Volledige versie bekijken : na instaleren van xp rebout hij zijn eigen ielke keer



winxp
26 October 2006, 11:46
hoy


ik heb mijn pc geformateerd was een win 98
heb nieuwe xp geinstalleerd

bij terug opstarten krijg ik de logo te van xp te zien
en na een paar seconde reboot hij zijn eigen terug


wie kan mij hier bij helpen

dank u
:damn:

cruwero
26 October 2006, 11:55
Geef eens wat meer info wat je computer betreft,en was dat gelijk al toen je xp er op heb gezet:
Henk

winxp
26 October 2006, 12:45
dit xp cd is van een laptop dus een packet
kan ik deze xp installeren op een andere computer


het probleem is dat ik het goed heb geinstalleerd en bij het starten zie ik het log maar reboot zijn eigen opnieuw


wat voor info moet je nog hebben


groetjes

cruwero
26 October 2006, 13:03
Nee deze cd kan je niet gebruiken:
Henk

Luc@s
26 October 2006, 14:01
de kans is idd groot dat je die installatie (oem - versie) niet gaat kunnen gebruiken op andere pc's. OEM versies worden dikwijls aangekocht door leveranciers om deze samen met hun al dan niet merkpc te verkopen. Deze versies zijn dikwijls "aangepast" met drivers speciaal voor het type pc waar het ze bijgeleverd worden.

om toch eens te gaan kijken of je er niets aan kan doen, kan je altijd het automatische rebooten afzetten.

Dit doe je door een rechtsemuisklik op mijn computer --> eigenschappen --> selecteer de tab 'geavanceerd' en selecteer hierin het veld startup & recovery ( weet niet juist hoe het er staat bij een nederlandse versie ...) daar in het middelste vak (system failure) kan je het vakje 'automatically restart' uitvinken.

Nu hoor ik je brullen: maar ik geraak daar niet .... ! ! !

probeer via save modus: tijdens het opstarten de F8 of F11 toets indrukken ( weet niet zeker welke, is ook al even geleden) dan krijg je een menu, waarin je 'save mode' kan selecteren. Indien dit niet werkt kan je nog altijd eens proberen dmv te booten van je xp-cd en recovery te kiezen... maar om dat verder uit te leggen ga ik zelf eens terug moeten gaan zoeken ... tenzij er iemand anders is die je dit kan uitleggen ..
enfin, laat het maar weten ;-)


success
L.

winxp
26 October 2006, 15:20
heb een cd xp cd gekregen van iemand maar wilt niet automatisch starten
heb ik dan via een dos "setup" gedaan en dit gaat ook niet wat moet ik doen

thanks

compuchrisje
26 October 2006, 18:41
Je spreekt over windows 98 dus ik vermoed dat je nog een oudere pc hebt met diskettestation.
Download dit even, http://www.ivanhoejupiler.be/downloads.php?do=file&id=79&act=down, bootdisk waarmee je kan formatteren om erna xp te installeren. Maar met een OEM versie zal je zoals al gezegd is niet veel meer kunnen doen. De installatie stopt na enkele seconden en de CD-schijf is vanaf dan compleet onbruikbaar, behalve op de originele configuratie.

cruwero
26 October 2006, 19:05
Hij praat over xp als ik het goed heb,zorg dat je cd-rom als eerste opstart,kijk effe in je bios en verander dit.

De xp kan je wel gebruiken denk ik maar alleen moet je er wel een ander nummer voor hebben,maar die wel tig te halen:
Henk

winxp
27 October 2006, 11:20
hey
de oem xp cd is geinstalleerd
maar ik moet binnen de 30 dagen registreren voor een andere
code

kan ik dit anders oplossen

dank u

cruwero
27 October 2006, 11:57
Dat zal wel activeren zijn,ja dit kan je oplossen met een fix:
Henk

spruit
27 October 2006, 12:15
hey
de oem xp cd is geinstalleerd
maar ik moet binnen de 30 dagen registreren voor een andere
code

kan ik dit anders oplossen

dank u

je zal moeten kijken voor een geldige licentie, dus bellen naar den bil ;)

Milo
27 October 2006, 12:52
je zal moeten kijken voor een geldige licentie, dus bellen naar den bil ;)


En doet em de groeten :D