Volledige versie bekijken : Draadloze verbinding met beperkte mogelijkheden



julien
24 October 2006, 15:45
mijn nichtje heeft een us robotics 8054 rooter geinstalleerd en ik krijg moeilijk verbinding met het netwerk.Als ik het netwerk opstart zegt de PC dat het signaal sterk is en als hij dan probeert een IP adres aan te maken zegt hij dat dit adres beperkte mogelijkheden heeft waardoor ik niet op het internet kan.
Wie kan mij zeggen wat dit zou kunnen zijn.

PeterN
24 October 2006, 23:53
Meestal met deze foutmelding is het probleem dat je niet dezelfde beveiliging hebt staan op uw pc als de beveiliging in de router.
Draadloze verbindingen kunnen beveiligd worden zodat niet zomaar uw gebuur mee kan surfen op uw abonnement. Deze beveiliging wordt ingesteld in de router. Enkel de pc's die dezelfde beveiliging hebben, kunnen toegang krijgen tot de router.
Daarom zie je de router wel en heb je een sterk signaal, maar krijg je geen toegangs rechten tot het gebruik van de router.
Kijk de beveiliging na die in de router is gezet. Dit kan mac adres beveiliging zijn en (of) WEP of WPA. Je zal dus de beveiliging aan uw nichtje moeten vragen om die op de pc hetzelfde in te stellen.