Volledige versie bekijken : XP cd op HD



eXziBit
21 October 2006, 08:42
Hey,

Momenteel ben ik bezig om 5 pcs te bouwen voor een bedrijf. 4 hiervan zijn al in orde. Nu wil ik de Windows XP cd kopiëren op een externe HD (eSATA) zodat deze installatie sneller kan verlopen.

Ik heb alle inhoud nu gewoon naar een partitie op die HD gekopieerd. Dit werkt echter niet. Hoe kan ik ook de boot informatie kopiëren, zodat ik zou kunnen opstarten vanaf mijn externe HD zoals van de windows CD?

Alvast bedankt!

Icemar
21 October 2006, 09:10
om je extrene hd te laten werken moeten je usb poorten werken
is de pc niet geinstalleerd werken je usb poorten ook niet
dus dan kan je ook niet opstarten van af de extere hd
je zal de pc's per stuk moeten instaleren via de cd rom

eXziBit
21 October 2006, 12:31
om je extrene hd te laten werken moeten je usb poorten werken
is de pc niet geinstalleerd werken je usb poorten ook niet
dus dan kan je ook niet opstarten van af de extere hd
je zal de pc's per stuk moeten instaleren via de cd rom
Niet dus.

Ik had het over eSATA, external s-ata. In feite is het dus gewoon een s-ata verbinding, en de hd werkt in dos...

spruit
21 October 2006, 12:39
Niet dus.

Ik had het over eSATA, external s-ata. In feite is het dus gewoon een s-ata verbinding, en de hd werkt in dos...

lijkt mij interessant, kan je wat meer info geven?

Icemar
21 October 2006, 13:34
zit je nog met 1 ander probleem moet je toch de 5 windows versies per stuk kopieeren omdat je met je licentie rechten zit per windows versie
dus op 5 pc de zelfde windows versie zetten is ook niet legaal
en als de externe hd al werkt in dos dan kan je deze toch als boot instellen net als bij de cd rom en dan op de andere hd instaleren
dus ik denk niet dat je veel sneller zal zijn dan als je ze van af de cd rom zal instaleren

Nikolas
21 October 2006, 14:29
zit je nog met 1 ander probleem moet je toch de 5 windows versies per stuk kopieeren omdat je met je licentie rechten zit per windows versie
dus op 5 pc de zelfde windows versie zetten is ook niet legaal
en als de externe hd al werkt in dos dan kan je deze toch als boot instellen net als bij de cd rom en dan op de andere hd instaleren
dus ik denk niet dat je veel sneller zal zijn dan als je ze van af de cd rom zal instaleren

Niet waar, de licentie zit hem in de sleutel! Je mag dus 100.000x dezelfde Windows CD gebruiken, zolang je de legale sleutel (en daar zorgt het bedrijf voor, die heeft van die licenties voor 100'en pc) gebruikt is er nixkes aan de hand :)

eXziBit
21 October 2006, 15:01
lijkt mij interessant, kan je wat meer info geven?
Uiteraard. Tegenwoordig zijn er enkele asus & gigabyte MB's met een e-sata aansluiting. Een voorbeeld hiervan is de asus P5W DH.

In feite werkt deze aansluiting zoals een sata aansluiting (intern) en kan je er dus gewoon een HD op aansluiten. Die HD kan je vb. verstoppen in de talloze enclousers van vantec ofzo.

zit je nog met 1 ander probleem moet je toch de 5 windows versies per stuk kopieeren omdat je met je licentie rechten zit per windows versie
dus op 5 pc de zelfde windows versie zetten is ook niet legaal
en als de externe hd al werkt in dos dan kan je deze toch als boot instellen net als bij de cd rom en dan op de andere hd instaleren
dus ik denk niet dat je veel sneller zal zijn dan als je ze van af de cd rom zal instaleren
Op het licentieprobleem is reeds een antwoord geboden. Inderdaad, de licensie wordt gewoon bepaald door de key.

Op de snelheid; als ik het niet probeer zal ik het nooit weten natuurlijk hé...

Hij probeerd nu al te booten van HD, die bios settings zijn juist. Ik moet alleen nog de boot info op de een of de andere manier kopiëren, wat me vooralsnog op geen enkele manier is gelukt.