Volledige versie bekijken : Nieuwe pc in een oude case



Emile.H
17 October 2006, 20:50
Hey, ik ga een nieuwe pc kopen, maar ik heb niet het geld om een mooie case te kopen, ik kan er wel een betalen van 30 euro fzo, maar ik wil ineens een mooie. Daarom wil ik voorlopig de case van mijn pa zijn oude pc gebruiken. Nu vraag ik mij af of die voeding (die er nog inzit) sowieso gaat werken op mijn nieuwe pc. de case en voeding zijn 4 jaar oud fzo. Kan het zijn dat die voeding misschien niet compatibel zal zijn met het moederbord of past dat altijd?

Edit: Of moet ik misschien rekening houden met het aantal watt ofzoiets ?

Alvast bedankt.

compuchrisje
17 October 2006, 21:36
Denk dat het niet alleen om voeding zal spannen, maar ook of de rest in te bouwen is in een oudere case. Best dus eerst nagaan hoe moederbord moet geplaatst worden, want dat kan al tegenvallen.

coopman
17 October 2006, 22:00
niet doen zou ik zeggen heb het zelf gedaan en veel werk gehad om 'm eindelijk fris te krijgen in die oude case
was domste dak gedaan heb
maar ga wss ook eens nieuwe case aankopen tegen de zomer nu zal ie fris werken is toch winter he

g_man
17 October 2006, 22:41
Voedingsstekker ...20 pins <>24 pins
Molexen voor IDE <> molex SATA
voeding voor pci-E
Het aantal Watts
Kan allemaal verschillen...

fanne
18 October 2006, 00:08
en dan nog zien dant de case ATX is of iets anders dat je moederbord er al in past (verondersteld dat je MB een ATX is :) )

Emile.H
18 October 2006, 17:37
Ok, bedankt allemaal. ik zal aan mn pa vragen of hij die case eens wilt meenemen, dan zal ik een posten hoeveel watt enzo, dan kunnen jullie mij misschien zeggen of hij past ;)

Kokki
18 October 2006, 20:24
Als je een goede pc ineen wil steken, dan hoort daar een goede voeding bij. Ik zou zeggen gebruik de oude case ald dit geen AT-kast is, en koop een nieuwe voeding van een goed merk (Enermax, Tagan, Antec, Seasonic, ...).

AT-kasten zijn nog kasten waarbij je een drukknop hebt ipv van een schakelaar om je pc te starten.

Emile.H
18 October 2006, 20:47
AT-kasten zijn nog kasten waarbij je een drukknop hebt ipv van een schakelaar om je pc te starten.
Kerel die kast is 3 jaar oud, niet van de middeleeuwen:angry:, hij lijkt zelfs nog splinternieuw !!!!!!!!!!
Tss... een schakelaar
Edit: ik was de !!! vergeten

coopman
18 October 2006, 20:52
kokki kon dat niet weten he emile

hij probeert ook enkel te helpen

wnr heb je de beter specs van je kast ?

Kokki
18 October 2006, 21:07
ok, ATX dus :D
Dat was om zeker te zijn he. In een AT kast krijg je nl. geen ATX moederbord.
Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat, als je investeert in een nieuw systeem, dat je zeker een goede voeding niet moet vergeten. Een slechte voeding kan je hele systeem om zeep helpen. Kijk eens in die case wat voor een merk voeding erin steekt en hoeveel watt dat ie heeft.

Emile.H
18 October 2006, 21:24
Ik wou hem alleen maar even plagen hoor, niet te zwaar aan tillen :D
Hier zijn de "specs" of hoe je het ook noemt voor een case:
De case is een gwne midi tower (identiek zoals de midi towers van nu)
En de voeding (waar het vooral om gaat) bedraagt:
merk:Fortron Source FSP235-60GT
-230V
-Input: 100-120/200-240V 60/50Hz
-Output: 235W
-Fuse Rating: 5A,250V

En dan staat er nog vanalles met kleuren enzo als je dat ook nodig hebt vraag je het maar.

