Volledige versie bekijken : pc blokt soms



Timon22
26 October 2006, 11:51
ik heb een klein probleempje. ik heb al een paar keer tegen gekomen dat ik plots niets meer kan doen met mijn pc, dat hij helemaal vast zit en dus heel geblokkeerd is. ik probeer dan ctrl+alt+del of alt +f4 maar dat helpt allemaal niet.
weet iemand wat ik hieraan kan doen.

Kris_
26 October 2006, 18:52
Als je geen foutmeldingen krijgt en het scherm zichtbaar blijft op het moment dat de pc blokkeert is er waarschijnlijk een defect aan uw moederbord.
Eventueel kan je proberen het misbare uit de pc te halen om uit te sluiten dat een ander component het probleem veroorzaalkt. Maar 9/10 is het uw moederbord. Wat kan je er aan doen? Een ander in monteren.

coopman
26 October 2006, 19:32
mss krijgt hij te warm
heb je goede airflow ?
ligt de case niet vol stof blaas em anders wat uit en kijk of hij het dan nog doet

Peter.B
26 October 2006, 19:49
eens kuisen met regcleaner,easycleaner,ccleaner.
spybot,lavasoft,avg anti-spyware laten lopen.
en defragmenteren.
regcleaner: http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=314
RegCleaner starten.
Selecteer de Nederlandse taal onder Options > Languages > Select Language > Dutch.rlg
Klik op Extra > Register opschonen > Voer ze alle uit. Het register wordt nu gescant op overbodige entries.
Klik, als de scan voltooid is, op Selecteren > Alles. Alle gevonden overbodige entries worden nu gemarkeerd.
Klik rechts onderin op "Selectie verwijderen". Er wordt een backup gemaakt van de wijzigingen, waarna de overbodige
entries worden verwijderd.
Als de verwijdering voltooid is, kun je RegCleaner afsluiten.

easycleaner: http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=95
easycleaner starten-op register klikken-zoeken,daarna op alles verwijderen klikken.terug sluiten.dan op overbodig klikken.terug zoeken en op alles verwijderen klikken( ge kunt de melding krijgen dat hij sommige bestanden niet heeft kunnen verwijderen maar dat is niet erg),terug sluiten.en dan 'gebruikte best' staat er niet helemaal op,maar het is dat bladje met een uurwerk ervoor.daarop klikken,ge krijgt dan de melding "MRU lijst gewist en ge klikt op oke.

ccleaner: http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=28

op "problemen" klikken-scannen naar fouten-hestel alle geselecteerde fouten.zal vragen om een backup te maken,heb ik nog nooit gedaan en heb nog nooit problemen gehad.dit herhaal je tot er geen fouten meer zijn.
dan "cleaner" anasyzeren-opschonen.

avg anti-spyware:http://www.ewido.net/en/download/
en ewido zijn hetzelfde.
is een 30 dagen trail versie met realtime bescherming en automatische update's.na die 30 dagen zwakt hij af.dan vervalt de realtime bescherming en moet je de update's zelf downloaden.wordt veel gebruikt door jurgenv in de hijack topic.

Timon22
26 October 2006, 20:37
achter mijn computerbak is het allesins vol stof, waar mijn kabels zijn aangesloten, mss dat hij daar geen koeling genoeg krijgt.

coopman
26 October 2006, 21:50
schroef anders eens je kast open en kijk daar eens je zult er wss nog meer vinden

stof is zeer slecht voor de airflow

Peter.B
27 October 2006, 05:49
als je nog nooit uwe pc hebt uitgeblazen,doe dat maar zo snel mogelijk. vergeet zeker uw voeding ook niet en tussen mijn schoepkes hou 'k een wattestokje vast,zodat die niet zot draaien.als het met een compressor,druk niet te hoog en er zeker voor zorgen dat er geen condens mee geblazen wordt.

Timon22
27 October 2006, 12:41
kheb al langs achter het stof weggedaan met stofzuiger, maar wat zijn schoepkes, condens en waar vind ik de voeding??

Milo
27 October 2006, 12:50
Hebde uwen bak opengedaan en daaar het stof weggehaald ?
PAS WEL OP !!!! ls ge ne stofzuiger pakt : NIET met die stofzuiger tegen u Mobo duwen of slepen ... ook niet tegen die andere kaarten ...
Hang voor de zekerheid iets voor uw stofzuigerbuis ;)

Peter.B
27 October 2006, 18:48
kheb al langs achter het stof weggedaan met stofzuiger, maar wat zijn schoepkes, condens en waar vind ik de voeding??
schoepkes= koelers (die schroeven die ronddraaien)
condens='t is infeite geen condens.als je bezig bent met blazen kan er wat of veel vocht meekomen.is natuurlijk niet goed voor de componenten.
de voeding is dat bakske waar allemaal draden uitkomen die naar uw cd/dvd speler,diskettestation,...enz gaan,binnenin de pc.rode,zwarte en denk gele draden.
anders een spuitbus met luchtdruk kopen om uwe pc deftig te kunnen uitblazen.
maar zeker uwe pc uitblazen.ik doe dat om de 3à4 maanden.

coopman
27 October 2006, 19:27
ja tis toch het veiligste he
als uw voeding vol stof zit zal die het wel eens begeven