Volledige versie bekijken : logo ontwerpen



flossie-spottie
16 October 2006, 10:17
wie kan een logo ontwerpen voor een snackbar om te gebruiken op zijn visitekaartjes en menukaartje, vb. een bord met bestek, een beetje lounge-achtig. Ik zou niet weten hoe ik eraan moet beginnen....

Icemar
16 October 2006, 10:21
weet je wat voor soort kleur je wil hebben ?

flossie-spottie
16 October 2006, 10:58
nee nog niet echt maar misschien één van die modekleuren van tegenwoordig is misschien wel een goed idee...ofwel flashy of beige, aubergine, chocola zoiets..

Pjj
16 October 2006, 17:03
Snackbar? Wat precies? Broodjes, donuts en andere bakkertoestanden? Of chocolade en snoepjes? En wat is de naam van de snackbar?

flossie-spottie
18 October 2006, 09:34
Snackbar van belegde broodjes, wereldgerechten. Naam van de snackbar is "THE LOUNGE"

flossie-spottie
18 October 2006, 09:50
sorry, is die klant die het ontwerpje wil maar is voor nieuwe snackbar...zal dus niet the lounge noemen maar wel EET-BAR en evt. zou een zwarte of donkere achtergrond met daarop in een flashy groen kleur een cirkel met daarin de letters EET-BAR en evt. een mes en vork in de omgeving.
Wie zou me daarmee willen helpen?

Icemar
18 October 2006, 11:42
http://i15.photobucket.com/albums/a399/Icemar/logo.jpg

Pjj
18 October 2006, 13:45
http://img301.imageshack.us/img301/3565/logoeetbarjg7.jpg

woepi
18 October 2006, 14:14
http://i39.photobucket.com/albums/e196/woepi/ring.gif

Beatje
18 October 2006, 16:13
http://img333.imageshack.us/img333/434/groen3ix5.jpg
Die van Beaaatje...
Weet alleen niet of ik de kleur groen zo mooi voor een eetbarlogo vind..
Maar goed ken de zaak dan ook niet....

flossie-spottie
18 October 2006, 17:14
alvast al bedankt, ik zal ze aan mijn klantje laten zien en ik laat jullie weten wat hij ervan vindt...
Ik vind het super hoe mooi jullie dat kunnen...

Kapstertje
18 October 2006, 21:35
Ook eens 1 gemaakt.
Leuk weer die annimo voor deze uitdaging.
Ze zien er stuk voor stuk mooi uit.:good:

http://i36.photobucket.com/albums/e8/kapstertje/eetbar.gif

Pjj
19 October 2006, 21:32
Dat idee is mooj! Alleen zou ik proberen kapstertje niet zo opvallend te maken..

Kapstertje
19 October 2006, 21:35
Dat kapstertje betekend alleen dat ik het heb gemaakt.ivm copie;)
Staat niet op het geen ik hier heb liggensjiek

Pjj
19 October 2006, 21:39
Ja, dat weetk. Maar bv ietsje kleiner, zonder achtergrond en gwn ook in het groen op het bord..:)

Kapstertje
19 October 2006, 21:46
Het is de bedoeling dat het iets mee overlapt.
Als ik het te klein maak en alleen in het groene van het bord,is het veel makkelijker te copieren dan nu.
Het overlapt nu iets die rand en dan is mijn handtekening iets moeilijker weg te krijgen.
Anders kun je wissen ,kleur copieren en gewoon weer opvullen met kleur.
En dat wordt op deze manier wat moeilijker,ook omdat ik er een ander randje bij heb gebruikt (hoewel dat nog te doen is hoor maar goed)
Het gaat ff om het logo zelf,ik gebruik bijna nooit dezelfde handtekening.;)

flossie-spottie
20 October 2006, 10:01
Vandaag worden de logo's voorgelegd aan onze klant, als hij er nu eentje goedvindt vraag ik natuurlijk jullie goedkeuring en zal het niet gekopieerd worden. Kunnen jullie je daar in vinden?

Icemar
20 October 2006, 11:47
ik denk zelf dat je persoonlijk contact moet opnemen met de gene van wie het logo is omdaar duidelijk afspraken mee te maken.
dit omdat het nu ook echt voor een bedrijf gebruikt zal worden en het ontwerpen van een logo normaal veel geld kost.

flossie-spottie
20 October 2006, 14:30
ja da was ik sowieso wel van plan natuurlijk maar ik moet hier wel rechtzetten dat dit niet voor een "bedrijf" wordt gebruikt, wel voor een kleine snackbar om op de menukaartjes te zetten of visitekaartjes. Tenslotte vermoed ik dat dat hier allemaal mensen zijn die dit uit hobby doen en niet beroepshalve.

