Volledige versie bekijken : welke server gebruiken in grabit



ripperke
20 October 2006, 18:01
weet er iemand welke de beste servernaam is voor grabit
ik kan bv: alt.bin.boneless en alt.bin.movies.divx niet ophalen
alvast bedankt

ghost
20 October 2006, 18:19
Als je telenet hebt dan zal het niet gaan , dan zult je voor een payserver moeten gaan .

ripperke
20 October 2006, 18:32
gaat dit dan wel via ADSL?

TusH
20 October 2006, 21:25
Volgens mij ook niet meer

ghost
21 October 2006, 02:02
gaat dit dan wel via ADSL?

Niet dat ik weet , maar hoop dat iemand (kokki) hier een antwoord voor heeft:)

caught
21 October 2006, 10:13
Ik gebruik heel regelmatig deze newsserver: smsusenet.nl, nog nooit problemen mee gehad. Ondersteunt alle groepen!!!
Voor mij persoonlijk de beste.

http://www.smsusenet.nl/?page=belgie

Icemar
21 October 2006, 11:08
is niet echt goedkoop vindt ik 1 euro per dag is 30 dagen is 30 euro

http://www.eweka.nl/usenet.php is dan goedkoper
Eweka Internet Services biedt u de hoogst mogelijke kwaliteit aan voor compleetheid van de nieuwsgroepen welke oploopt tot 100 %.
is 7.50 per maand

Kokki
21 October 2006, 11:36
ADSL is ruim he. Als je adsl bij skynet hebt, en geen payserver dan kom je er niet meer aan.
Dommel en edpnet hebben deze groepen wel nog :)

Icemar, als je het gebruik van smsusenet zo bekijkt is ie idd geweldig duur, maar als je je downloads plant en 1x/week plan je een "dagsessie" dan kom je op 4€/maand. :)
Mijn voorkeur gaat wel nog steeds uit naar een gedeelde Eweka. 7.5€/2 is nog minder dan 4€/maand :)

Clioke16V
21 October 2006, 11:53
Ik zal jullie is iets leren he.

Degeen die telenet hebben kunnen gratis alle groepen bekijken en downloaden.

Ik had de logins van iemand gekregen om eweka eens te testen. Dit lukte bij mij maar niet en bij degeen waarvanik login gekregen had wel. Ik heb telenet en de andere ADSL.

Dus ging ik op zoek wat dit kon zijn ( google ), telenet en eweka liggen in cliche met elkaar.

Toen kwam ik op internet een nieuwe speciaal voor telenet gemaakte server tegen van EWEKA. Hiermee kunnen de telenetters gratis op hun servers.

http://img225.imageshack.us/img225/7272/naamloosso1.jpg
Dit werkt probleemloos.

Bedankt me almaar :D

ghost
21 October 2006, 12:24
Bedanken :shocked: Als ik u ooit ontmoet krijg je van mij een lebber dat de zever niet meer bij te houden is se:D :clap: :clap: :good:

2B's
21 October 2006, 12:54
Clioke, ik geloof dat jij en kokki daar als één van de eersten bij waren. Als ik me niet vergis heeft kokki dit zelfs nog hier op het forum gezet. Namens alle andere forum leden wil ik je toch bedanken om deze info hier neer te pennen, ik gebruik die server al sedert hij in gebruik kon genomen worden. Hij is niet van de snelste maar je kan inderdaad quasi overal aan.

Clioke16V
21 October 2006, 15:39
@ Ghost > Een pint is ook goed zunne, lebbers van man tot man ben ik zo niet voor :eek::wtf::lol::lol::lol:

@ 2 B's > ik heb het in ieder geval niet via hier, ik vondt het raar dat dit niet werkte en heb me toen eens 1 uurke met google bezig gehouden en deze oplossing gevonden.

