Volledige versie bekijken : vaste kolombreedte



spruit
15 October 2006, 10:35
Waar moet ik instellen zodat mijn tabel een vaste kolombreedte heeft.
Hiermee bedoel ik dat op gelijk welk scherm de tabel even groot is. Als ik dit nu bekijk op een groter scherm dat is dit veel te breed.

alvast thks ;)

2B's
15 October 2006, 10:39
Spruit. Gaat het hier over EXEL? Specifieer een beetje zodat ik het even voor jou kan opzoeken.

spruit
15 October 2006, 10:46
Spruit. Gaat het hier over EXEL? Specifieer een beetje zodat ik het even voor jou kan opzoeken.

het gaat om een website. Ik zou graag een vaste tabelwaarde hebben (dreamweaver). Ik dnek dat dit met css moet lukken, maar kweet niet goed waar ik dit moet ingeven als ik een nieuwe css style maak ;)

Icemar
15 October 2006, 10:51
aan je width een waarde ingeven zie voorbeeld hier onder


<table width="150">
<tr>
<td>hoi ik ben een tabel met een vaste waarde</td>
</tr>
</table>

spruit
15 October 2006, 10:56
dit heb ik nu staan, maar als ik dit dan bekijk op een groter scherm dan is die uitgerokken

<table width="900%" border="0" align="center" cellspacing="20">

edited; ik zou hem moeten op fixed krijgen?

Jelle
15 October 2006, 11:20
Er staat een getal in procenten op, dus is het fluid. Fixed is met een vaste waarde (in pixels), daarvoor moet je het %-teken dus wel wegdoen ;)
Met een procent heb je geen vaste waarden, maar hangt het af van omliggende elementen en de schermbreedte.

spruit
15 October 2006, 12:07
dit lukt idd als ik van scratch begin, maar ik als ik mijn bestaande een vaste breedte geef weigert hij...:angry:

Jelle
15 October 2006, 12:25
Heb je de url van de pagina? Dat is iets handiger dan om ernaar te kijken :)

spruit
15 October 2006, 13:23
Heb je de url van de pagina? Dat is iets handiger dan om ernaar te kijken :)

www.cgg.be ;)

Icemar
15 October 2006, 13:41
<table width="80%" height="0%" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="20" bordercolor="#BECCF1" bgcolor="#FFFFFF">
deze tabel; moet een vast waarde hebben ??



<table width="900" border="0" align="center" cellpadding="0" cellspacing="20" bordercolor="#BECCF1" bgcolor="#FFFFFF">

height="0%" mag weg