Volledige versie bekijken : Debian



dirk2
21 October 2006, 14:50
Heeft iemand hier ervaring mee? of is een andere linuxdistributie beter?
Groetjes

Snakey
21 October 2006, 17:14
Debian is een zeer stabiele distributie. Het is zelfs één van de hoofddistributies, vele andere distributies zijn gebaseerd op Debian, zoals Ubuntu.

Luc@s
21 October 2006, 17:16
het package systeem is wel uitgebreid en stabiel :apt_get

groeten
L.

dirk2
21 October 2006, 19:27
Ik zou deze willen installeren naast windows xp maar is precies niet zo simpel als ubuntu of ben ik mis? Moet ik eerst een partitie aan maken voor linux? want bij ubuntu deed de cd alles en hier moet ik precies mijn hele schijf formateren of een partitie kiezen ma heb er maar 2 de c en de d en op de d staan al mijn mp3 en fotos.
Kan iemand me helpen?
groetjes

Snakey
21 October 2006, 20:35
Het is even gemakkelijk, zie deze screenshot-tour (http://shots.osdir.com/slideshows/slideshow.php?release=724&slide=35) om te weten hoe de installatie eruit ziet.

dirk2
21 October 2006, 20:53
Bedankt zal het is proberen.

zoom
30 October 2006, 22:59
als je xandros neemt,gebaseerd op debian, gaat het makkelijk.

smurfslover
31 October 2006, 11:07
Misschien beter even wachten tot de nieuwe Debian er is.
Debian 'Etch' is hun eerste grote release in jaren en belooft heel goed te worden.
Zo zijn er bepaalde debianners die klagen over het feit dat alles automatisch gaat zoals het mounten van een usb-stick of een externe hd, die zijn gewoon om daar uren op te zoeken.
lol :D

Doritos
2 November 2006, 10:35
Ubuntu is ook een mooie L-distro
ook gebaseerd op Debain ;)

het werkt met Gnome (beter dan die KDE)brol die te druk is ;) )

Yelleken
2 November 2006, 11:13
Ubuntu is ook een mooie L-distro
ook gebaseerd op Debain ;)

het werkt met Gnome (beter dan die KDE)brol die te druk is ;) )

gnome of kde is een persoonlijke voorkeur vindt ik, ik heb liever kde net omdat het wat drukker is :p

maar om op de opicstarter te antwoorden, kubuntu(kde), ubuntu(gnome) zijn goede debian varianten om mee te beginnen, zeker als beginnend linux gebruiker zou ik een vand eze 2 aanraden

smurfslover
2 November 2006, 13:00
Je kan Gnome net zo druk maken als KDE enige nadeel aan kde is volgens mij dat de systray nogal snel vol staat.