( en idd wat je zegt 2 B's > http://www.google.be/search?hl=nl&q=eweka+telenet&btnG=Google+zoeken&meta= de 8ste link )

Daar vertelt kokki dit ook.

caught
21 October 2006, 17:06
[quote=Clioke16V;257884]Ik zal jullie is iets leren he.

Clioke16V 'k heb jaren getwijfeld aan jou, nee grapje, is idd nogal om koude rillingen van te krijgen. you're the man THX :good:

whoopie
21 October 2006, 19:27
beste mensen, eweka is één van de betere (free)servers, dat ga je mij niet horen ontkennen, maar zo zijn er meedere hoor !
die zowel met telenet als adsl werken !

Clioke16V
21 October 2006, 20:19
Gelieve dan ook te zeggen welke, zodat iedereen er iets aan heeft.

Fakke_Berto
21 October 2006, 21:58
Clioke, ik geloof dat jij en kokki daar als één van de eersten bij waren. Als ik me niet vergis heeft kokki dit zelfs nog hier op het forum gezet. Namens alle andere forum leden wil ik je toch bedanken om deze info hier neer te pennen, ik gebruik die server al sedert hij in gebruik kon genomen worden. Hij is niet van de snelste maar je kan inderdaad quasi overal aan.
Hoezo, niet van de snelste? Je moet wel alle acht lijntjes aanvinken hé. Ik haal toch de respectabele snelheid van meer dan 1 MB per second hoor (meestal bijna 1200 kb/sec).
Groetekes.

musiclover
21 October 2006, 22:09
Gelieve dan ook te zeggen welke, zodat iedereen er iets aan heeft.
dat vind ik er ook van:D

eventure
28 October 2006, 10:11
Ik geraak jammer genoeg niet op Telenet.eweka.nl,
nu heb ik wel gelezen dat die geregeld down is ...
Werkt hij bij jullie nu?

zariash
28 October 2006, 11:38
je moet je daar niet veel van voorstellen van die gratis server download is heel traag en valt geregeld uit.
grtjs

Kokki
28 October 2006, 11:55
Ik ben hem daarnet even geprobeerd, en hij werkte nog. Hij heeft wel verschillende keren moeten proberen omdat ie niet direct een verbinding kon maken.

eventure
28 October 2006, 16:04
Ik kan geen grouplist ophalen met grabit van de eweka server,
ook gewoon downloaden doet ie niet,
ik heb al een tiental keren getest en steeds mislukt het ...

Clioke16V
28 October 2006, 16:33
je moet je daar niet veel van voorstellen van die gratis server download is heel traag en valt geregeld uit.
grtjs

Traag ? ik vindt 400 kb toch nog steeds goed hoor om te downloaden ? En uitvallen heb ik persoonlijk nog nie meegemaakt.

Fakke_Berto
28 October 2006, 18:20
Ik kan geen grouplist ophalen met grabit van de eweka server,
ook gewoon downloaden doet ie niet,
ik heb al een tiental keren getest en steeds mislukt het ...
Heb je wel zeker de goede servernaam ingevuld? telenetnews.eweka.nl.
Gr.

eventure
28 October 2006, 18:23
nu werkt het, bij mij stond het laatste puntje er niet...

Thanks!

ghost
28 October 2006, 22:33
Traag ? ik vindt 400 kb toch nog steeds goed hoor om te downloaden ? En uitvallen heb ik persoonlijk nog nie meegemaakt. Uit vallen ja heb ik ook soms maar als je ziet hoe ver je soms nog een post kunt uithalen , vind ik dat zekers mee gevallen en het is nog altijd gratis he mensen !!


je moet je daar niet veel van voorstellen van die gratis server download is heel traag en valt geregeld uit.
grtjs
Heb ik ook soms maar kijk mijn uitleg boven:) Plus daarbij download dan in de nacht he heb je nog profijt ook.

