Volledige versie bekijken : srt bestand



Timon22
25 October 2006, 17:41
ik heb nu srt bestand voor ondertiteling, maar hoe moet ik die in die film zetten??

cruwero
25 October 2006, 17:56
Met virtualdub:
Henk

Timon22
25 October 2006, 18:00
en hoe moet je daarmee werken?
of staat dat ergens uitgelegd

cruwero
25 October 2006, 18:02
Misschien is hier wat voor je:
http://www.doom9.nl/
http://members.home.nl/2frank.kim/ondertitels%20vastzetten.htm
http://www.ondertitels.info/help.php
Henk

Timon22
25 October 2006, 18:13
tgaat niet met virtualdub
kan mijn film niet erin zetten:s

kan iemand mij helpen

Timon22
25 October 2006, 18:41
het probleem is dat mijn film van windowsmedia player is

Timon22
25 October 2006, 19:26
help, ik weet dus totaal niet meer wat ik nu moet doen
ik heb een srt bestand en mijn film in windows media player. mijn film is een .avi bestand!

help me!!!

2B's
25 October 2006, 20:14
Timon. 'k Zie nu pas je bericht dus ik kon niet sneller zijn hé. Geef eerst eens even te kennen welke extensie je film file heeft. Is het een wmv bestand? Dan moet je dat eerst omzetten naar een ander formaat, mpg bijvoorbeeld. Daarna kan je dat dan weer bewerken met virtual dub en de ondertiteling er onder zetten. Je kan heel veel leren op www.weethet.nl (http://www.weethet.nl) en als je er niet uitraakt van hieruit graag een helpende hand.

jxjxw
25 October 2006, 20:19
zou het niet beter zijn je film om te zetten naar dvd
kun je doen met convertxto dvd
je moet je srt bestand dezelfde naam geven als je film en dan branden met convertxto dvd
maar begrijp het ook niet zo goed wat je wil
film in mediaplayer
film is een avi

leg eens uit wat dat betekend

Timon22
25 October 2006, 20:25
mijn film speelt zich altijd af in windowsmediaplayer.
en wat bedoelen jullie met extensie??

ik wil gewoon mijn ondertiteling (wat een srtbestand is) in mijn film krijgen en dat het ook nog juist loopt met hetgeen ze zeggen.

sissen
26 October 2006, 08:26
Om je ondertitels te synchroniseren gebruik je best "subsync". Hoe je dit doet kun je best even googelen. Om ze in je film te "bakken" gebruik in "convertxtodvd", maar dit is niet gratis. Een alternatief is "The Filmmachine". Dus googelen is de boodschap, zo leer je het best.

gr
sissen

Timon22
26 October 2006, 11:48
ok, ik zal eens proberen.
bedankt om mij te helpen

2B's
26 October 2006, 13:07
Timon. Om even op je vraag "extensie" te antwoorden. Ieder bestand dat je aanmaakt heeft een extensie. Als je in word een document aanmaakt dan heet dat bijvoorbeeld brief.doc of brief.txt De letters die achter het punt komen zijn de extensie. Als jij deze niet kan zien, doe dan even het volgende: start - configuratiescherm - mapopties (rechts aanklikken) - openen. Je ziet een nieuw venster en klikt op het tweede tab " weergave". Je ziet dan als eerste 'bestanden en mappen staan' met daaronder een aantal vermeldingen die met een vinkje zijn aangeduid. Als er een vinkje staat bij "extensies voor bekende bestanden verbergen", doe dat vinkje dan even weg (gewoon op vinkje klikken) Voortaan kun je dan de extensies bekijken en aldus zul je ook kunnen vertellen of het over een avi een wmv of mpg bestand gaat.

Timon22
26 October 2006, 13:12
ik heb zojuist mijn ondertiteling juist gesynchroniseerd. en nu moet ik het opslaan, moet ik dat gewoon onder dezelfde naam en bestand opslaan op dezelfde plaats die ondertiteling?

