Volledige versie bekijken : Hoe snelstartmenu uitbreiden?



forumnaar
27 October 2006, 18:01
Ik maak nogal graag gebruik van het snelstart menu op de startbalk.
Nu kan ik maar 3 icoontjes erop plaatsen.
Hoe kan ik meerdere icoontjes naast elkaar op die balk plaatsen?
Ik heb Windows XP home SP2.


Dank bij voorbaat.

2B's
27 October 2006, 19:16
Staat de snelkoppeling op je werkblad? Klik dan op het icoon en sleep het naar de balk snelstarten. Je zult zien dat je icoon ook daar verschijnt.

forumnaar
27 October 2006, 19:20
idd, dan komt het er wel bij maar dan verdwijnt er een ander. Ik kan het dan wel bereiken via de streepjes die er naast staan om alle andere snelstartknoppen aan te klikken maar er staan telkens slechts 3 snelstartknoppen op de balk zelf.

2B's
27 October 2006, 19:23
Klopt en dat is zeer normaal. Op de snelstartbalk zie je >> staan naast het meest rechtse icoontje. Als je daarop klikt dan zie je ook welke er nog achter verborgen zitten zonder dat je alles opzij moet schuiven.

compuchrisje
27 October 2006, 19:25
Dat klopt, is een instelling van XP om "vervuiling" van je taakbalk te voorkomen. Dat gebeurt toch ook met je systeembalkje helemaal rechts, naast je klok?
Heb je liever toch alles in zicht, klik dan even met rechtermuisknop op die taakbalk en doe het vinkje weg bij Taakbalk vergrendelen. Waar die haakjes stonden zie je nu enkele puntjes bij, hiermee kan je de werkbalk Snelstarten uitbreiden door die grens te verslepen. Mogelijk wordt je taakbalk nu ook ontdubbeld.
Ben je dààr mee tevreden, klik dan terug met rechtermuisknop en zet het vinkje terug voor Taakbalk vergrendelen.

forumnaar
28 October 2006, 03:03
heel erg bedankt, het is iets kleins, maar zeer handig!!!!!
hier mag een slotje op :)