Volledige versie bekijken : Geplande taak laten uitvoeren



nicos
18 October 2006, 07:20
's Avonds laat ik mijn computer via het programma 'Shutdownpro' in slaapstand gaan. 's Morgens laat ik via Windows geplande taken het programma 'Weatherlink' opstarten uit die slaapstand.
De computer komt inderdaad uit slaapstand, maar mijn programma start niet op. Kan ik daar iets aan doen?

barbapapa5800
18 October 2006, 15:34
krijg je een foutmelding?
ik vermoed dat dit te maken heeft met het invoeren van je wachtwoord om aan te loggen.
om een geplande taak te laten uitvoeren heeft windows een wachtwoord nodig van je account waar jij mee opstart.

geef je account waar jij mee aanlogt een wachtwoord.
opdat je dit niet telkens wilt intypen ga dan naar START, UITVOEREN en typ daat het volgende in:

control userpasswords2

bron (http://www.planet.nl/planet/show/id=74274/contentid=609146/sc=fd3a22#anchor1708019) bij automatisch aanmelden kijken.

compuchrisje
18 October 2006, 16:38
Wat Weatherlink juist voor jou doet heb ik niet gevonden, er zijn diverse progs met deze naam. En de functie van Shutdownpro vind ik ook nogal ... sorry, overbodig. Als je computer in slaapstand moet en 's morgens moet starten met een weerbericht, kan je dat ook met de aan-uit knop doen. Maar da's natuurlijk jouw zaak.
Mogelijk is er ergens een instelling die je niet helemaal goed hebt gezet, of start die Weatherlink gewoon niet op omdat in slaapstand geen contact kan gemaakt worden met het internet.