En wat denken jullie, kan deze nog volstaan op een nieuw systeem ?

Alvast bedankt, Emile !

Emile.H
18 October 2006, 21:39
Ik heb ook nog 2 foto's gemaakt van de case.
Foto 1 (http://img515.imageshack.us/my.php?image=afbeelding294kn2.jpg)
Foto 2 (http://img520.imageshack.us/my.php?image=afbeelding295rm9.jpg)

coopman
18 October 2006, 21:44
235 w is echt wel weining hoor minstens 350 denk ik en das nog weinig

Heezy
19 October 2006, 02:09
1 antwoord op die voeding: niet doen!

Die voeding gaat uw nieuw systeem van zijn leven niet trekken als je iets of wat power moet hebben, laat staan stress situaties (zoals gamen). Ge gaat niks anders hebben dan reboots als je geluk hebt. In het slechtste geval maak je componenten stuk.
Bovendien zoals G_Man heb je een hele boel connectors niet die je nodig hebt zoals de EPS connector, SATA, PCI-E, 24-pins... dit valt allemaal op te lossen met converters, maar voor hetzelfde geld van alles tezamen heb je bijna een goede voeding. Bovendien is het wattage al veel te laag om je PC te trekken, en wsl veel te weinig wattages op de verschillende voltlijnen, vooral dan de 12v lijn.

Waarom stelt iedereen toch altijd een super pc samen om dan te besparen op de voeding? Het is 1 van de belangrijkste zaken nochtans ;).

Emile.H
19 October 2006, 20:22
oww kay, dat is duidelijk
Bedankt allemaal, ik zal dus maar een nieuwe voeding kopen, want ik heb ook nog een Zallman neon koeler die neemt nog is extra stroom weg (denk ik) duss jah...

Emile.H
20 October 2006, 19:33
Een maat van mij verkoopt een voeding voor 15€
-350watt
-20pins ( ik denk 24 want er is nog een extra 4 pins als ik dat goed zie)
-220V
-Serial ATA
MAAR: nu staat er wel op: Support AMD Athlon en Intel P4
en ik ga een Intel Core 2 Duo kopen, maar hij beweert dat in orde is :s

Wat denken jullie ?
Alvast bedankt ;)

g_man
20 October 2006, 20:00
Een maat van mij verkoopt een voeding voor 15€
-350watt
-20pins ( ik denk 24 want er is nog een extra 4 pins als ik dat goed zie)
-220V
-Serial ATA
MAAR: nu staat er wel op: Support AMD Athlon en Intel P4
en ik ga een Intel Core 2 Duo kopen, maar hij beweert dat in orde is :s

Wat denken jullie ?
Alvast bedankt ;)

Dan zal je al een A-voeding moeten hebben...lees 2 replies hoger van Heezy...NOOIT besparen op de voeding van je PC...is een grote foute die velen maken...maar je moet zelf maar beslissen.;)

Emile.H
20 October 2006, 22:45
Maar met 350watt moet je toch een dual core en graka aankunnen ofniet,
zal ik problemen krijgen, en welke als ik die voeding neem ?

Emile.H
31 October 2006, 20:54
Wat denk je van deze voeding:
ATX Voeding 450W 20/24pin (PIV+AMD) 12cm fan: €22
en
Coolermaster voeding ATX, 380W eXtreme Power: €39

De 2de is minder watt en kost meer :damn:
maar ik DENK (PIV+AMD)--> kan deze geen Core2duo draaien ?

coopman
31 October 2006, 20:59
1 raad geef ik je koop geen goedkope voeding

ik heb der ene nu van garantie maar de eerste was na 2maanden kapot

Emile.H
31 October 2006, 21:15
hier nog een paar voedingen welke verkiezen?
Spire RockeTeer II 400W PSU €39,95 (http://www.vobis.nl/Default.aspx?ID=ProductDetail&ProductID=110234) ik koop wel een SATA hd, dus ik weet niet of die past, kan iemand dit eens checken?

