Volledige versie bekijken : release voor bios-update



delinquente
12 October 2006, 15:13
hey iedereen, ik heb op de site van mijn Gigabyte GA965P-DS3 (socket 775)
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/BIOS_Model.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2314&ProductName=GA-965P-DS3
een paar updates gevonden voor mijn bios. Ik zou graag de "Enhance Conroe E6300/E6400 overclock capability" willen uitvoeren. Ik heb die nu op het buroblad gezet, maar zijn er eventeel risico's als ik die moest installeren? En hoe moet je dat doen zo'n update? Want dan zou ik de rest ook kunnen updaten van mijn bios: namelijk

Fix Memory compatibility issues
Fix some GFX card compatibility issueswant mijn geheugen staat niet tussen de compatibilteitslijst van het geheugen.

thx alvast

Milo
12 October 2006, 15:56
Normaliter krijg je een file .
Ik vermoed een Bin bestand ( Alez nen Image )
die laadt je in in alcohol of NEro en die brand je.
Dan start je je pc met cdrommeken in de drive ( Cd'ke is bootable)
Weet wel !!!!!!!!!!!! Bios updaten is gevaarlijk werk !!! 1 fout en uw pc is eraan ( beetje als een hartattak :) ) Dus moet je zeker zijn da je weet waaraan je begint ;)

Suc7

Heezy
12 October 2006, 15:58
http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherboard/HowToReflashBIOS.aspx

Daar staat uitgelegd hoe je moet updaten vanuit Windows. In Windows zelf is het makkelijkste. En risico... mja, zien dat het systeem niet crasht of uitvalt tijdens de flash zelf. Maar dat hebt ge meestal niet zelf in handen. En moest het mislukken, meestal kunt ge da zelf nog terug oplossen. Mss heeft je mobo zelfs BIOS Crash protection, niet naar gekeken.

Milo
12 October 2006, 16:03
Thx Heez , maar is het niet zo da als ge ne Fixed Bios hebt ( hoop da da hier niet het geval is ) en ge doet ne slechten update of de pc valt uit (Whatever) da je dan wel een .....probleemken hebt .... ?
Euhm... weet jij of dit kan worden verholpen ???? Want euhm dat is iets da ik graag zou zelf willen kunnen .... Thx

Heezy
12 October 2006, 16:19
Wel, er zijn eigenlijk nog veel dingetjes die je kan proberen, afhankelijk van wat je nog kan doen met je PC:

-blind flashen als dat nog gaat
-ik heb eens een corrupt BIOS gehad die tijdens een flash dus crashte. Dat heb ik nog kunnen oplossen door een gemodifieerde Awardflash prog te gebruiken en alsnog een goed BIOS erin kunnen flashen.
-als dat allemaal niet meer gaat, dan doet hot-flashing de truc meestal. Wel erop letten dat het dezelfde soort Flash ROM is ivm. voltages enzo.
-Laatste optie is natuurlijk gewoon een nieuwe Flash ROM bestellen met het correcte BIOS op.

delinquente
12 October 2006, 16:43
Wel, er zijn eigenlijk nog veel dingetjes die je kan proberen, afhankelijk van wat je nog kan doen met je PC:

-blind flashen als dat nog gaat
-ik heb eens een corrupt BIOS gehad die tijdens een flash dus crashte. Dat heb ik nog kunnen oplossen door een gemodifieerde Awardflash prog te gebruiken en alsnog een goed BIOS erin kunnen flashen.
-als dat allemaal niet meer gaat, dan doet hot-flashing de truc meestal. Wel erop letten dat het dezelfde soort Flash ROM is ivm. voltages enzo.
-Laatste optie is natuurlijk gewoon een nieuwe Flash ROM bestellen met het correcte BIOS op.

thx voor de link, ik heb mijn bios succesvol kunnen updaten zonder problemen met @BIOS. Niet met Q-Flash, mijn mobo ondersteunt dat wel, kheb het gezien in de bios, maar dat ziet er mij wat te gevaarlijk uit. Al bij al, nu heb ik een uitbreiding van meer meer compatibele geheugen en cpu's.

Greetz