Volledige versie bekijken : geheugen bijkopen, dilemma...



delinquente
27 October 2006, 12:18
Hallo iedereen,

Ik heb op het moment 2*512mb DDR2800 geheugen op mijn mobo. Werkt goed, maar bij zwaardere games heb ik gehoord dat een gigje er bij het net iets wat sneller maakt (laten we maar denken aan Battlefield 2). Op het moment ben ik Prey aan het spelen, gaat goed vooruit, maar kan misschien nog beter:evil: .
Ik zou mijn eigen dan ook eens willen beginnen bezig houden met video-editing en wat fotobewerking etc. nu dat ik toch een Intel cpu heb. Plus later misschien nog een tvkaart etc...(normaal die Skystar2 maar het komt er maar niet van)

Ik kan of te wel kiezen voor nog eens 2*512 mb wat maakt in het totaal 4*512mb:
=> ik heb gelezen dat dit niet echt prestaties geeft plus soms problemen met bepaalde mobo's~1T valt dan ook weg en begin je te werken in 2T, plus de latjes van 512mb dat ik heb gezien zijn duurder dan de 1gb latjes (in de 2*512 vorm dan).

Een andere optie is: 1gb erbij prikken in het totaal heb ik dan-(2*512+1gb):
die 2*512mb zal waarschijnlijk dan ongemoeid voortwerken in dualchannel en die 1gb in single channel. Wat er misschien goed aan is aan deze opstelling is dat ik dan (moest het er van komen) later nog eens identiek hetzelfde 1gb'tje erbij prikken:
2*512+2*1gb=3 gb~wel een beetje overdreven maar allee:lol: (deze pc moet het toch wel wat langer volhouden dan 1 jaar)

Of te wel kan ik ook mijn 2*512mb verkopen en dan 2*1gb kopen, hier heb ik niet echt zoveel zin in omdat dat geheugen me nog een pak geld heeft gekost toen DDR2 800 juist begon uit te komen. Dus dat laat ik er in...

Het merk: ik heb hier achter mijne hoek een latje van Kingmax gezien voor 126 €, op zich niet veel geld want 1gb van apacer kost ongeveer 144 €.

Wat zouden jullie doen? Terug een latje van apacer kopen om toch in dezelfde branche van het geheugen te blijven:p of het goedkopere Kingmax latje?

En ja, er kan gezegd worden dat 1gb geheugen voldoende is, maar gezien voor de toekomst kan het al geen kwaad om wat extra up te graden. Denk maar aan Vista die uitkomt en nieuwe games etc,...

boneless
27 October 2006, 13:29
Voor die 18 euro zou ik niet bezuinigen.

delinquente
27 October 2006, 15:23
Voor die 18 euro zou ik niet bezuinigen.

haha ja ik heb er eens over nagedacht. Het zou stom zijn als ik er op zou bezuiningen, beter direct goed geheugen kopen dan, zoals de Apacer...Het wordt dus deze maar welke nu nemen, dat is nog de vraag. 1gb of 2*512mb:damn:

boneless
27 October 2006, 15:31
ik zou persoonlijk 2 * 1 GB kopen, of een losse 2 GB. Dan ben je gelijk klaar :). Maar het budget laat dat niet altijd toe :).

delinquente
27 October 2006, 16:12
ik zou persoonlijk 2 * 1 GB kopen, of een losse 2 GB. Dan ben je gelijk klaar :). Maar het budget laat dat niet altijd toe :).

en die 2*512mb dan?

boneless
27 October 2006, 16:15
verkopen?

delinquente
27 October 2006, 16:33
verkopen?

Ik heb die nog geen maand:rolleyes: :cry:

boneless
27 October 2006, 19:55
tsja, jij wil blokje erbij kopen :). gewoon lekker doen wat je zelf wilt!

carl
28 October 2006, 11:06
Wel oppassen, als je dual channel gebruikt heb je allemaal dezelfde ram-plakjes nodig, voor de rest maakt het niet veel uit, en voor 18 € ver schil zou ik toch voor kwaliteit gaan. Het verschil tussen 512 en 1024 ram heb ik gemerkt in games, maar of dat bij 1024 en 2048 hetzelfde zal zijn ?

delinquente
29 October 2006, 17:04
Wel oppassen, als je dual channel gebruikt heb je allemaal dezelfde ram-plakjes nodig, voor de rest maakt het niet veel uit, en voor 18 € ver schil zou ik toch voor kwaliteit gaan. Het verschil tussen 512 en 1024 ram heb ik gemerkt in games, maar of dat bij 1024 en 2048 hetzelfde zal zijn ?

Dat weet ik ook niet, al bij al...het word Apacer geheugen. Maar of dat voor deze maand zal zijn, weet ik nog niet. Ik denk dat het eerder voor in begin 2007 zal worden. Ik denk zodra Vista uitkomt dat het DDR2 geheugen in prijs zal zakken, en zeker omdat er veel nieuwe systemen worden gebouwd met 2gb geprikt op het mobo om Vista goed te kunnen laten draaien. Zoals Dell: die kan toch geen systemen gaan verkopen tegen belachelijk hoge prijzen dankzij het dure DDR2 geheugen? Dat denk ik dan toch:p

Emile.H
29 October 2006, 18:42
Ik ga in mn nieuwe pc ook "maar" 1 gb ram steken, dat lijkt mij meer dan genoeg ^^
2gb lijkt me wat overdreven ;)

g_man
29 October 2006, 20:32
Als je aan videoediting gaat doen zal je zeker baat hebben met 2Gb geheugen. Ik zou ook 2*1024Mb kopen in dual channel en die oude verkopen.

delinquente
29 October 2006, 21:38
Als je aan videoediting gaat doen zal je zeker baat hebben met 2Gb geheugen. Ik zou ook 2*1024Mb kopen in dual channel en die oude verkopen.

ik heb het al in de koopjeskrant gezet sé, je weet maar nooit. Moest het weg zijn des te beter, als ik er niet vanaf geraak voor een goede prijs dan blijft dat geheugen er in zitten...