Volledige versie bekijken : Afbeeldingen en tekst naast elkaar?



Silverwing
26 October 2006, 20:43
Hoe kan ik in word 2003 een figuur invoegen en naast die figuur op dezelfde hoogte tekst plaatsen?
Wanneer ik een figuur invoeg en wil nog tekst er naast dan kan dat niet omdat mijn cursor maar onder de figuur begint te knipperen.
Zet ik eerst de tekst en voeg dan de figuur in dan verspringt de tekst.
ik zou links boven een figuur willen en rechts boven een aantal tekstregels.
Wie helpt mij ?

gotenks
26 October 2006, 20:50
Typ als eerste de tekst in => zet dan de cursor op de plaats waar je de afbeelding wilt hebben => voeg de afbeelding in => rechtsklik op de ingevoegde afbeelding en kies voor "Afbeelding opmaken" => ga naar het tabblad "Indeling" en kies voor "Om kader" en dan plaats je een bolletje waar je de afbeelding wilt zetten (links, centreren, rechts, overig). :)

boneless
27 October 2006, 08:18
Dubbelklikken op de afbeelding kan ook, kom je ook in het menu afbeelding opmaken :D.
Je kan trouwens ook contour kiezen, dan komt de tekst er iets strakker om heen te lopen. Net wat je mooi vind.

spruit
27 October 2006, 11:08
het eenvoudigste is om met een tabel te werken ;)

Silverwing
28 October 2006, 12:51
Bedankt voor de reacties!
Ik heb het geprobeerd op beide manieren hier voorgesteld,maar koim niet tot wat ik eigenlijk wil.
Als ik het doe met figuuropmaak en indeling links kies staat de figuur wel links maar plakt de eerder rechts getypte tekst nu ook links tegen de figuur.
Met tabellen lukt het wel zoals ik wil maar kan die tabel niet weggelaten worden bij het afdrukken?

gotenks
28 October 2006, 12:56
1. Selecteer de tabel
2. Rechtsklik => Randen en arcering
3. Klik op "Alles" en rondom de figuur druk je al die kleine kadertjes los en dan druk je die niet mee af.

spruit
28 October 2006, 18:04
1. Selecteer de tabel
2. Rechtsklik => Randen en arcering
3. Klik op "Alles" en rondom de figuur druk je al die kleine kadertjes los en dan druk je die niet mee af.
idd, zo moet het....(staat zelfs in de help :p )

Silverwing
28 October 2006, 20:55
Grotenks,bedankt,het is nu helemaal zoals ik wil.
Eén vraagje nog,als ik een nieuw document maak met een tabel moet ik dan steeds heel die procedure doen om de lijnen van de tabel niet mee af te drukken of onthoud Word dit?

gotenks
28 October 2006, 20:56
Die procedure moet je altijd doen. Die lijnen staan standaard bij Word als je een tabel invoegt. ;)

Silverwing
29 October 2006, 10:30
Ok bedankt dan weet ik wat gedaan volgende keer.
Mag slotje op.