Volledige versie bekijken : Windows Xp fouten



Snuifje
16 October 2006, 20:59
Hoi..

Ik ben met iemand zijn laptop bezig en hij heeft bij het opstarten aan dat windows illegaal is. maar hij heeft zijn serail via de telefoon van windows en al ruim een jaar goed gedraait. Die geruine update was van 26-6 volgens mij dus dan kan het niet zijn dat hij nu ineens zeg dat hij niet goed is. Ik kan niet scannen op spyware want steeds geef windows allemaal dll fouten iemand een idee van een virus ofzo iets?

Groetjes

zomaar
17 October 2006, 07:54
welke dll fouten?

Baloeke
17 October 2006, 11:26
Ben je zeker dat het een orignele versie is van Windows XP. Meen eens een kijkje op http://www.ivanhoejupiler.be/showthread.php?t=29388. Vermoedelijk heb je het probleem van het Windows Genuine Advantage-validatiehulpprogramma. Dit tooltje controleerd of je windows versie en indien de versie illegaal is zit je met een probleem. Best contact opmenen met Microsoft.

Snuifje
17 October 2006, 13:23
het een MEMORY_MANAGEMENT fout.
die xp is wel legaal want ik heb hem zelf geinstalleerd en via de telefoon met mircosoft aan die serial gekomen. maar dat heb ik als het goed is al opgelost.
http://www.putfile.com/pic.php?img=3728409 ;)

Snuifje
17 October 2006, 13:35
en ook user32.dll en de fout komt van dwwin.exe

Milo
17 October 2006, 13:49
Jij hebt dus deze error :
STOP 0x0000001A (parameter, parameter, parameter, parameter)
MEMORY_MANAGEMENT
vb:
Stop 0x0000001A (0x00000001, 0x00000043, 0x00024893, 0xffffffff)


En door het bekijken van die Stopcode vond ik dit :
The MEMORY_MANAGEMENT bug check has a value of 0x0000001A. This indicates that a severe memory management error occurred.
Volgens u eerste parameter 0x00041286 dus vind ik hetvolgende weer :

0x41286 The caller is trying to free an invalid pool address.

Ik zoek verder .....
Blijkbaar of het Ramgeheugen of het wegschrijvn ernaar...

Snuifje
17 October 2006, 13:52
STOP: 0x0000001x (0x00041284, 0x00772001, 0x00000000, 0xc0503000)

die om precies te zijn.

Milo
17 October 2006, 14:40
Oeps , dan was ik verkeerd aan het zoeken , screen was niet duidelijk genoeg ( Shame shame )

Bon :
0x00041284=> A PTE or the working set list is corrupt.

PTE = page table entry

Test u ram eens met Metest86 ... want hoe meer ik op het net zoek en lees , des te meer wijzen de feieten op defectueus Ram of Hd ...
Maar ik betwijfel dat ergens .( Andere gevallen gaan gepaard met meerdere en andere BSOD's )

Heb jij dat ook ???

cruwero
17 October 2006, 14:49
Zover ik weet zal microsoft nooit een nummer via telefoon geven,dit lijkt me sterk.
Wel kan je via je telefoon je windows activeren:
Henk

Snuifje
17 October 2006, 14:59
ja dat bedoelde ik eigenlijk.. maar dan checken ze gelijk je serial volgens mij..

Milo
17 October 2006, 16:48
SNuifje ......

Test u ram eens met Metest86 ... want hoe meer ik op het net zoek en lees , des te meer wijzen de feieten op defectueus Ram of Hd ...
Maar ik betwijfel dat ergens .( Andere gevallen gaan gepaard met meerdere en andere BSOD's )

Heb jij dat ook ???

Snuifje
17 October 2006, 17:38
lol toen ik hem kreeg en hoorde wat hij er over te vertellen had dacht ik idd daar ook gelijk aan.. alleen het probleem is dat er geen diskette stadion in zit want het is een laptop en ik ga zaterdag of zondag naar pc discount en er 1tje op usb kopen ;)

Milo
17 October 2006, 17:41
lol toen ik hem kreeg en hoorde wat hij er over te vertellen had dacht ik idd daar ook gelijk aan.. alleen het probleem is dat er geen diskette stadion in zit want het is een laptop en ik ga zaterdag of zondag naar pc discount en er 1tje op usb kopen ;)


??? is dit een antwoord op mijn vraag of één van de vorige ??? Want ik volg nie meer ;)

Snuifje
17 October 2006, 18:01
Test u ram eens met Metest86 ... want hoe meer ik op het net zoek en lees , des te meer wijzen de feieten op defectueus Ram of Hd ...