Timon22
26 October 2006, 13:14
zoals ik al zei is mijn film .avi maar als ik op afspelen druk dan speelt ie het af in windows media player.

zariash
26 October 2006, 13:20
gebruik bs player eens gewoon je srt in dezelfde map als je avi zetten en hij speelt deze automatisch mee af
http://www.bsplayer.com/en/bs.player/download/
grtjs

Timon22
26 October 2006, 13:28
dus na de sychronisatie moet ik mijn ondertiteling in dezelfde map van mijn avi film zetten?? en dan een keer afspelen met bs player?

zariash
26 October 2006, 13:35
zo doe ik het en als ik de kwaliteit goed vind dan pas zet ik hem om naar dvd om te branden.
grtjs

Timon22
26 October 2006, 13:40
en kan je hem niet afspelen gewoon in windowsmedia player??

Timon22
26 October 2006, 15:35
ok heb gecontroleerd met windows media player en met bs player en alles is goed gesynchroniseerd. moet ik mijn film nu branden of moet er nog iets gebeuren???

2B's
26 October 2006, 15:54
Jups. Gewoon data cd/dvd. Subs indien nodig (.srt bestanden) erbij zetten. Dezelfde naam geven als de avi allemaal op de cd/dvd zetten. En de klus is geklaard.

Timon22
26 October 2006, 16:13
en hoe moet ik daarvoor te werk gaan?? want begrijp niet zo goed wat ik nu moet doen!

Timon22
26 October 2006, 16:53
hoe moet ik nu tewerk gaan ik heb mijn ondertiteling gesynchroniseerd met de beelden en heb de ondertiteling dan opgeslagen bij mijn film.

wat moet ik nu doen?? liefst zo simpel mogelijk uitleggen:d

Timon22
26 October 2006, 17:35
met welk programma brand je het best een film??

Timon22
26 October 2006, 19:00
help me:s:s!!

2B's
26 October 2006, 19:19
Timon je bent aardig op weg hoor. Plaats je av en srt bestand in één map. Dan heb je een programma nodig waarmee je kunt branden. Er zijn er diversen. Meest bekende zijn Nero en Alcool maar er zijn er nog veel andere. Heb jij één van die twee programma's op je pc staan?

Timon22
26 October 2006, 19:28
heb nero startsmart op min pc staan en alchohol 120%. min film.avi en mijn ondertitel.srt heb ik in dezelfde map gezet met een identieke naam.

liefst zo snel mogelijk reactie:s

2B's
26 October 2006, 20:02
Ok, dit hoeft geen PM meer. Kan ik meteen uitleggen wat je best kan doen.
Open smart start van Nero. Kies eerst bovenaan 'cd' of 'dvd' al naargelang de grootte van je avi. Minder dan 700MB kan je best op een cd branden. Goed. Verder zie je niks veranderen. Kies dan naast de gele ster het volgende icoon 'data' Je ziet dat je beeld verandert en je krijgt daaronder twee nieuwe iconen. Kies voor het eerste, "make a data CD" en klik daar op. Nero opent zich nu volledig en je krijgt 4 kolommen te zien. De allereerste geeft "nieuw" aan, naar deze kolom ga je straks je bestanden slepen maar nu gaan we ze eerst zoeken. In het vak bestandsbrowser ga je op zoek naar de locatie van de map waarin je avi en srt file zijn opgeborgen. Open die map en sleep beide bestanden naar de eerste kolom. Bovenaan dan weer zie je bestanden ... bewerken .... Klik nu op recorder en in het rolmenu dat zich opent op compilatie branden. Als de CD klaar is zou je het resultaat moeten kunnen bekijken vanaf de CD.

Timon22
26 October 2006, 20:22
mijn film is 643.393 kb. mag dit op een gwn cd??? kan ik die dan afspelen in een dvd speler (home cinema)????

2B's
26 October 2006, 20:37
Om die film te bekijken via je home cinema moet je even je boekje erbij halen om te zien of je dvd speler "avi" ondersteund. Is dat niet het geval, brand dan absoluut NIET je film op een CD of DVD want dan is die voor niks gemaakt en rijp voor de vuilbak. De enige oplossing die er dan nog rest is je film omzetten naar MPEG en deze zal je dvd speler wellicht wél kunnen lezen.