Clioke16V
28 October 2006, 22:36
nouja, ik heb er nog geen last van gehad, download nu wel niet veel via die dingen :D

mja zoals hierboven vermeld, het is gratis, voor degeen die het te traag vinden, die kunnen nog altijd op betalende gaan he :D

elie
7 November 2006, 16:44
grabit werkt bij mij niet server ingevuld telenetnews.eweka.nl.

en voor de acountname en passwoord moet je dan invullen
iemand een idee aub :)

Baloeke
7 November 2006, 17:04
Als je teleneter bent moet je newsbin.telenet.be gebruiken
account en passwoord laat je leeg

Kokki
7 November 2006, 18:31
Als je telenet hebt kan je ook telenetnews.eweka.nl gebruiken hoor, ook zonder login en paswoord. Het lukt niet altijd, dus even blijven proberen :)

zariash
7 November 2006, 19:06
Als je telenet hebt kan je ook telenetnews.eweka.nl gebruiken hoor, ook zonder login en paswoord. Het lukt niet altijd, dus even blijven proberen :)
ik heb deze ingevuld maar zie slechts een 10 binaries groepen en meer niet.
grtjs

Kokki
7 November 2006, 19:14
Ik weet niet wat jij anders zou doen dan ik, maar ik heb het hele gamma van groepen (is wel een tijdje geleden dat ik deze nog geprobeerd heb) en volgens mij ben ik niet de enigste

ghost
7 November 2006, 22:59
Ik weet niet wat jij anders zou doen dan ik, maar ik heb het hele gamma van groepen (is wel een tijdje geleden dat ik deze nog geprobeerd heb) en volgens mij ben ik niet de enigste

Indd bij mij werken ook alle groepen:good: En ik heb dus ook telenet , is ook zo dat het soms eens wat langzamer gaat of soms ook helemaal niet , maar dan doe ik de dag later weer verder meestal gaat het dan wel ;)

fews
9 November 2006, 10:39
werkt bij mij perfect hoor ( weekje geleden 1 dag niet => server was toen down bij eweka zelf).

ter info:
er word hier vermeld van de 8 lijnjtes open te zetten ,niet slecht(y)
MAAR als je nu eens de laatste versie van Grabbit zou nemen
1.6.2 Beta build 940 dan heb je 32 lijntjes die je kan open zwieren :evil: :good: :evil:

:bow: :bow:
mvg
FEWS

ripperke
22 November 2006, 18:21
het is nu ook al 2 dagen dat het niet meer werkt met telenetnews.eweka.nl.

Kokki
22 November 2006, 18:39
http://www.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3352

Hoi,

Na bijna een half jaar is denk ik iedereen wel voorzien / credits zijn opgebruikt en is zijn account afgelopen. Omdat er momenteel veel veranderd , ook qua routing , heb ik deze machine voorlopig offline gehaald nu die gratis ter beschikking stond van Telenet abonnees.

Met vriendelijke groet

Wijnand

Slecht nieuws dus voor jou. Het is gedaan met het feest.

fews
23 November 2006, 11:15
http://www.eweka.nl/phpbb/viewtopic.php?t=3352


Slecht nieuws dus voor jou. Het is gedaan met het feest.

idd schoone liedjes...:cry: maar kom heeft toch een half jaartje geduurd :bow: dank U wijnand:bow:
SMSusenet here i com again:good:

Clioke16V
23 November 2006, 16:34
Verdekke toch, spijtig, ben het nu aant proberen maar blijft vrij goed op 0.0% staan :s

crazyding
26 November 2006, 17:45
werk ook met grabbit; en eweka, iemand een andere oplossing nu buiten payserver? Want het marcheert inderdaad nie meer .....
grtz
crazyding

ghost
26 November 2006, 22:33
Wel raar, maar waar, bij mij bolt hij dus opnieuw:)
Edit :damn dat gaat ineens zeeeeeeeeeeeeeeeeeer langzaam

crazyding
27 November 2006, 12:43
ja, inderdaad; maar het duurt 4 uur eer een groep incremental update is gedaan, geen andere oplossing?
grtz
crazyding

Kokki
27 November 2006, 18:53
eens gaan zoeken naar gratis servers. Vroeger gebruikte ik freenet, yottanews en biggulp. Ik weet niet of die nu nog werken.

