Volledige versie bekijken : hoe raak je in je bios



leye666
17 October 2006, 21:42
vroeger kon ik via delete in mijn bios, maar nu met mijn nieuw inteltje lukt da niet meer. wa zijn de andere opties

cruwero
17 October 2006, 21:46
IK denk f2: effe gauw
Henk

siegy
17 October 2006, 21:47
op F8 blijven tokkelen tijdens het opstarten !

coopman
17 October 2006, 21:56
op F8 blijven tokkelen tijdens het opstarten !

hiermee geraak je in geadvanceerde windows opties, niet in je bios.

siegy
17 October 2006, 22:10
oh pardon ,,,foutje


Hoe kom ik in het BIOS?
Om in het BIOS-setupmenu te komen, moet je tijdens het opstarten gebruik maken van de Del-toets of een van de F-toetsen, dit is afhankelijk van je systeem. Meestal geeft je computer tijdens het opstarten een melding op welke manier je de setup van het BIOS inkomt. Mocht je geen of weinig verstand hebben van de werking en de instellingen van het BIOS, dan is het beter niets te veranderen. Het is beter om iemand die er wel verstand van heeft bij te halen. Mocht je onverhoopt toch instellingen veranderen waardoor je computer niet of niet goed meer opstart, zet dan de BIOS-instellingen op de standaardwaarden. Deze zijn terug te vinden in het BIOS-setupmenu.

g_man
17 October 2006, 22:37
Hangt af van de BIOS. De meeste zijn idd "DEL", varianten F1 en F2...sommigten nog F10 maar dan heb je het ver gehad :)
Best kijk je onderaan links op je scherm tijdens de POST, daar wordt vermeld op welke toets je moet drukken om in de BIOS te gaan.

Ché
20 October 2006, 10:52
wanneer je pc opstart zie je tijdens de Dos fase linksonder op je scherm volgende boodschap:
press xxx to enter setup (waar xxx staat voor de toets die je moet indrukken.)

oeps g-man had dat al vermeld.

Heezy
20 October 2006, 13:10
De TAB toets heb ik ook al gezien.