Volledige versie bekijken : xp sluit niet meer af.



brainstorm
18 October 2006, 18:21
Hallo allemaal zit met dit probleem werk met xp pro sp2: als ik mijn pc wil herstarten, klik op start / uitschakelen opnieuw opstarten of uitschakelen, doet hij niets hij blijft gewoon ingeschakeld kan alles nog doen. heb al gekontroleerd op spyware en dergelijke niets te vinden heb op deze site (forum) al eens gekeken naar antwoorden maar die helpen mij niet verder. is er iemand die nieuwe of andere oplossingen heeft ?:wall: :wall: :wall:

GROETEN.
brainstorm

cruwero
18 October 2006, 18:27
En heb je hier ook gekeken
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;320008
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;307274
Henk

brainstorm
18 October 2006, 19:15
heb daar gekeken maar lukt me nog niet

cruwero
18 October 2006, 19:31
Het wil nog wel eens gebeuren dat (nadat Windows XP opnieuw geinstalleerd is) de computer zichzelf niet automatisch uitschakelt.

Er verschijnt na het afsluiten een zwart scherm met daarop de tekst "u kunt nu de computer uitzetten".

Dit is te verhelpen door in het Configuratiescherm naar Energiebeheer te gaan en dan naar Eigenschappen voor Energiebeheer.
Ga vervolgens naar het tabblad APM en zet een vinkje voor "Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) inschakelen"

Tegenwoordig heeft zo goed als elke computer ACPI wat een opvolger is van APM.
Wanneer ACPI actief is zal je die afsluitmelding ook niet krijgen.
Dus bovenstaande geldt alleen als je de APM geactiveerd hebt staan in het bios.
Ook dan is pas het tabblad 'Ondersteuning voor Geavanceerd energiebeheer (APM) zichtbaar.
effe gezocht misschien:
Henk

brainstorm
19 October 2006, 21:06
heb al van alles geprobeert maar niets help, heb ook geen APM staan bij energiebeheer, heeft er iemand nog andere oplossingen?

g_man
19 October 2006, 21:10
heb al van alles geprobeert maar niets help, heb ook geen APM staan bij energiebeheer, heeft er iemand nog andere oplossingen?

Heb je aandachtig gelezen wat Henk hierboven schreef :p

Dus bovenstaande geldt alleen als je de APM geactiveerd hebt staan in het bios.


dus eerst daar eens gaan kijken en eventueel activeren, dan pas in windows gaan aanpassen...;)

Milo
19 October 2006, 21:17
mag ik ne keer ne screenshot van u processen ... graag gesorteerd op geheugengebruik

Hoe vind je die ? Ctrl+Alt+del Taakbeheer Tabblad 2 en dan dubbelklikken op geheugen....

compuchrisje
19 October 2006, 22:18
Mogelijk krijgt windows het niet voor mekaar om een nog lopend proces af te sluiten. Met Ctrl+Alt+Delete kan je nakijken welke processen er momenteel draaien.
Herstart je computer eens, nog geen extra progs (dus ook geen msn!, vooral die niet) en maak een printscreen van het lijstje dat dan draait.
Laat dan de computer afsluiten op de normale manier, blijft hij hangen, druk dan opnieuw op de toetsencombinatie om te zien welk proces bokkig doet.