Ik heb je uitgelegd waar je de bestanden moet zoeken en slepen naar de map nieuw. Helemaal onder dat venster zie je cijfers staan 50 - 100 - 200 enz. Nero weet hoeveel er op de cd kan staan en zal daar een groene lichtbalk weergeven. Als je bestand té groot is, dan zal Nero je dat ook melden en de brandprocedure tegenhouden. Je zult daardoor dus géén cd verspillen. Normaal moet jouw film op cd te branden zijn gaat over ongeveer 644 mb en is dus minder dan de 700mb die een cd kan bevatten.

Hoe je een avi file naar mpeg kunt omzetten? Dat is misschien maar eerst nodig als je dvd speler geen avi aankan.

Timon22
26 October 2006, 20:41
het merk van de dvd is kenwood. weet jij eventueel of die. avi kan draaien, want kweet de boekjes nie liggen

2B's
26 October 2006, 20:45
Durf ik geen ja of neen op zeggen. Staat er op de front van je dvd speler niks over vermeld. Kijk anders eens of je speler voorkomt op deze site en lees daar de specifieke gegevens. http://www.kenwood.be/kenwood/search.nsf/Web/857C88DF1F66C1E4C1257213005C6009

2B's
26 October 2006, 20:49
Timo. Volgens mij kan geen van deze spelers avi bestanden lezen. Download gewoon DIKO. Installeer het en haal je avi bestand op. Laat het programma zijn werk doen en het maakt automatisch een MPEG bestand of heb je liever een DVD bestand, dat maakt hij gelijk ook voor je klaar. Ik kan je daarvan de volledige info bezorgen zodat je makkelijker kan volgen hoe alles daaromtrent werkt.

Hier kun je heet downloaden: http://www.vmesquita.com/forum/index.php?action=tpmod;dl=cat2 kies DIKO 2.26 full install.
Hier staat de uitleg: http://www.weethet.nl/dutch/video_diko_avi2dvd.php

Timon22
26 October 2006, 20:50
ik vind dat niet op die site ze welk 1 dat het is:s

Timon22
26 October 2006, 20:51
is dat mogelijk voor morgenochtend, want daar nu nog aanbeginnen heeft niet zoveel nut.
heb jij toevallig geen email adres, dan gaat dit veel makkelijker via msn

2B's
26 October 2006, 20:54
Even op mijn logo klikken dan kan je zien hoe je aan mij kan mailen of msn. Ik heb nog even de links in mijn vorige berichtje gezet. Morgen ben ik beschikbaar. Mailadressen plaatsen is niet toegelaten meen ik.

Timon22
26 October 2006, 20:56
vanaf waar moet ik beginnen op die website met de stappen te volgen. is dat vanaf het configuren van diko??

2B's
27 October 2006, 15:53
Ja dat klopt. Ik heb ooit eens zelf een beknopte handleiding geschreven in word met screenshots maar dat documentje ben ik spijtig genoeg kwijt. Misschien dat iemand van het forum dat nog heeft liggen want er zijn er wel een paar die dit hebben gedownload tesamen met het programma.

Alba
27 October 2006, 16:40
@ 2B's

Ik heb deze topic met veel aandacht gevolgd en zag ergens dat jij het volgende schreef :

...omzetten naar mpg bijvoorbeeld. Daarna kan je dat dan weer bewerken met virtual dub en de ondertiteling er onder zetten. Je kan heel veel leren op www.weethet.nl (http://www.weethet.nl) en als je er niet uitraakt van hieruit graag een helpende hand

En dit (in rood) is net wat mij interesseert. Ik heb een mpg (in twee delen) en een srt (ook in 2 delen, hoewel deze niet gelijk lopen met de 2 cd's).
Ik zou dit alles willen omzetten naar DVD bestanden, wat ik normaal doe met DVDLab Pro zonder enig probleem.
Alleen vertrek ik normaal van een avi en een srt bestand waar ik dan met DVD2SVCD (waaronderTmpGenc) een mpg van maak met ingebrande subs.

In dit geval heb ik al een mpg, maar hoe zet ik deze ondertitel in mijn mpg ? Ik heb het programma Virtual DubMod maar zie niet hoe ik dat zou kunnen doen.