;)

Snuifje
17 October 2006, 22:54
heeft er iemand mss een programma om je memory te testen gewoon vanuit windows?..

Milo
18 October 2006, 10:51
hmmm . .. kan je in Windows ????
Kun je anders eens zoeken naar het .dmp bestand dat word aangemaakt ?

Snuifje
18 October 2006, 12:01
in veilige modus kan ik wel en in windows voor een korte tijd..

Milo
18 October 2006, 12:16
wel zoek eens die .dmp file ... windows maakt altijd een dump file aan als hij een Stopcode geeft ;)
Daaraan kan ik zeker en vast zien of je Ram latje de geest heeft gegeven , of ik moet verder kijken ...
Die .dmp is hier wel ergens een must voor mij om verder te kunnen zoeken .. .nja anders gaat her ook welgaan zenne , maar het gaat langer duren :D

Snuifje
18 October 2006, 13:11
hmm ik start hem net op en nu zeg hij ineens:
het volgende bestand is beschadigd of kan niet worden gevonden,
\windows\system32\config\system

nu staat er wel repareren van de orginele windows cd maar hoe weet ik of hij home of pro had :< volgens mij pro.. en als ik hem repareer dan is hij toch geen bestanden kwijt ?

Milo
18 October 2006, 13:54
Hmm , neem eens een Xp pro cd ... en voer een format uit opnieuw ( hoe je dit moet doen vind je hier wel terug )
Initeel ga je wel alles kwijt zijn van programma's en info die op deze schijf staat ... maar we gaan al iets verder zitten , mocht dan terug bij de install van X dezelfde error verschijnen ... wel ..... ddan is het terdege wel een hardware issue

Snuifje
18 October 2006, 13:56
kan ik hem niet repareren met xp pro cd? want het is niet mijn laptop dus weet niet of alles er af mag anders had ik dat al lang gedaan :D

Milo
18 October 2006, 14:02
nja , als het een home versie is neen :s dat gaat conflicten geven .
Maar ik dacht dat je die pc al had geformateerd en dat het na de install van Xp was dat je die fout hebt gehad ....
--> Zoniet !!!!!!!!! Ola
Want er komt ook een melding dat deze fout veroorzaakt word door een besmetting .
Dus opletten !! , Wat is initieel gebeurd ??? WANNEER kreeg je die fout , na wat ????

Snuifje
18 October 2006, 14:06
ik kreeg hem juist omdat hij constand fouten gaf hij zij van kan je dat maken.. en toen deed normaal windows het al bijna niet meer en met schijfcontrole gaf hij ook al supper veel fouten aan. ik heb ook al logje geplaatst. maar die heb ik nu niet meer kunnen uitvoeren want nu start hij helemaal niet meer op.

cruwero
18 October 2006, 14:08
Je kan de integriteit van je systeembestanden controleren doormiddel
van sfc /scannow (ingeven bij ‘uitvoeren’ in startmenu) Wel je xp-cd bij de hand houden.
In geval dat je een corrupt systeembestand zou hebben:
Henk

Snuifje
18 October 2006, 14:10
uu ja maar hoe moet ik dat doen als ik hem aan zet zeg hij mist bestand.... en dan gaat hij weer uit en weer aan etc etc hij zeg dat ik het moet repareren met de orginele cd maar ik weet niet of er home of pro op sta ik denk pro maar weet ik niet zkr

cruwero
18 October 2006, 14:18
Doe het opde volgende manier:
Windows-CD in de CD-rom
Opstarten met command-prompt
SFC /scannow intikken + [Enter]
Als SFC klaar is, computer opnieuw starten en controleren of
alles het weer doet ....

Windows\system32\dllcache\ staat een reserve rundll32.exe. Word
normaal door herstel gebruikt deze directory om windows te herstellen
Maak niet uit Pro of Home:
Henk

Snuifje
18 October 2006, 14:25
opstarten met command-prompt ? je doet de cd er in dan vraagt hij of je wil starten van cd enter en dan?

