Volledige versie bekijken : XP installatie op nieuwe schijf



Jip
24 October 2006, 09:18
Goedendag,<O:p</O:p
<O:p</O:p
Bij een familielid is de harddisk gecrashed. Nou wil ik dus een nieuwe harddisk voor ze aanschaffen en XP opnieuw installeren. Kan ik zomaar een nieuwe harddisk erin inzetten, XP-cd erin en gaan installeren?<O:p</O:p
Waar moet ik op letten? Of iemand misschien een volgorde van handelen?<O:p</O:p
<O:p</O:p
Ik weet redelijk wat van computers, maar dit nog niet eerder gedaan.:shy:

Pilote
24 October 2006, 09:49
Kan ik zomaar een nieuwe harddisk erin inzetten , XP-cd erin en gaan installeren?

Ja idd kan je een ander hard disk insteken & Xp instalern .


Waar moet ik op letten?

Als je zal een hard disk kopen met ide moet je wel kijken voor de harde schijf op master zetten .
<O:p</O:p

Jip
24 October 2006, 12:14
Pilote,

Bedankt...:bow:

cruwero
24 October 2006, 12:17
Mischien kan je hem gelijk partioneren je moet toch windows er op zetten kan je gelijk doen met xp,het is maar een optie:
Henk

wimjol
24 October 2006, 12:30
Dit kan altijd , op welke pc dan ook.
Je zou er alleen op moeten letten of alle drivers wel up to date zijn na het installeren.
Dus even de drivers van b.v. je geluidskaart , modem of netwerk grafische kaart enz... wat er bij geleverd is even installeren en uitvoeren.
veel plezier.

PeterN
24 October 2006, 13:32
Dus samengevat:
- Bij een ide harddisk letten op de jumpers achteraan de hd, master/slave.
- In de bios settings cdrom als eerste opstart device zeten
- XP cd in de cdrom en pc opstarten.
- Tijdens xp setup kan je nieuwe hd formateren/partitioneren.
- Na xp setup sp2 erop, laatste updates en juiste drivers installeren, ook van mobo etc.

cruwero
24 October 2006, 13:46
Wanneer je Windows XP gaat herinstalleren, is een extra update tot Service Pack 2 overbodig, omdat je met een slipstream de herinstallatie meteen op SP2-niveau brengt heb het zelf met autostreamer gedaan fluitje van een cent:
Henk