Volledige versie bekijken : draadloos internet



rap
25 October 2006, 14:11
Dear all,

Als leek heb ik het volgende vraagje voor jullie.
Wat kan ik doen, indien ik draadloze internetverbinding neem, om mij maximaal te beschermen tegen misbruik vanwege buitenstaanders? Ik hoor en lees meer en meer toestanden van misbruiken hierover. Waarop moet ik letten en wat kan ik doen? Zijn er bepaalde procedures die ik in acht moet nemen vooraleer ik de aansluiting aanvraag/openzet? Graag beetje uitleg of een verwijziging naar bepaalde site/forum hierover.

Thanks to you all.

Grtz,

rap
:)

Milo
25 October 2006, 14:40
Je vraagt bij de installatie aan uw instalateur om je draadloos netwerk te beveiligen , wat hij je trouwens ook voorstellen zal ;)

rap
25 October 2006, 14:54
Beste Milo,

Ik veronderstel toch dat ik met paswoorden zal moeten werken of zo?
Hier op werk zeggen ze (ICT afdeling) dat ik in mijn microsoft programma iets kan aanvinken waardoor mijn gegevens gecrypteerd worden?
Wat denk jij?

rap

Nostradamus
25 October 2006, 15:33
Rap, hier kan je misschien ook eens even tussen kijken http://www.ivanhoejupiler.be/search.php?searchid=502454 daar kan je wel een goede uitleg vinden ook ;)

Milo
25 October 2006, 15:48
Vraag eens aan die ICT'ers om tegen u een beetje duidelijker te zijn .
Want zelf ik kan hieruit niet opmaken welk Microsoft programma het is en over encrytions bestaan er veel issues.
Een klein beetje duidelijker ...... maar inderdaad ... encrypteren van data lijkt me al een goeie beveiliging.

PeterN
25 October 2006, 16:01
Zoals je hier kan lezen zijn er 2 beveiligingen: http://www.ivanhoejupiler.be/t26772-draadloos-netwerk-beveiligen-hoe-doe-je-dat.html
Eerste is het mac adres beveiliging. Hierbij worden de unieke mac adressen van uw hardware draadloze kaarten opgenomen in de router. De router geeft dan enkel toegang als de aavragen van deze hardware draadloze kaarten komt, en dus niet van andere draadloze kaarten.
Tweede is encryptie van de data. Hierbij worden alle overgezonden data versleuteld. Aan beide zijde, router en pc zijde, moet dezelfde versleuteling zijn zodat ze elkaar kunnen verstaan. Hierdoor wordt dus ook de verzonden data beveiligd en niet enkel de toegang. Er bestaan hiervoor twee soorten versleuteling: WEP of WPA.
Maar in de link(artikel) hierboven staat het volledig uitgelegd ;)

Nikolas
25 October 2006, 16:10
En ook de opvolger van WPA is er, met de meest originele naam: WPA2 ;)

rap
25 October 2006, 17:13
Rap, hier kan je misschien ook eens even tussen kijken http://www.ivanhoejupiler.be/search.php?searchid=502454 daar kan je wel een goede uitleg vinden ook ;)

thank you. Heb al wat gelezen op de door jouw opgegeven link en al veel opgestoken!

CU

rap

:good:

rap
25 October 2006, 17:16
Vraag eens aan die ICT'ers om tegen u een beetje duidelijker te zijn .
Want zelf ik kan hieruit niet opmaken welk Microsoft programma het is en over encrytions bestaan er veel issues.
Een klein beetje duidelijker ...... maar inderdaad ... encrypteren van data lijkt me al een goeie beveiliging.


Hey Milo, thanks voor de reply. Zal die mannen om duidelijkheid vragen. Ondertussen al veel gelezen en tips gekregen.

Nogmaals gedankt.

Grtz

rap
:good:

Milo
25 October 2006, 17:17
Hey Milo, thanks voor de reply. Zal die mannen om duidelijkheid vragen. Ondertussen al veel gelezen en tips gekregen.

Nogmaals gedankt.

Grtz

rap
:good:


Geef ook maar een thanks aan Petern , deze verdient da ook ;)

rap
25 October 2006, 17:19
Zoals je hier kan lezen zijn er 2 beveiligingen: http://www.ivanhoejupiler.be/t26772-draadloos-netwerk-beveiligen-hoe-doe-je-dat.html
Eerste is het mac adres beveiliging. Hierbij worden de unieke mac adressen van uw hardware draadloze kaarten opgenomen in de router. De router geeft dan enkel toegang als de aavragen van deze hardware draadloze kaarten komt, en dus niet van andere draadloze kaarten.
Tweede is encryptie van de data. Hierbij worden alle overgezonden data versleuteld. Aan beide zijde, router en pc zijde, moet dezelfde versleuteling zijn zodat ze elkaar kunnen verstaan. Hierdoor wordt dus ook de verzonden data beveiligd en niet enkel de toegang. Er bestaan hiervoor twee soorten versleuteling: WEP of WPA.
Maar in de link(artikel) hierboven staat het volledig uitgelegd ;)


Thanks mister PeterN voor jullie deskundige uitleg.

Grtz

rap
:good:

rap
25 October 2006, 17:22
Geef ook maar een thanks aan Petern , deze verdient da ook ;)


Was al reeds uitgevoerd zoals een beleefde man dat doet!

Ciao,

rap

:good:

Milo
25 October 2006, 17:25
Je hebt hiervoor ook knopjes ( Bedankt) deze geven dan een dank onderaan de post .... dan moet je niet telkens een reply geven op de posts ( en belast dit ook minder de server // Minder topics : minder data ;) )
Toch bedankt voor de bedankjes ;)

Have fun verder op Ihj ;)