Volledige versie bekijken : msn messenger en aluria



johan k
15 October 2006, 09:55
Hallo ,
Ik ben nieuw hier dus ik zal mijn best doen om alles juist te versturen enzo
Ik heb een probleem met mijn pc . Ik had dat al voor dat ik windows opnieuw heb geinstalleerd en de harde schijven geformatteerd.
Het probleem is het volgende : Ik hebals antivirus Aluria , dit werkt perfect en is geregistreerd , maar als ik nu msn messenger installeer dan loopt het fout , dan loopt de pc vast als ik scan , hij loopt vast als hij : C:\program files\MSN Messenger\msnmsgr.exe wil scannen , dan duurt het een minuut of eer hij verder gaat met scannen en in die tijd kan ik niks doen en geeft hij aan cpu 100%.
Als ik messenger open duurt dit soms ook lang. Of loopt hij vast. OOk als ik messenger wil verwijderen loopt hij vast voor een 5 tal minuten.
Dus zonder aluria werkt msn wel en zonder msn werkt aluria.
Als ik naar C:\program files\MSN Messenger\msnmsgr.exe ga en wil die openen zegt hij dat dit niet bestaat
als ik datzelfde doe bij windows messenger dan opent hij gewoon het venster van windows messenger om mij aan te melden. Dus daar vind hij die msnmsgr.exe we
Mijn vriendin heeft ook aluria en windows live messenger op haar pc en daar zijn geen problemen, die werken daar perfect
Kan iemand me helpen aub , l

2B's
15 October 2006, 10:53
Heeft aluria ooit eerder gevraagd of MSN messenger vrije doorgang krijgt naar het internet? Zo neen, controleer dan even de instellingen van aluria. Hier moet je wellicht aanduiden dat je MSN vertrouwt en daardoor "buiten' mag. Ik ken aluria niet maar weet wel dat alle anti virus programma's dergelijke toepassing hebben. Zeker als er een firewall bijzit.

johan k
15 October 2006, 11:02
ja , ik geef dan aan , allow everytime als hij mij dat vraagt
Gek is dat hij dat bij windows messenger niet doet
Maar dat is die oude versie ,

johan k
15 October 2006, 11:06
mijn pc heeft altijd met aluria en msn messenger gewerkt , alleen een maand of twee geleden begon hij vast te lopen
ik heb hem een dag of drie volledig leeggemaakt en geformetteerd en windows xp pro geinstalleerd en dan aluria , alles ok totdat ik windows live messenger erop zette.

2B's
15 October 2006, 11:24
Is dit probleem begonnen na een upgrade van Messenger? Start je messenger meteen op wanneer je de computer aanzet? Het probleem kan ontstaan omdat beide programma's tegelijk geladen worden bij het opstarten. Zet even je aluria uit en start je messenger op. Je hoeft niet aan te loggen. Klik bovenaan op extra en opties. Kijk daar in het deel "algemeen" of je messenger automatisch mee opstart bij het starten van windows en schakel deze optie UIT. Zorg alleszins dat beide programma's niet gelijktijdig opstarten. Welke versie van live messenger heb je staan?

johan k
15 October 2006, 17:37
sorry dat ik nu pas wat terug schrijf
Nee die 2 starten niet gelijk op , messenger start niet op aluria wel
Ik heb al vanalles geprobeerd , messenger 7.5 , 8.0 maar iedere keer hetzelfde probleem
één van de twee werkt wel , dus ofwel alleen aluria ofwel messenger , maakt niet uit of het 7.5 of 8.0 is.
Ik ben me nu wel aan het afvragen en dat zou kunnen dat de problemen ongeveer een maand geleden zijn begonnen toen ik messenger heb geupgrade van 7.5 naar 8.0
Maar ik vind het gek dat bij mijn vriendin alles normaal verloopt en ik de problemen heb
Ik heb wel xp pro en zij xp home
Heb bij aluria gekeken en C:\program files\MSM Messenger zit in de lijst exceptions , allow in /allow out
De pc loopt nu al vast bij het opstarten , en pas na 5 minuten ongeveer is de cpu weer op een laag %. Nu kan ik wel messenger openen en gebruiken , maar als ik nu weer ga scannen dan loopt hij vast bij , C:\program files\msn messenger\mnsmsgr.ex
Als ik naar die c:\ program files..... toe ga dan opent messenger gewoon .
eerst kreeg ik de melding dat die C:\prog..... niet bestond

2B's
15 October 2006, 19:04
Johan, probeer nogmaals om msn messenger via het configuratie scherm te uninstallen. Als dat gedaan is, ga dan naar de locatie c:\program files en vernietig daar de map van msn messenger (maak ook je prullenbak leeg). Laat ccleaner desnoods even lopen om zeker te zijn dat alles weg is. Sluit je computer af en start terug op. Defragmenteer je harde schijf (indien nodig). Herinstalleer MSN messenger maar zorg dat je anti virus afstaat! Onder normale omstandigheden zou dan alles terug normaal moeten werken. Succes!

johan k
15 October 2006, 20:15
ik heb gedaan wat je hierboven zei
Ik word er stilaan wanhopig van , weer hetzelfde
Aluria was uitgeschakeld en heb cceaner zij werk laten doen
opnieuw opgestart en toen aluria weer ingeschakeld maar alleenal bij aluria openen loopt hij weer vast dan duurt het weer een minuut of 5 eer die is geopend , ik heb nu maar niet gescand want ik weet nu al dat hij dan bij C:\Program Files\ MSN Messenger\ msnmsgr.exe weer gaat vast lopen
Ik heb ook noor aluria een bericht gestuurd
Maar ja , eer die eens gaan antwoorden uit florida
Als jij me nog wil en kan helpen zou ook fijn zijn , anders zeker al bedankt voor uw tijd voor mij

spruit
16 October 2006, 20:59
vanwaar Aluria? Na wat zoekwerk lijkt mij toch ook niet te betrouwbaar! Probeer eens een andere antispywaretool! ;)
Met welke antivirus werk je?