Snuifje
18 October 2006, 14:28
het is trouwens xp pro

Milo
18 October 2006, 14:30
Snuifje , als je eens opstart en je neemt ipv Veiligemodus de modus last known good config ( Laatste werkende configuratie ° wat gebeurd er dan ??? ( M$ meld me dat dit ook een oplossing kan zijn voor die stopcode )

Snuifje
18 October 2006, 14:34
ja geef hij ook die fout van mist bestand had ik net ook geprobeert :<

cruwero
18 October 2006, 14:38
opstarten met command-prompt ? je doet de cd er in dan vraagt hij of je wil starten van cd enter en dan
Je krijgt de optie van repair dus de r toets in drukken,en vervolgens: SFC /scannow intikken enter:
Henk

Snuifje
18 October 2006, 14:51
oke hij start weer op weet niet wat ik gedaan heb volgens mij niks maar oke hij kan nog steeds niet user32.dll vinden maar ik veile modus kan ik wel weer ...

Milo
18 October 2006, 15:30
Snuifje ...
Ik ben quassi zeker dat de Ramlat het begint te begeven ... maar kom , euhm baat het dat de data word gedeletes van de disk ??? Vraag het aan usw klant ...... Want ik denk da je wss een format mag doen .. .als er na de repair terug problemen opduiken met de user32.dll ( is de module die binnen windows de API functies bevat ---> Venster behandeling , basis user interfaces ... ) Klein vraagje .... al een virusscan uitgevoerd in veilige modus ?

Snuifje
18 October 2006, 15:36
wel zoek eens die .dmp file ... windows maakt altijd een dump file aan als hij een Stopcode geeft
Daaraan kan ik zeker en vast zien of je Ram latje de geest heeft gegeven , of ik moet verder kijken ...
Die .dmp is hier wel ergens een must voor mij om verder te kunnen zoeken .. .nja anders gaat her ook welgaan zenne , maar het gaat langer duren


waar kon ik die vinden?

en ben bezig met virus scannen

cruwero
18 October 2006, 15:36
dll herstelen

het is een functie die alleen bij xp gaat.
het hersteld niet alleen dll maar het zet ze ook terug als ze zijn verwijderd.
start,
programma's,
bureau-accessiores,
systeemwerkset,
systeeminfo,
hulpprogramma's,
hulpprogramma voor handtekeningcontrole
geavanceerd
dan bij zoeken het bovenste aanvinken(bericht geven over systeembetsanden zonder handtekening)
dan op ok
en daarna op starten.
dit kan wel even duren. maar hij zet alles terug en hersteld
dan ook alle dll's
Henk

Milo
18 October 2006, 15:40
dmp file , zoek eens op *.dmp

Snuifje
18 October 2006, 16:14
nou dit wordt volgens mij niks meer hij staat telken 5min aan ofzo dan weer uit constant fouten etc .. je kan niet naar deze computer of programma`s normaal opstarten..

Milo
18 October 2006, 16:22
Herinstallatie ... Echt Herinstallatie .....

Sorry voor de gegevens ...

Snuifje
18 October 2006, 16:38
ja idd zit ik zelf ook al aan te denken maar ik wil eigenlijk drivers back uppen want de vorrige keer ging het niet zo goed bij een laptop..

Milo
18 October 2006, 16:41
Geef mij alle gegevens en ik help u wel ...
Of download Everst Ultimate : die geeft u de drivernamen en de up to date info over hardware ... daarna is het makkie om drivers op te zoeken ... zoniet ... Ask me , ik zoek die op ;)

Milo
18 October 2006, 17:44
Snuifje , ik zie dat mijn collega's op HJT forum al met uw zaak bezig zijn ... hmmm
Ter dege wel een zware infectie ... kan je nu die pc al terug opstarten ? ?

Snuifje
18 October 2006, 18:30
ja voor een hele korte tijd dan gaat hij weer uit.

Snuifje
18 October 2006, 18:44
ok raport komt er aan.. ik heb met drivermax toch nog alle drivers geback upt.

en ik kwam dit tegen HBTOEADDON.exe ?

Milo
18 October 2006, 19:41
Internet Explorer toolbar and helper applications that gather information and may launch targeted pop-up and toolbar advertisements.

HotBar and associated components may not be specifically harmful to your computer.

Adware applications, toolbars and browser extensions may serve advertisements even while you are not surfing the Internet.

This application may serve various types of advertising, not limited to pop-up ads.