Kokki
28 November 2006, 20:41
Blijkbaar werkt ie af en toe nog. Zet die ewekaserver gewoon terug in je lijst en proberen hem af en toe eens. Zonet kan ik hem nog pingen, dus hij bestaat nog.

ghost
28 November 2006, 22:26
Blijkbaar werkt ie af en toe nog. Zet die ewekaserver gewoon terug in je lijst en proberen hem af en toe eens. Zonet kan ik hem nog pingen, dus hij bestaat nog.

Yep ik heb hem nog ;) maar is wel wat langzamer geworden :)

zariash
28 November 2006, 23:11
ik snap er niks van ik kan wel op de server maaar vind maar 10 groepen en ben ook telenetter.
grtjs

ghost
28 November 2006, 23:18
ik snap er niks van ik kan wel op de server maaar vind maar 10 groepen en ben ook telenetter.
grtjs
Zeker van dat je dit op uw host hebt staan telenetnews.eweka.nl. en op port 119?

zariash
28 November 2006, 23:39
inderdaad staat correct en ik zie maar 10 binaries groepen ik heb als eens iest gedownload en dat is geen probleem ik begrijp aleen niet hoe het kan dat jij meer groepen ziet.of zit je gebruikersnaam daar voor iets tussen:D:D
grtjs

crazyding
28 November 2006, 23:40
ja maar download speed 24,4 kb/s dan zit ik al gauw aan 4 uur om een incremental update te doen van bv groep a.b. misc en net daar wel ik zijn,
is er een andere oplossing,of komt dat nog terug in orde? Want bij bomanews posten ze allemaal met codes en daar weet ik ook niet van hoe dat dan wel werkt,
grtz
crazyding:wall:

zariash
28 November 2006, 23:42
ik haal hier wel -+ 400 kb dus dat is niet slecht

crazyding
28 November 2006, 23:47
da's straf moet ik iets anders instellen om den boel rapper te doen gaan dan of wat?
grtz
crazyding:wtf:

Kokki
30 November 2006, 20:02
geen groepen meer ophalen. Gebruik een nzb en zoek je posts op forums zoals ftn, ftd en fta. :)

Pilote
30 November 2006, 21:56
da's straf moet ik iets anders instellen om den boel rapper te doen gaan dan of wat?
grtz
crazyding:wtf:

bij de laatste versies van grabit kan je tot 32 lijntjes downloaden wanneer jedie allemaal openzet haal ik tot 800kb.

2B's
30 November 2006, 22:50
Waarom incredimentele update? Je kan toch op diverse forums gaan kijken wat er gepost wordt? Updaten vraagt alleen maar last op je tellertje. FTD of FTN Today al eens bezocht? Moet je zeker doen!

crazyding
30 November 2006, 23:37
jawel ken ftd forum, zie wat er gepost word en waar, en dan doe ik die update van die groep, moet er mij eens mee bezig houden hoe ik dat op een zuinige manier doe natuurlijk, ge hebt gelijk,
grtz
crazyding
p.s. maar 't ging vroeger toch rapper

crazyding
1 December 2006, 12:56
allee mannen, ik heb nu laatste nieuwe grabbit geinstalleerd, met zijn 32 lijntjes, en ook telenetnews.eweka.nl.
maar ik krijg geen groepsnamen meer te zien ....
grtz
crazyding:cry:

Kokki
1 December 2006, 21:42
Op FTD staan toch heel dikwijls de links naar de nzb's erbij. Gewoon op klikken, bestandje downloaden en openen met grabit. Dan worden alle bestanden in je downloadrij gezet. Niet meer zoeken dus. :)

ghost
1 December 2006, 21:49
Op FTD staan toch heel dikwijls de links naar de nzb's erbij. Gewoon op klikken, bestandje downloaden en openen met grabit. Dan worden alle bestanden in je downloadrij gezet. Niet meer zoeken dus. :)

