Volledige versie bekijken : ip adres veranderen manueel



Timon22
24 October 2006, 10:38
goeiemorgen

ik zoek dus een programmatje om je ip adres manueel te veranderen. zonder dat je al je kabels moet uittrekken enal.

please help me

Luc@s
24 October 2006, 11:13
Timon,

hiervoor moet je nooit kabels uittrekken, snap alleen niet goed wat je bedoeld met ip address veranderen, in een "gewone" omgeving, krijg je je ip address toegewezen via een dhcp server (initieƫl staat er dan geen ip address in jou pc geconfigureerd.) Wanneer je je pc aanzet, zend hij een dhcp request uit ( hallo, ik ben live, krijg ik een ip address ?) een luisterende dhcp server kent je dan een address toe, binnen een vooraf ingestelde range, tevens krijg je een subnetmask en een default gateway toegekend. Het protocol is zo ontwikkeld, dat deze addressen moeten passen bij elkaar, anders heb je geen netwerk-connectiviteit.

Wanneer je met statische (op je pc vooraf ingesteld address) werkt, moet je eveneens zorgen dat dit address binnen het netwerk valt waarop je wenst te connecteren, anders werkt dit eveneens niet.

in windows, kan je je ip address veranderen via start --> controlpannel --> netwerk connections. hier krijg je je interfacen tezien, selecteer diegene die je gebruikt ( en wenst te veranderen) en rechtsklik erop. In het verkregen menu selecteer je properties (eigenschappen)
daar kies internet protocol tcp/ip en selecteer je eveneens properties, in dit window kan je kiezen tussen het automatisch verkrijgen of manueel invullen van je ip address/subnetmask/default gateway, primary & secondary dns.

weet niet of dit een antwoord is op je vraag, maar ze was een beetje onduidelijk, vandaar....


groeten
L.

cruwero
24 October 2006, 11:26
Je kan het met Hideip kunnen doen:
Henk

Timon22
24 October 2006, 11:57
hideip is toch voor je privacy?

cruwero
24 October 2006, 12:09
Het enige wat je IP-adres kan veranderen is door gebruik te maken van een anonieme proxy. En dan zou je het elke dag moeten instellen, dus vermoed niet dat dit het geval is bij jou.

Waarschijnlijk geeft je ISP je dus elke dag een ander IP-adres. Wat je als oplossing zou kunnen doen is gebruik maken van een anonieme proxy. Het programma Hide IP platinum biedt er heel veel.
Henk

Timon22
24 October 2006, 13:23
dus met hide ip kan je gemakkelijk je ip veranderen?

cruwero
24 October 2006, 13:29
Ja
Henk

Timon22
24 October 2006, 13:42
ik geraak niet meer op het internet als ik hide ip heb geinstalleerd

Luc@s
24 October 2006, 14:31
ah ok, ben mee... je wilt dus zo anoniem mogelijk surfen ....

als je gebruik maakt van firefox is dit wel wat je zoekt: http://mozmonkey.com/switchproxy/

hier kan je via een textfile proxy's defineren, switchproxy zal dan continue switchen tussen de verschillende proxyservers ...

ps: naughty boy ;-)

groeten
L.

Timon22
24 October 2006, 17:24
hoe moet je werken met switch proxy??

Luc@s
24 October 2006, 21:20
een lijst met proxies toevoegen, en dan gewoon selecteren of je continue automatisch van proxy wilt wisselen of je dit manueel wilt doen...

groeten
L

Timon22
25 October 2006, 10:26
hoe vind je die proxy's?? en met welke browser moet ik dat installeren?

Luc@s
27 October 2006, 15:52
hoe vind je die proxy's??

Hier misschien toch wel een woordje uitleg, want (excuseer me als ik verkeerd ben) je geeft me de indruk, eigenlijk niet echt te weten hoe dit juist werkt.


proxy's vind je op het internet .... proxy's worden om uiteenlopende redenen gebruikt.

eenerzijds om bandbreedte te sparen (een proxy cashed de opgevraagde pagina's)
anderzijds om te filteren (blokkeren van 'gevaarlijke' of 'ongeoorloofde' website's)

als je bij Telenet zit, word je (ongevraagd) al door een proxy geloodst, Telenet doet voor de eerste reden, bijkomend is ook nog dat ze ingeval van ongeoorloofd gedrag gemakkelijk kunnen terugvinden wat,waar & wanneer.

het internet is verzadigd van "slecht" geconfigureerde proxy's; open proxy's.
Dit zijn de proxy's, die uw ip address maskeren en evt toegang verlenen tot het intranet v/h bedrijf waar deze staan opgesteld. Wanneer je via dit soort proxy een site bezoekt, komt het ip address van de proxy (ipv het jouwe) in de logs. maw, de droomoplossing als je iets van plan bent dat niet in de net-etikette past.
Deze proxy's hebben meestal dan ook een vrij kort bestaan, daar -van zodra ze ontdekt worden- deze (indien een deftige bandbreedte) zeer snel in roulatie komen via het ondernet.

dit is dan ook het terrein van script-kiddies, crackers, warez en andere duistere toestanden. (glad ijs dus)
Ook gaat hier de stelling niet op van ik wist het niet.... een proxy is eigendom van iemand, zonder toestemming, al dan niet uitdrukkelijk, ben je niet gemachtigd deze te gebruiken en ben je dus strafbaar bij wet.
Er zijn talloze sites die hiervan continu updates maken en publiceren, maar wees gerust, diegene die publiek zijn en gebruikt mogen worden, zijn goed gelogt, dat er altijd een back-track gedaan kan worden ingeval nodig en maskeren ook niet altijd uw IP address.


en met welke browser moet ik dat installeren?

Firefox, zoals vermeld in m'n vorige post --->
ah ok, ben mee... je wilt dus zo anoniem mogelijk surfen ....

als je gebruik maakt van firefox is dit wel wat je zoekt: http://mozmonkey.com/switchproxy/

hier kan je via een textfile proxy's defineren, switchproxy zal dan continue switchen tussen de verschillende proxyservers ...


een goed kanaal om dit te zoeken en te vinden is IRC, maar nogmaals, opgepast. . .

groeten L.