, 18:26
Heb dit ook voor gehad, bij mij was 't omdat ik mijn Sata-schijf verkeerd had aangesloten.

eros
10 October 2006, 18:32
het is een sata hd en een ide hd xp staat op mijn sata hd ik kan alles installeren maar als ik de drivers van mijn mombo instaleer zoals voor mijn geluid en zo dan geeft hij een melding als ik mijn pc terug opstard van generate serial ata driver disk y /n dus dan moet ik kiesen ja of nee dan doe ik ja en koieerd hij enkele bestanden naar een diskette en dan vraagt hij om de pc onieuw op te starten maar telekens vraagt hij voor die diskette te maken ???????? maar krijg xp niet meer op het scherm

g_man
10 October 2006, 19:18
Denk dat het probleem is dat je eerst de SATA diver diskette moeten aanmaken.

1) Steek de Support CD in je CR/Rom om op te starten. (Opgelet, nog geen floppy in de drive steken ! !)
2) Tijdens de POST (in het begin van het booten, de <F11> key indrukken, en dan zie je een schermpje dat "boot devices selection" heet. Selecteer daar CD-ROM als boot.
3) Als je de volgende booschap krijgt, “Do you want to generate Serial ATA driver diskette [Y/N]?”, druk je <Y>.
4) Dan krijg je het volgende;
Please insert a diskette into the floppy drive.
WARNING!
Formatting the floppy diskette will lose ALL data in it!
Start to format and copy files [Y/N]?
Stop dan een floppy diskette in de drive en druk <Y>.
5) Het systeem zal dan de floppy fromatteren en de SATA drivers erop installeren.
Nu kan je beginnen aan je XP-installatie... :) ;)

De engelstalige (http://www.asrock.com/Drivers/Manual/RAID_GUIDE/SATA.pdf) handleiding voor de installatie van SATA op je mobo en ook XP,...

eros
10 October 2006, 21:17
dat heb ik gedaan maar telkens zegt hij dat ik die disk moet maken en dan wil hij niet meer opstarten weet geen raad meer??

coopman
11 October 2006, 16:39
dit is nu misschien niet het geval maar wat moet ge doen als ge geen floppy disk station hebt ?
is voor het geval als ik dat eens moeste tegenkomen

eros
15 October 2006, 21:42
hier mag een slotje op