Of je kunt dubbelklikken op die nzb dan opend grabit zich zelf , en je krijg dadelijk het venster van import batch file:)

crazyding
2 December 2006, 00:46
oké bedankt, ik kan volgen, ' t spijtige is dat ik via telenetnews.eweka.nl. niet meer aan de groep a.b. misc geraak, ik krijg de groepen niet te zien, iemand een oplossing?(nadat ik nieuwe versie van grabbit erop heb gezet)

grtz

crazyding

ghost
2 December 2006, 10:56
ik snap er niks van ik kan wel op de server maaar vind maar 10 groepen en ben ook telenetter.
grtjs

Crazyding had mij een pm gedaan dat zij geen groepen vond.
Dus ik had haar uitgelegd dat ik op refresh grouplist had geklikt . Kreeg een bericht terug dat het nu wel bij haar werkte , misschien kunt jij dat ook zodoen?

crazyding
3 December 2006, 00:05
bedankt gost,

bij mij is het inderdaad zo gelukt,

grtz,
crazyding

p.s. ben een zij hé:cool: :D :)

ghost
3 December 2006, 01:25
bedankt gost,

bij mij is het inderdaad zo gelukt,

grtz,
crazyding

p.s. ben een zij hé:cool: :D :)

(ooe) (sor) :love: :D Bericht aangepast;)

Kokki
4 December 2006, 18:55
Probeer deze eens:
Zie website: www.easynews.nl (http://www.easynews.nl/)

De hele maand December gratis onbeperkt usenet bij Easynews.nl

news.easynews.nl (poort 119)
login : beta@easynews.nl
password : beta

8 connecties 20Mbit

het gaat hier om beta testing van ons systeem.
Per 1 januari 2007 zal ons systeem
volledig online gaan maar tot die tijd is het gratis testen

voor meer info info@easynews.nl

Bertrangstje
6 December 2006, 14:14
is er al een forum voor deze server waar alles gepost staat?
of mag je dat niet vragen?

Kokki
6 December 2006, 22:16
Wat bedoel je net Bertrangstje? Een forum waar je kan zien wat er op deze server staat?
Op FTD, FTA en co vind je genoeg. Op dit forum worden geen posts aangekondigd of gespot.

Bertrangstje
7 December 2006, 09:20
idd, een forum waar ze melden wat er waar gepost staat.
maar wat is FTD en FTA precies?
Edit : voor de zekerheid hier geen linken plaatsen doe dit dan via pm

Kokki
7 December 2006, 22:55
FTD is veruit de beste. Hiervoor moet je je registeren op hun forum en een programma installeren.
Zoek maar eens op FTDv3 of check je pm :)

Clioke16V
8 December 2006, 01:05
(ooe) (sor) :love: :D Bericht aangepast;)

Om deze reden moet da ding van vroeger hier terug komen ( manneke of vrouwke ), mij bezien ze ook veel als vrouwelijk ( opt forum he :D:D:D )

jeebkes
24 January 2007, 12:18
Hier gebruiken wij xs news voor payserver. http://www.xsnews.nl/index.php?x=abonnementen voor meer info. Met 4 lijnen halen wij hier gemakkelijk rond de 1.4 mb/sec binnen met Grabit. Nog geen probs mee gehad en een retentie tot 36 dagen is ook niet slecht moet ik zeggen. En dit voor slechts 9 €/maand.
Ivm binnenhalen van alles wat er in een groep gepost is vind ik persoonlijk ook niets, moet je eerst en vooral veel te lang wachten tot die groep helemaal geladen is. Dan kan ik ook, zoals al eerder vermeld is, FTD gebruiken of op dergelijke foras kijken zoals bvb ftr (forget the rest). En met een nzb'tje werken gaat veel sneller dan zo binnenhalen. Op Yabse of Binsearch de titel ingeven wat je zoekt en dan nzb maken en downloaden maar

Groetjes
Davy

fanasha
18 February 2007, 11:25
Weten jullie of eze eruit liggen? Krijg steeds unable to connect op grabit.

fanasha
18 February 2007, 12:31
echt niemand??

