Volledige versie bekijken : Kan bestand niet verwijderen



TusH
23 October 2006, 22:03
Hallo,

Ik heb in mijn gedeelde map 2 mp3 bestanden zitten die ik niet kan verwijderen.
Als probeer om ze te wissen, krijg ik zelfs geen enkele melding van "Bestand is in gebruik,....blablabla...." :wall: , ik krijg gewoonweg niks van melding.

'K heb al eens in veilige modus geprobeerd, maar helaas pindakaas...:cry:

Hoe kan ik hier nu vanaf geraken ?
Via den DOS-prompt of ....


Thanks,

Mak
23 October 2006, 23:13
<a href=http://ccollomb.free.fr/unlocker/unlocker1.8.5.exe /target=_blank>Unlocker</a> is de oplossing. Dit freeware programma laat zien welke applicatie de file in gebruik heeft (9 van de 10 keer is dat explorer) en kan desgewenst de file "vrij" maken zodat deze verwijderd kan worden. Het programma is maar een paar mb groot en werkt via het context-menu. (rechtermuisknop op de file)

compuchrisje
23 October 2006, 23:55
Je zegt zelf dat je de mp3's in een gedeelde map hebt gezet, dus wschl gebruik je een p2p programma of iets dergelijks. Dus worden die mappen bijna continu aangesproken door zoekacties binnen die netwerken.
Probeer het nog eens in veilige modus maar dan zonder internetverbinding, of het dan wél lukt.

Icemar
24 October 2006, 00:26
http://killbox.net/ lukt met meestal ook wel mee

ghost
24 October 2006, 19:55
Als je een p2p progje gebruikt , gelijk compuchrisje het beaamd , dan kunt je ook even uw internet vanachter uw pc uit trekken , en ze dan verwijderen .
Of configuratiescherm=> netwerkverbindingen daar in dat venster uitschakelen .
Daarna uw mp 3 verwijderen , en uw internet terug inschakelen .

TusH
24 October 2006, 21:30
Ik ben eruit geraakt.
Bedankt voor jullie hulp, maar ik heb het op nog een andere manier moeten oplossen.

De gedeelde map van mijn p2p programma is dezelfde als die van MSN Messenger.

Zoals gezegd kon ik 2 bestanden uit die map niet verwijderen.
Nu ben ik via mijn verkenner naar de root van die map gegaan nl.
C:\Documents and Settings\myname\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger\myemailaddress@hotmail.co m\Sharing Folders\....MP3 & .....MP3

De mp3's kon ik niet verwijderen, de bovenliggende map wel.
Map verwijderd, nieuwe gemaakt en klaar is kees.

Toch bedankt aan iedereen die mij op weg geholpen heeft.