Volledige versie bekijken : externe hd



jop
25 October 2006, 13:09
beste forumleden,

het is alweer een tijdje geleden dat ik een vraag stelde, deze is volop beantwoord.
mijn hartelijke dank aan iedereen.

nu kom ik weer met een probleem, ik heb net een externe hd gekocht deze moet ik gewoon met plug en play kunnen aansluiten. usb

mijn pc herkend deze niet.
wat moet ik doen, ik heb het besturingssysteem windows xp pr sp2
alvast hartelijk bedankt
jop:shy:

Clioke16V
25 October 2006, 13:14
Zit bij u externe HD een cd bij of diskette met een driver op ?

Anders surf je eens naar de site van het merk van uw harde schijf en kijk je of er daar nergens een driver te downloaden is.

Jelle
25 October 2006, 13:18
Ik heb je bericht verplaatst naar het Opslagmedia forum, daar hoort het meer thuis ;)

Om te starten kan je misschien het merk en type geven, dan weten we al iets meer :)

Zit er misschien ook een stroomadapter bij, sommigen hebben die nodig om dat het wel aardig wat energie vraagt (en dat moeilijk allemaal te halen is uit een USB-poort). Soms moet je hem ook in twee USB-poorten steken (dubbele aansluitstekker).
Mocht hij gewoon via één USB-stekker werken, dan heeft hij misschien USB 2 nodig. Normaal is dat geen probleem, alleen als je pc al wel wat ouder is, kan het zijn dat je nog USB 1 hebt.

Milo
25 October 2006, 15:17
Hmm , wel eerst en vooraal zaols Jelle aanhaalt kijken of je je voedingsstekker hebt ingestoken.
Zo ja .... Kijk eens via Start/ Configuratiescherm / Systeem /Hardware /Apparaatbeheer of er problemen ( een uitroepteken ) staan bij USB devices ( wat ik raar zou vinden)
Laatste optie ... Drive insteken en op Nieuwe Hardware Toevoegen klikken

compuchrisje
25 October 2006, 16:50
Met XP Pro heb je wel een beetje pech, op die manier dat je zelf voor drivers moet zorgen. Als je bij de aankoop een installatie-CD hebt gekregen, moet je die eerst even bekijken om te zien hoe daar de installatie staat beschreven. Werkt dit niet, doe je wat clioke aanraadt. Lukt het dan nog niet, ga dan eens naar de microsoft update site en kijk in de sectie hardware of jouw merk nergens te vinden is daar, anders haal je gewoon heel de update voor usb-apparaten voor massa-opslag binnen.