Clioke16V
18 February 2007, 13:42
Ja denk ook dat de gratis service gedaan is.

fanasha
18 February 2007, 13:50
Ja denk het maar vind niet echt iets op hun forum. Weet jij als je hun payserver neemt of we er dan wel op geraken. Kan telenet dit blokeren of niet?

zariash
18 February 2007, 14:47
werkt hier nog altijd zonder problemen
grtjs

fanasha
18 February 2007, 15:23
thx ik zit tijdelijk op een andere pc mss staat port 119 niet open maar weet eigenlijk niet hoe ik dit open zet. Heb een wireless router van belkin. Kan er iemand helpen?

Kokki
20 February 2007, 20:16
ok, ik heb een nieuwe tip voor jullie: gratis uit te testen server voor deze maand.
http://www.powernews.nl/?page=home
Nadeel: alleen Nederlanders kunnen zich aanmelden. Dus zoek een Nederlandse kennis, en je bent ook vertrokken :)

@ fanasha: het zou me heeeel sterk verwonderen als je in je router een poort moet openzetten.
Ik heb hier ook een draadloze belkin, en ik heb daar geen enkele poort opengezet. Ok, bij programma's waarbij je moet uploaden, zoals een bittorrent, zal je dan een lage upload krijgen maar het programma werkt wel.

slicky
21 February 2007, 10:06
werkt hier nog altijd zonder problemen
grtjs

lol bij mij werkt die ook nog altijd hoor:D

ik gebruik meestal ook een nzb die ik via yabse binnenhaal:good:
je moet dan niet alle groepen ophalen hé;)

toespies
8 March 2007, 07:21
De laatste twee weken lukt het mij ook niet meer. Soms heb ik dan wel verbinding, maar die valt direct terug uit, stel dan alles in voor download 's nachts, begint goed maar 's morgens noppes, een a vier opgenomen en de rest niets meer.:cry:

slicky
26 April 2007, 08:51
:wtf: :wall: :wall: :wall: werkt hier ook niet meer
spijtig

zou die telenetnews.eweka.nl graag terug zien:bow:

Pilote
26 April 2007, 09:06
:wtf: :wall: :wall: :wall: werkt hier ook niet meer
spijtig

zou die telenetnews.eweka.nl graag terug zien:bow:

Geachte klant,
Middels deze mail willen wij u de hoogte stellen van het feit dat Telenet klanten vanaf heden weer zoals vanouds gebruik kunnen maken van onze Usenet dienst.

Houd u er rekening mee dat de gratis telenetnews server bij deze is opgeheven.

Blijkbaar is het conflict met telenet opgelost.
Dus terug betalen dan maar.

fews
26 April 2007, 09:06
:wtf: :wall: :wall: :wall: werkt hier ook niet meer
spijtig

zou die telenetnews.eweka.nl graag terug zien:bow:


jammer maar helaas :wall: :wall: op het forum van Eweka staat te lezen dat het over en uit is met de gratis server:wall: http://81.171.102.13/phpbb/viewtopic.php?t=3873&start=90

er is Nu wel weer de mogelijkheid om betalend (Ja ook telenet klanten) gebruik te maken van de eweka servers maar.... lees dit draadje maar eens door:wall: http://81.171.102.13/phpbb/viewtopic.php?t=4025

snelheid dus beduidend trager (we zijn natuurlijk wel verwend geweest hé)

mvg
FEWS

Edit: Pilote was dus gekijktijdig aan het typen ROFL

fanasha
30 April 2007, 15:18
betlend gaat ook niet meer telenet heeft dit ook weer afgesloten dus bye bye eweka