2B's
16 October 2006, 21:15
Spruit, Aluria is anti virus die hij gebruikt. Het is niet normaal dat alles blokkeerd. Lijkt me echt noodzakelijk dat hij beide programma's eraf gooit of anders toch eens een logje zet in de sectie spyware. Op die manier zijn we quasi zeker dat hij geen andere rommel op zijn PC heeft staan en dan kunnen we proberen om het probleem van Johan verder op te lossen.

compuchrisje
16 October 2006, 21:18
Spruit heeft gelijk, ipv telkens messenger eruit te halen, zou het beter zijn om eerst die Aluria er uit te gooien. Alle restfiles netjes verwijderen met Ccleaner of Regclean. Ook msn-messenger eruit en restjes verwijderen.
PC rebooten, kijken of alles vlot draait; een melding dat je pc niet beveiligd is, is nu normaal.
Haal eerst msn-messenger binnen, bij voorkeur de oudere versie omdat 8.0 nogal wat problemen geeft op zichzelf. Dàn pas je virusscanner erop, die moét dan wel accepteren (normaal gezien.

2B's
16 October 2006, 21:19
Chrisje, zou er van msn iets in het register blijven hangen? Van aluria wellicht wel. Best misschien dan ook even regcleaner laten lopen zodat ook die resten weg zijn. Voor regedit lijkt Johan me nog niet rijp.

johan k
18 October 2006, 19:29
Ik heb berich gehad van aluria , maar zij zeggen dat ze gaan onderzoeken of er conflicten zijn tussen messenger 8 en aluria anti virus.maar ja , wanneer ze me iets gaan laten weten , dat weet ik niet ,
Ik heb al verschillende keren beide programmas eruit gegooid ,
Als ik één van de twee installeer is er geen probleem , enkel als ze beien erop staan , ook als ik mess.7.5 ipv mess.8 installeer
Al verschillende keren gescand maar niks te vinden
Het gekke is dat bij mijn vriendin geen problemen zijn .
En bij mij een maand geleden de problemen begonnen
Ik heb vorige week zaterdag windows opnieuw geinstalleerd en mijn harde schijven allen geformatteerd , toen heb ik aluria opnieuw geinstalleerd , geen probleem , toen zette ik messenger erbij en hij liep weer vast bij het scannen .
Ik wil wel zo een logje plaatsen als je me kan zeggen hoe en waar ik dat moet doen

johan k
18 October 2006, 19:34
Ik heb ook na het verwijderen jv16 laten zoeken naar resten van messenger en aluria en die vond er ook wel een heel deel , heb die dan verwijdert uit het register
ik ga het nog eens proberen met ze beiden te verwijderen en eerst messenger 7.5 terug te installeren en daarna aluria

johan k
18 October 2006, 21:11
Ik heb ze er allebei uitgegooid en dan met ccleaner , regcleaner , windos registry repair en jv16 het register opgeruimd en alles wat ik zo nog kon vinden verwijdert , dan opnieuw opgestart en eerst messenger 7.5 geinstalleerd , daarna aluria met registratie nummers en, al geinstalleerd maar het blijft een probleem als hij bij C:\rogram Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe komt , dan scant hij niet meer verder en kan ik niks meer , pas na een 5 minuten gaat hij weer verder met scannen en kan ik weer iets doen. ik wel gezien dat hij bijvoorbeeld mijn start pagina zelf er weer in zet zonder dat ik start be zelf moet ingeven , dus waarschijnlijk blijven er toch nog restanten van aluria in de pc zitten , hoe krijg ik die dan allemaal weg , anders installeer ik windows nog maar eens opnieuw en formatteer ik de harde schijven nog maar eens en dan eerst msn installeren voor aluria , vorige week heb ik dat ook gedaan maar toen eerst aluria geinstalleerd .
Is dat verstandig om te doen of heeft dat geen zin

johan k
18 October 2006, 21:35
Sorry, Sorry , ik was wat snel met het vorige bericht , het probleem is opgelost allee hopelijk voor altijd , heb nog eens gescand en nu loopt hij gewoon door bij msn messenger , dus hij loopt niet meer vast , ik denk dat er prul van die live messenger was blijven zitten maar nu nadat ik hem op uw aanraden eens fatsoenlijk heb gecleand is dat verwijdert
Hopelijk blijft het nu zo en ik blijf wel bij messenger 7.5
Hartelijk dank voor jullie hulp
Groetjes johan

compuchrisje
18 October 2006, 22:28
Graag gedaan Johan, hopelijk houdt ie het zo. 't Is spijtig genoeg zo dat het register tevéél nutteloze sleutels blijft bewaren, zelfs na een mooie zuivere deïnstallatie. Met een ingreep in het register kun je dan wel veel gedaan krijgen, maar als je er niks van kent, kan dat falikant aflopen. Daarom ook die extra progjes zoals CrapCleaner, Regclean e.d.
Eentje meer van die laatste is nooit teveel, want elk vindt wel wat anders. Ben in elk geval blij dat je al vooruit kan.