Spire RockeTeer III 500W PSU €54,95 (http://www.vobis.nl/Default.aspx?ID=ProductDetail&ProductID=110242) Deze lijkt me wel wat veel maar swat. en kan deze sata ondersteunen ofzoiets ?

ASUS 450W PSU,Ret,Sata Cable €59,95 (http://www.vobis.nl/Default.aspx?ID=ProductDetail&ProductID=95425)

Cooler Master PSU ATX, 380W €44,95 (http://www.vobis.nl/Default.aspx?ID=ProductDetail&ProductID=105558)

Cooler Master ATX Voeding 430watt €54,95 (http://www.vobis.nl/Default.aspx?ID=ProductDetail&ProductID=104643)

En wat denken jullie er komt wel een sata schijf en een Core 2 Duo op.

Alvast Bedankt :bow:

coopman
31 October 2006, 21:27
de cooler master van 430 watt denk ik

Emile.H
31 October 2006, 21:36
En die asus: ASUS 450W PSU,Ret,Sata Cable €59,95 (http://www.vobis.nl/Default.aspx?ID=ProductDetail&ProductID=95425) ?

Yelleken
2 November 2006, 11:18
ik zou eerder als je de prijs niet te hoog wil eens kijken voor antec voedingen, die zijn prijs/kwaliteite niet slecht.
Je bent natuurlijk wel beter af met een goede voeding die wat meer kost, maar als ik je zo lees dan denk ik dat je nogal budgetgebonden bent hiervoor dus ik zou voor een antec gaan dan (mijn persoonlijke mening)

Emile.H
2 November 2006, 11:21
OK, bedankt, ik zal deze voedingen eens bekijken ;)

delinquente
2 November 2006, 12:32
OK, bedankt, ik zal deze voedingen eens bekijken ;)

Antec Smartpower 2.0 450 Watt (of 400 Watt). Heb ik zelf ook, kom er ruim mee toe
*Geen overhittingsproblemen
*Geen lawaaihinder, wat wil je nog meer?

...of de Antec Truepower "series". Kan nooit niet slecht zijn :good: . Je hebt er ene voor 50 € geloof ik, check maar eens:)

Emile.H
2 November 2006, 13:58
Antec Smartpower 2.0 450 Watt (of 400 Watt). Heb ik zelf ook, kom er ruim mee toe
*Geen overhittingsproblemen
*Geen lawaaihinder, wat wil je nog meer?

Hoeveel kost die voeding van 400 watt, want ik vind die niet op de site :shy:
Bedankt

delinquente
2 November 2006, 14:27
Hoeveel kost die voeding van 400 watt, want ik vind die niet op de site :shy:
Bedankt

kheb PM gestuurd:p

Emile.H
2 November 2006, 18:08
Ik kom er niet uit, ik weet nog steeds niet wat te kiezen.
welke voeding zouden jullie kiezen, boven de 380watt maar onder de 500, een goed merk en liefst een goede prijs.
maar er word ook vaak iets gezegt over SATA... (blablabla)
ik weet niet wat het betekend, maar ik heb wel een Sata harde schijf...

Alvast Bedankt, Emile !

g_man
2 November 2006, 18:25
Goede degelijke kwalitatieve voedingen zijn:

Antec, Tagan, Levicom, Enermax, be-quiet, ..

Persoonlijk heb ik er ook een ANtec true Power 550W in zitten, degelijke stabiele voeding...

ivm die SATA : als je SATA HDD hebt, moet je die natuurlijk ook kunnen voeden, dus moet je voeding SATA voedingskabel hebben...

delinquente
2 November 2006, 20:52
Goede degelijke kwalitatieve voedingen zijn:

Antec, Tagan, Levicom, Enermax, be-quiet, ..

Persoonlijk heb ik er ook een ANtec true Power 550W in zitten, degelijke stabiele voeding...

ivm die SATA : als je SATA HDD hebt, moet je die natuurlijk ook kunnen voeden, dus moet je voeding SATA voedingskabel hebben...

correct:p , kies Antec of Enermax!:D