Volledige versie bekijken : cd kopieren



realrat
18 October 2006, 18:33
ik heb via mn sgool een windows xp pro cd meegekregen, die ik op mijn pc mocht installeren, ze zeiden dat ik hem kon kopieren, voor later gebruik, de licentie enzo is in orde, ik mag die gebruiken zolang ik daar op sgool zit. Nu is het probleem, die cd is beschermd, dus kan ik hem niet kopieren, hoewel mn leraar zei dat ik het zo kon. Weet iemand hoe ik dit wél kan doen, de cd die ik meekreeg was al een kopie, en ik moest hem terugbezorgen, daarom wou ik hem kopieren, maar dit lukte niet (ik heb enkel met nero burning rom geprobeerd)

cruwero
18 October 2006, 18:44
Deze is niet beveiligd hoor,maar de licentie is zeker niet in orde,en was al niet in orde,daar het al een copy was,maar dit terzijde het moet echt met nero gaan.
En wat als je een copy heb heb je dan een serial nummer. enz
Henk

PeterN
18 October 2006, 21:30
Cruwero heeft gelijk. Deze kopie is niet inorde met de licenties.
De licentie is normaal enkel geldig voor schoolcomputers, niet voor computers van leerlingen. Leerlingen kunnen wel meestal, ieder voor zich, een studentenversie via school bestellen.
Dus ga dit eerst eens na want anders is het illegaal ;)

Ook de tweede opmerking van cruwero is juist;) Is niet beveiligd en kan met nero gedaan worden als backup.

Kokki
18 October 2006, 22:07
Je moet branden als bootable. Lees hier ook even, vooral de laatste paragraaf: http://www.seniorennet.be/Pages/Computertips/computertip_detail.php?id=2169

PeterN
18 October 2006, 22:13
Je moet branden als bootable. Lees hier ook even, vooral de laatste paragraaf: http://www.seniorennet.be/Pages/Computertips/computertip_detail.php?id=2169
Gewoon bij nero cd kopieëren gaat ook hoor ;) maar als het legaal is is wat anders? Voor backup kan je het doen.

Kokki
18 October 2006, 22:19
Over het legale spreek ik me niet uit :)
Een aanrader is misschien eerst op cd-rw's te branden.

dannyma
19 October 2006, 09:27
ik dacht dat er altijd op geschreven stond don't make illegale copie ??????
waarom stap je niet over naar vista is gratis orgineel in de winkel met een boekje te krijgen .
is bijna klaar deze versie en er zijn niet zoveel foutjes niet meer in .( trouwens xp zit ook vol foutjes zie maar dit forum .

realrat
19 October 2006, 11:56
kijk mn leraar zei dat de licenties geldig zijn voor 10 leerlingen, dus of ik het op sgool gebruik of thuis, het blijven 10 leerlingen.. dus dan is de licentie wel in orde normaal.. en als ik gewoon een cd kopie maak in nero, dan geeft hij eerst dat de cd beveiligd is, daarna een fatale leesfout ofzo, waardoor het onderbroken word.
Ook heb ik office 2003 pro meegekregen en wou een kopie maken, ik kreeg veel fouten, maar het lukte, daarna wou ik de kopie installeren en het gaf een error (daarna heb ik de originele cd erin gestoken en werkte het wel), dus neem ik aan dat die ook ietwat beveiligd is..