Ik denk als je in je software hotbar gaat verwijderen dat je deze niet meer zal zien ;)

Snuifje
18 October 2006, 19:43
ow ik heb net de gene gebeld waar die laptop van is en alles kon er vanaf want hij heeft usb hdd daar staat alles op.

Milo
18 October 2006, 19:50
Ok dan ... hup met de zaak , je bent tegen 22u klaar ;)

Suc7

Snuifje
18 October 2006, 19:56
ja ben nog eventjes een paar bestanden aan het backuppen met linux boot cd en daarna uploaden naar mijn ftp daarna ga ik windows er even opnieuw op zetten als het niet lukt met de drivers hoor je het nog wel :D

maar bedankt alvast :D

Snuifje
18 October 2006, 21:34
ik ben nu bezig met opnieuw installeren en heb zelf 2 xp pro cd`s welke gekopieerd maar bij allebij kan hij veel bestanden niet kopieeren :< kan het kwaat ik als ik me eigenlijk xp home cd gebruik? alleen niet meer de zelfde ... als mij dan

Milo
19 October 2006, 09:57
formuleer me je vraag eens goed , want ik snap je vraagstelling niet . ;)

Snuifje
19 October 2006, 11:00
ben er al achter, ik ben xp opnieuw er aan het opzetten en heb nu 3 cd`s geprobeert die allemaal werken op andere computers en bij hem zegt hij bij het kopieeren van bestanden dat hij een paar niet kan vinden en dan ga ik niet door installeren want dat gaat later toch fouten geven. Misschien iemand idee hoe ik windows er goed op kan krijgen ?

Milo
19 October 2006, 11:55
Zijn de cd's beschadigd ????

Snuifje
19 October 2006, 16:11
nee.. maar de setup deed het nu ineens wel.. maar tijdens de setup kreeg ik weer al fout..
http://www.putfile.com/pic.php?img=3748519

Milo
19 October 2006, 16:12
Dit vind ik hierover weer :

You may receive the following Stop error message during or after the installation of Microsoft Windows XP:
Stop: 0x0000000A (parameter1, parameter2, parameter3, parameter4) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL*** Address x has base at x - filename
The parameters refer to the specific issues that are involved:
• Parameter 1 - An address that was referenced incorrectly.
• Parameter 2 - An IRQL that was required to access the memory.
• Parameter 3 - The type of access, where 0 is a read operation and 1 is a write operation.
• Parameter 4 - The address of the instruction that referenced memory in parameter 1.


--> Kijk hier eens : http://support.microsoft.com/kb/314063/en-us

En vooral bij optie 6 van troubleshooting :

Check the memory SIMMs (the RAM) in the computer. See the hardware documentation for more information.
• Remove any mismatched memory SIMMs so that all the SIMMs operate at the same speed. For example, 60 nanoseconds (ns) or 70 ns.
• Run a systems test on the memory, and remove any bad SIMMs.
• Test by using different SIMMs if any are available.

Milo
19 October 2006, 16:21
zet SiSoftware Sandra (http://www.sisoftware.net/index.html?dir=dload&location=sware_dl_all&langx=en&a=) eens op u systeem en draai de module Perform RAM Error Checking eens

Snuifje
19 October 2006, 16:29
kan niet ik krijg die fout tijdens het installeren van windows.. en voor de rest staat er niks op en heb geen diskette stadion :<

Snuifje
19 October 2006, 16:33
ik zag dat ik nog erd disk had liggen (A) echt DOM was helemaal vergeten dat je daar ook je geheugen mee kon checken en ja hor kijk maar eens:
http://www.putfile.com/pic.php?img=3748610

Milo
19 October 2006, 16:48
We weten genoeg Spruitje ......

Sorry da we nu wel de data hebben verwijderd van die disk ..........

Want bekijk de eerste posts eens .... nja , ik wou echt op zeker spelen.

Uw klant een ander Dimm'ke steken en tis ok .....

compuchrisje
19 October 2006, 18:09
Wat weer bewijst dat een OEM-versie bij elke hardware verandering zal melden dat de installatie CD geen legale is. Goeie les? of reden tot ergernis?
Hopelijk is Snuifje (en niet SPRUITJe--->> MIlo) niet teveel data kwijtgespeeld van zijn klant, collega of vriend.
Ga dit topic sluiten.