Kan je mij daar misschien uitleg over geven ? Want www.weethet.nl (http://www.weethet.nl) forum is niet meer beschikbaar en daar kon ik met de zoekfunctie ook geen uitleg over vinden.

Ik zou het heel erg op prijs stellen als je mij kon helpen !
Groetjes en bedankt voor je hulp.

2B's
27 October 2006, 17:15
Hé die Alba. Het kan eigenlijk niet eenvoudiger. Je hebt DVDlabpro zie ik. Daar kun je ook je ondertitels mee in een DVD zetten hoor. Wat jouw probleem is? Het synchroon lopen van je ondertiteling bij je mpg file. Ook dat is op te lossen. Ik wil je hierbij graag helpen maar als ik hiermee NU verder ga dan breek ik de topic van Timo en deze wil ik uiteraard ook graag uit de problemen helpen. Download even dit programmatje subtitle workshop via deze site http://www.urusoft.net/downloads.php?lang=1 Het is een gemakkelijk programma dat je via het knopje "settings" makkelijk in het Nederlands kan zetten. Dat is handiger is gebruik. Ik ben ondertussen aan het zoeken naar een word document dat ik ooit heb opgemaakt waarin ik de uitleg met screenshots heb gegeven. Lukt me even niet en ik zoek dus verder. Desnoods maak ik een nieuw document (daar moet je me toch even tijd voor geven) en anders probeer je even met subsync hetgeen ik toch niet zo eenvoudig vind.

Alba
27 October 2006, 17:20
Ik begrijp dit wel hoor 2B's.
Ik start dan wel een nieuwe topic.... want ik heb wel enkele reacties op je bericht :-)

Timon22
28 October 2006, 19:12
2b's, maandag zal ik verder doen met mijn film, want ik kwam vrijdag een een opdracht en dit duurde ongeveer 6uur en ik had die tijd niet meer, dus zal ik het maandag moeten doen ofwel dat ik het snachts laat lopen, dan kan ik de ochtend direct verder doen.

2B's
28 October 2006, 20:09
Ik wacht af. Laat maar weten wanneer, is niet dringend ik blijf nog hier hoor.

Timon22
29 October 2006, 22:49
euhm, het lukt me niet egt met diko. hopelijk kan je mij morgen helpen!! ik krijg constant een error. wat moet ik doen??

de error: AVIsource: couldtn locate a decompressor for fourcc DIV4
(E:\Software\films software\diko\DIKO\Temp\movie0.avs,line 31)

Timon22
30 October 2006, 10:35
kan er mij hier iemand mee helpen???

2B's
30 October 2006, 22:21
Timo, dan toch maar proberen met een ISO bestand te branden met Nero. Je film is net géén 700mb dus kan je hem volgens mij branden op een CD.

Doe het volgende. Open Nero smart start en kies uit de lijkst Nero Burning Rom. Je zult zien dat Nero standaard kiest voor ISO. Net boven die ISO zie je CD of DVD (je kan dit altijd wijzigen) Klik op nieuw. Er opent zich een nieuw venster met 4 kolommen. In de 4e kolom zoek je naar je map waarin je avi en srt bestand zitten. Klik die map open en selecteer beide bestanden (ctrl + a). Sleep ze naar de eerste kolom. Klik daarna op recorder (bovenaan in werkbalk) en klik op compilatie branden. Helemaal onderaan zie je een balk die groen opkleurt. Als je meer dan 700mb hebt, dan wordt het einde geel en zal Nero niet willen branden. Doe dan heel de historie van hiervoor opnieuw maar kies voor DVD in plaats van CD. Klik op compilatie branden en laat nero zijn werk doen. Als je cd/dvd klaar is kan je hem in je DVD speler steken en proberen je film zo te bekijken. GEEF JE DVD SPELER EVEN DE TIJD OM OP TE STARTEN, DEZE MANIER VAN WERKEN VRAAGT ENIG ZOEKWERK VAN JE DVD EN DAAR KAN ALGAUW EEN 30 TAL SECONDEN VERLOPEN.

Timon22
31 October 2006, 09:56
ik heb mijn avi film omgezet met winavi en kheb hem al op cd gezet en tis nu al allemaal in orde.

tocht bedankt voor de hulp!!!