Volledige versie bekijken : pc formateren??grote problemen



thenize
13 October 2006, 16:00
Ik wou mijn computer formateren en dus windows opnieuw instaleren, maar het zijn grote problemen...de computer heeft de oude windows nie verwijderd maar gewoon een nieuw bereaublad gemaakt me een andere harde schijf(van 3gb!!!) al men oude bestanden zijn niet verwijderd. ik ben ten einde raad


help me pleazzzze

g_man
13 October 2006, 16:09
Wsl heb je tijdens de installatie gekozen voor een andere map... gewoon opnieuw proberen en laten formatteren en dan de standaard map c:\windows gebruiken...

Milo
13 October 2006, 16:11
Wel hersteek u cdrom in de pc
reboot .
De moment dat het system je vraagt waar je je windows op wil instaleren ( welke partitie) dan neen je je C schijf en enter je 1 maal.
Dan ga je een aantal opties krijgen . standaard staat de optie bestands structuur ongewijzigd laten aan , kies daar voor de eerste of de 2e optie ( formateren als NTFS systeem . druk dan enter en F ;)

cruwero
13 October 2006, 16:11
Je heb dus windows er gewoon over heen gezet,en dus niet geformateert:
Henk

cruwero
13 October 2006, 16:16
Doe het nou maar zo.

Zorg dat je cd/dvd als first boot opstart.(bios)
1<....>Start op met de cd van xp.
2<....>Druk op enter als u windows xp wilt installeren enter.
3<....>vervolgens op f8
4<....>Druk nu op D-enter
5<....>vervolgens op l-enter
6<....>keuze hoe je wilt formateren fat32 of ntfs.
Beter ntfs
Na formateren zal de pc opstarten en vervolgens installeren:
Henk

crazyjanita
16 October 2006, 22:01
er is nog een optie om je schijf te formatteren .. als je een diskettestation hebt moet je eerst een opstart diskette maken als die klaar is die er in laten zitten dan opnieuw opstarten dan krijg je het menu van die diskette en kun je kiezen of je met cd rom ondersteuning wil of niet dan kom je bij <a> en daar typ je dan in format c: en dan J voor Ja de rest wijst zich vanzelf ik gebruik deze manier altijd en dan is je schijf helemaal schoon voor opnieuw windows

Milo
17 October 2006, 12:02
CrazyJanita ....

Dit is de format procedure tot VOOR Xp ........
Xp doet alles zelf nu ..... cdromme'ken erin en Cruwero's oplossingvolgen ( mijn was nie volledig )
Thanks henk hiervoor
@Thenize ....... vertrouw maar op henk zijn antwoord ;)

crazyjanita
17 October 2006, 15:56
CrazyJanita ....

Dit is de format procedure tot VOOR Xp ........
Xp doet alles zelf nu ..... cdromme'ken erin en Cruwero's oplossingvolgen ( mijn was nie volledig )
Thanks henk hiervoor
@Thenize ....... vertrouw maar op henk zijn antwoord ;)


het kan ook met xp hoor heb zelf ook nog steeds xp heb namelijk ook de ervaring als je alles via de cd doet niet helemaal goed gaat en hij ook fouten laat staan dan maar op de ouderwetse manier weet ik zeker dat het goed gebeurt

cruwero
17 October 2006, 16:04
dan maar op de ouderwetse manier weet ik zeker dat het goed gebeurt
Wat bedoel je hier mee dan?
Henk

Milo
17 October 2006, 16:42
neem dan de optie formateren en niet snel formateren ;)

crazyjanita
17 October 2006, 22:24
Wat bedoel je hier mee dan?
Henk


zoals ik het zeg heel veel mensen waar ik wel eens kom voor problemen doen het formateren allemaal via de cd van xp maar ze blijven fouten houden . daarom formateer ik nog steeds via de diskette en dan format c: dan weet ik zeker dat geen enkel bestandje meer op me hardeschijf staat en dan windows echt schoon is maar ja das mijn mening .. vond het wel handig om het hier te vermelden omdat hij niet voor niets nu een probleem heeft

Milo
18 October 2006, 11:33
Janita .... véél mensen formateren soms niet ....
Steken hun cdromme'ke in de speler ... laten opstarten en Enteren tot ter dood ....... nja ..... ergens moet je op een scherm niet enteren maar kiezen tussen snel formatern en gewoon heel langzaam forrmateren .... kies je de eerste optie dan is formatern gedaan op laat ons zeggen een paarminuutjes .... dan worden gewoon je gegevens gewost ... maar kies je optie 2 dan duurt dit soms meer dan een half uur , en worden wel degelijk alle info van u schijf gewist ;)
Dit is identiek als wat jij doet ;-)