Volledige versie bekijken : zwart scherm



dagini
19 October 2006, 17:24
Sedert vandaag problemen met mijn pc!
Krijg regelmatig een zwart scherm en kan er op geen enkele maniet beweging inkrijgen enkel afzetten met blijvend op de uitschakelaar te drukken.
heb hem na het opstarten laten sannen op virus en spyware maar niets gevonden.
maar het probleen komt terug
wie weet raad
Pc pent 4 3ghz 512mb windows xp home.
nog een vraag : wanneer ik mijn pc zou herinstalleren met xp prof kan ik dan een backup gemaakt met xp home zonder problemen terugzetten?

compuchrisje
19 October 2006, 19:55
Best mogelijk dat je grafische kaart de geest aan 't geven is. Schroef je case even open, haal die eruit (tenminste als 't niet ONBOARD is) reinig de sleuven voorzichtig evenals de contactpunten. Druk nadien de kaart er voorzichtig maar stevig in en herstart je computer. Krijg je hetzelfde euvel is het ding spijtig genoeg exitus.

cruwero
19 October 2006, 20:13
wanneer ik mijn pc zou herinstalleren met xp prof kan ik dan een backup gemaakt met xp home zonder problemen terugzetten?
Je wild dus twee xp er opzeten als ik het goed heb:
Henk

dagini
20 October 2006, 08:51
nee Henk enkel xp prof

dagini
20 October 2006, 09:05
aan compuchrisje
zou wel kunnen dat u gelijk heeft , op de videokaart zit een ventilator en als ik de pc start werk deze niet is dit normaal of werkt deze enkel vanaf een bepaalde temp ?

Milo
20 October 2006, 09:17
Die zou normaal bij opstart in beweging moeten schieten , dit om stof te verwijderen .
het is wel terdege mogelijk dat uw ventilator de geest heeft gegeven ... en waardoor we de rest van de stappen kunnen volgen :
Ventilator stuk --> Kaart wordt Té warm --> Kaart beschermt zich van ergere kwalen en schakelt zich uit .---> zwart scherm . ;)

dagini
20 October 2006, 09:42
is de ventilator vervangbaar?
op de kaartvind ikvolgende terug: MEDION Radeon 9800xxl ver 1.0

dagini
20 October 2006, 10:52
heb deze gedemonteerd maar is het nu enkel de vetilator of compleet met de koelvinnen?

Milo
20 October 2006, 10:59
Hmmm Dagini , hiervoor best eens naar een pc boer gaan , deze mensen gaan u véél verder kunnen helpen .
Je zegt da je cooler van je Graka erdoor zit ... en vraagt een andere cooler .

cruwero
20 October 2006, 11:23
nee Henk enkel xp prof
Nou je maakt dan gewoon een image van je xp home,zet het ergens op een partitie,en wil je deze weer gebruiken,format c: en backup:
Henk

dagini
20 October 2006, 13:33
bedank allemaal