Volledige versie bekijken : Moet heropstarten



mvhgb
15 October 2006, 09:42
Hallo, 'k zit met een klein probleempje dat zichzelf meestal oplost maar toch op"mijn" systeem werkt. Telkens ik de pc opstart loopt hij ergens vast en moet ik via de reset-knop heropstarten en dan werkt alles perfect. De meeste keren is het de taakbalk die niet actief is, ze staat er volledig met alle icoontjes maar niets reageerd. Heeft iemand enig idee wat de oorzaak is? :wall:

spruit
15 October 2006, 14:06
ik denk toch dat je wat meer info zal moeten geven zoals, welke windows, welke programma's starten er mee op (start - uitvoeren - msconfig -opstarten) in het opstarten etc. om te beginnen.. ;)

mvhgb
15 October 2006, 18:31
Ik draai Windows XP pro, en naast de "start"knop heb ik enkele snelkoppelingen geplaatst zoals flabber en IE outlook, en het zijn net deze snelkoppelingen en de startknop die niets doen, zelfs met de muisaanwijzer erop worden de snelkoppelingen niet actief. Ik kan dan wel met het toetsenbord het startmenu openen en zo een prog openen, maar dat is toch wel iets te omslachtig.


file:///C:/DOCUME%7E1/Marnix/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot.jpgfile:///C:/DOCUME%7E1/Marnix/LOCALS%7E1/Temp/moz-screenshot-1.jpg

compuchrisje
15 October 2006, 18:46
Voor zover ik begrijp, want het klinkt idd een beetje mistig, is er wat mis in je startmenu zelf. Je screenshot is hier niet te zien, zoals je zelf wel ziet ook.
1. Heb je dit probleem al lang of sinds kort?
2. Als het nog maar pas is (paar dagen of een week), kijk dan eens of je met een systeemherstel naar een datum voor dit euvel de oplossing kan vinden.
3. Bij systeemherstel gaan er geen documenten of andere data verloren, wél na die datum geïnstalleerde software, die je opnieuw zal moeten installeren.
4. Werkt systeemherstel niet, kijk dan in je hardware (Configuratiescherm - systeem - tab hardware) of er daar geen uitroeptekens of vraagtekens staan. Heb je bv sinds kort een nieuw toetsenbord? zijn de drivers geïnstalleerd?

mvhgb
20 October 2006, 17:30
Probleem is opgelost, heb een nieuwe muis gekocht en alles werkt weer perfekt! 'k zal ze maar voor de poezen gooien!