Icemar
20 October 2006, 14:51
een kleine snackbar is toch ook een bedrijf ?
zelfs de bedrijfskantine valt ook onder een bedrijf
want jij heb het over 1 klant
snackbar (= een bedrijf) de menukaartjes te zetten of visitekaartjes
dat we hier allemaal met een hobby bezig zijn is een heel ander verhaal

flossie-spottie
20 October 2006, 15:13
Dan nog is dat iets dat tussen mij en de ontwerper gaat en een derde hoeft zich daar niet tussen te mengen. U gaat er hier al van uit dat er gestolen en bedrogen gaat worden. Wie zegt dat dat de intentie was. Ik vind dat U nogal hard van stapel gaat alsof hier al iets verkeerds gedaan wordt? Wat daarover afgesproken wordt gaat niemand aan en de vaststelling van dat dit een hobby is is om maar aan te tonen dat wanneer ontworpen logo's die volgens U "véél geld" kosten dan toch eerst een akkoord moeten bekomen èn zal diegene die dat "véél geld" wil ontvangen dan toch een factuur moeten kunnen schrijven.
Misschien heeft U het verkeerd voor en is het ook niet mijn bedoeling er geld voor te vragen?! Dit is iets wat ik ganse dagen voor mijn klanten doe vanuit klantvriendelijkheid en servicegerichtheid. Niet uit geldgewin op iemand anders' rug. Misschien had ik de vraag beter niet gesteld.

Icemar
20 October 2006, 15:30
U gaat er hier al van uit dat er gestolen en bedrogen gaat worden. Wie zegt dat dat de intentie was. Ik vind dat U nogal hard van stapel gaat alsof hier al iets verkeerds gedaan wordt?

ik ga van het goede van de mensen uit ik zeg alleen wat ik er van vindt en dat is mijn meining
zeg alleen dat als je een officeel bedrijfslogo wil hebben dat het veel geld kost
wie zegt dat hier geld geboden moet worden ?
daar heb ik het niet over!!!!!!!!!!! laten we dat ff recht zetten !!!!!

flossie-spottie
20 October 2006, 15:45
Nou zo had ik het niet begrepen hoor. Ik vind niet dat iemand mij op zo'n manier moet terugfluiten terwijl ik alleen maar een vriendelijke vraag stel naar mensen die iets meer kunnen dan ik. U gaat van het goed van mensen uit, nou dan hebt U toch een verkeerd gedacht van mij en dat wou ik nou ff recht zetten!

Simply
20 October 2006, 15:46
Dan nog is dat iets dat tussen mij en de ontwerper gaat en een derde hoeft zich daar niet tussen te mengen. U gaat er hier al van uit dat er gestolen en bedrogen gaat worden. Wie zegt dat dat de intentie was. Ik vind dat U nogal hard van stapel gaat alsof hier al iets verkeerds gedaan wordt? Wat daarover afgesproken wordt gaat niemand aan en de vaststelling van dat dit een hobby is is om maar aan te tonen dat wanneer ontworpen logo's die volgens U "véél geld" kosten dan toch eerst een akkoord moeten bekomen èn zal diegene die dat "véél geld" wil ontvangen dan toch een factuur moeten kunnen schrijven.
Misschien heeft U het verkeerd voor en is het ook niet mijn bedoeling er geld voor te vragen?! Dit is iets wat ik ganse dagen voor mijn klanten doe vanuit klantvriendelijkheid en servicegerichtheid. Niet uit geldgewin op iemand anders' rug. Misschien had ik de vraag beter niet gesteld.

Laat mij de laatste woorden over deze discussie zeggen, daarna gaat de post enkel nog verder over het logo zelf en het kiezen ervan!

De vraag om een logo te maken mag uiteraard gesteld worden, alle mensen hier doen het uit vrije wil en als hobby! Wanneer wij zien dat iemand misbruik maakt van een situatie dan zal er idd worden opgetreden. Wat Icemar bedoeld is duidelijk, maar ik denk dat hij het goed bedoelde, mss een iets subtieler taalgebruik :lol: maar het was echt goedbedoeld! Zoals je zelf al aangeeft, kan je perfect met de persoon die het gekozen logo maakte een overeenkomst maken naar keuze! Ik zeg wel "KAN" das dus geen verplichting! Mensen die er geld voor moeten hebben, die hadden hun creatie niet via het forum moeten vrijstellen! Uiteraard, zoals flossie zelf al aangeeft was/is haar intentie er wel om een kleine vergoeding/compensatie te geven aan de maker!

Dit is echt geen punt om dan ook maar een ruzie-achtige discussie over te voeren! Laat het ons hierbij houden alvorens er woorden verkeerd gaan begrepen worden en het uit de hand loopt!

Thx

BTW: aan alle makers, nice job!

flossie-spottie
25 October 2006, 09:17
Hartelijk dank aan iedereen voor de geboden hulp en de mooie logo's die jullie maakten. Er is een logo gekozen en ik heb de goedkeuring van de ontwerper gekregen. Dit is tof! Als ik iets terug kan doen zal ik dat zeker niet nalaten! Deze topic mag dan ook gesloten worden.