Volledige versie bekijken : probleem met aansluiting 2de pc



sniper0776
27 October 2006, 11:49
goede morgen

ik heb net een laptop gekocht en tracht deze nu te verbinden met mijn draadloos telenet
mijn pc is al reeds aangesloten via d-link en deze werkt prima

de laptop zelf heeft ook een d-link kaart erin zitten en de laptop herkent deze ook
maar ik krijg geen toegaang tot het internet (icoontje draadloos verschijnt niet)
en kan deze dus niet instellen
laptop werkt onder win98

is er iemand die mij kan helpen
mvg
sniper

AMD
27 October 2006, 11:51
is de draadloze netwerkkaart ook geactiveerd?
Ga eens kijken in het configuratiescherm bij netwerkverbindingen.
Zorg dat de kaart actief is en post desnoods even je instellingen hoe dat ze nu staan.

Grtjs AMD

sniper0776
27 October 2006, 12:03
bedoeld u de pc-kaart
deze vertoont:
begin: 000c0000
einde 00fffff
lengte: 00001000

andere netwerk verbindingen vind ik niet

AMD
27 October 2006, 12:15
bedoeld u de pc-kaart
deze vertoont:
begin: 000c0000
einde 00fffff
lengte: 00001000

andere netwerk verbindingen vind ik niet

Ik bedoel die Dlink kaart in je laptop.
Is die geactiveerd na de installatie?

Soms gebeurt het wel eens dat een laptop hardware uitschakeld om stroom te sparen. Als dat ongelukkig jouw netwerkkaart is, dan moet je die terug inschakelen en besst dan ook even die power saving opties aanpassen.

PS: Dit is trouwens een van de oplossingen wanneer je een draadloze verbinding hebt die steeds wegvalt (bij laptops)

Grtjs AMD

spruit
27 October 2006, 12:17
Ik bedoel die Dlink kaart in je laptop.
Is die geactiveerd na de installatie?

Soms gebeurt het wel eens dat een laptop hardware uitschakeld om stroom te sparen. Als dat ongelukkig jouw netwerkkaart is, dan moet je die terug inschakelen en besst dan ook even die power saving opties aanpassen.

PS: Dit is trouwens een van de oplossingen wanneer je een draadloze verbinding hebt die steeds wegvalt (bij laptops)

Grtjs AMD

ook als je er continue mee bezig bent, dus je laat die niet inslapen etc?
Indien wel, wat moet er dan veranderd worden aan de settings?

AMD
27 October 2006, 12:29
ook als je er continue mee bezig bent, dus je laat die niet inslapen etc?
Indien wel, wat moet er dan veranderd worden aan de settings?

Inslapen is een ander geval.
Je moet gewoon bij de hardware manager instellen dat windows de netwerkkaart niet mag uitschakelen om stroom te sparen of dergelijks.


Wanneer je de laptop in slaapstand zet gaat sowieso de hardware al mee uit maar bij het opnieuw wakker worden wordt alle hardware terug actief.

Grtjs AMD

spruit
27 October 2006, 12:34
Inslapen is een ander geval.
Je moet gewoon bij de hardware manager instellen dat windows de netwerkkaart niet mag uitschakelen om stroom te sparen of dergelijks.


Wanneer je de laptop in slaapstand zet gaat sowieso de hardware al mee uit maar bij het opnieuw wakker worden wordt alle hardware terug actief.

Grtjs AMD

zal eens checken ivm die netwerkkaart, want regelmatig heb ik toch een verbinding die wegvalt van mijn notebook...alvast bedankt he ;)

eplerra
27 October 2006, 12:36
Kijk ook na of er (zoals op mijn portable) geen klein schuifschakelaartje is waarmee je de communicatie kunt in - of uitschakelen. Bij mij bevindt dit schalelaarje zich naast de aansluiting voor de hoofdtelefoon.

sniper0776
27 October 2006, 12:46
bedankt voor jullie reacties
aan energie is er geen probleem
bij nader nazicht in de D-link airplus utility kom ik tot de vaststelling dat deze wel een signaal ontvangt voor een goede 40%
ssid wifi3
mac(bssid) 00:15:E9:12:7A:DD
wep enable
channel 6
naar mijn vermoeden dien ik enkel deze wep key te instaleren maar kweet nie goe hoe

PeterN
27 October 2006, 15:01
Als je verbinding hebt maar een 'beperkte' verbinding en dus niet op internet kan, ligt het idd meestal aan de beveiliging. Op de laptop moet dezelfde beveiliging staan als in de router (WPA of WEP). Dit kan je instellen in de software die geïnstalleerd is samen met uw drivers van dat draadloos netwerkkaartje. In de oruter kan je de instellingen nakijken door naar het ip adres van de router te surfen. Gewoon in Internet Explorer in de adresbar het ip invullen. Zal iets in de aard zijn van 192.168.2.1
Let ook op dat in de router mss een Mac adres beveiliging opstaat. Met een nieuwe laptop of draadloze kaart moet je dan ook dit nieuw mac adres van dat kaartje invullen in het lijstje van de router.

Om zeker te zijn kan je altijd eerst even uit testen zonder beveiliging. Zet de beveiliging af in de router, pc, en laptop en probeer dan. Als alles goed werkt kan je terug de beveiliging opzetten in de router en de pc, laptop ook terug dezelfde beveiliging geven.