Volledige versie bekijken : bluetooth verbinding



Snuifje
27 October 2006, 19:33
Hoi..

Ik heb een vraagje .. ik heb nu een laptop er bij zelf heb ik gewoon alles bedraad, op die laptop zit 100mb (lan), 65k, bluetooth en wlan (wireless)
maar ik wil benden op internet. Nu wilde ik me laptop met me pc connecten via bluetooth en dan via die connectie door schakelen naar me lan verbinding op me pc zodat ik toch op internet kan op me laptop. Ik weet dat het wel kan maar hoe precies dat weet ik niet ben er al poosje mee bezig geweest maar het blijft maar niet goed lukken heeft iemand idee of misschien programma waarmee je dat kan doen?

Groetjes

Luc@s
27 October 2006, 23:53
Snuifje,

heb je in je vaste pc (beneden veronderstel ik) een wireless kaart steken ? het is namelijk zo, dat je mss wel kan verbinden via bluetooth, maar volgens mij gaat die snelheid zo belachlijk traag zijn, dat je al snel gefustreerd gaat raken ...( < 1mb/sec )

maar het is mogelijk, zonder extra sofware ( heb het alleen nog niet zelf getest )

groeten
L.

Snuifje
28 October 2006, 00:43
ja maar ik heb niet echt zoon snelle verbinding en het is toch alleen voor beetje op internet me download pc sta toch boven ;) en als het echt te langzaam is kan ik dat altijd nog doen :D

Luc@s
28 October 2006, 13:59
dus als volgt ...

internet ---> pc1 netwerkkaart ---> pc1 bluetooth dongle ----blue---tooth---signal---> bluetooth dongle laptop (pc2)

is dat de juiste setup dat je wilt maken ?

Snuifje
28 October 2006, 14:15
ja zo wil ik het hebben of extren bureaublad via bluetooth zou eigenlijk ook al goed zijn ..

Luc@s
28 October 2006, 19:00
is blijkbaar perfect mogelijk, maar ik was met een testopstelling bezig, en het ziet er naaruit dat de bluetooth-drivers van m'n laptop niet mee willen :-s

zal nog eens proberen in de loop van het weekeind, maar heb den boel al eens terug geformatteerd en krijg dien bluetooth maar niet aan de praat (latitude D600) ... pfff, ben het beu nu, ff pause inlassen tot morgen, hou u nog op de hoogte ...

Snuifje
28 October 2006, 21:44
hehe ok ;) ik ben zelf ook nogsteeds bezig ik heb wel wat verbindingen tot stand kunnen krijgen com inbel email share.. alleen geen netwerk :<

Luc@s
30 October 2006, 09:34
hehe ok ;) ik ben zelf ook nogsteeds bezig ik heb wel wat verbindingen tot stand kunnen krijgen com inbel email share.. alleen geen netwerk :<

moet lukken hoor, surf eens naar http://www.geekzone.co.nz/content.asp?contentid=449

krijg mijn bluetooth maar niet aan de praat ( driverproblemen ) hoop dit opgelost te krijgen, want heb hier nog een gps module liggen op bluetooth ...


groeten
L.

Snuifje
1 November 2006, 00:00
ik denk dat ik maar gewoon 2 draadloze kaartjes koop want ik krijg het niet echt voor elkaar :P

//close

PeterN
1 November 2006, 01:49
ik denk dat ik maar gewoon 2 draadloze kaartjes koop want ik krijg het niet echt voor elkaar :P

//close

In je laptop heb je wlan las ik in de eerste post. Koop een pakketje, Router + een draadloos kaartje, en je kan vele kanten op.
Draadloos kaartje steek je in uw desktop. De router tussen modem en uw netwerkje.
Voordeel:
Een hardware firewall die veel tegen houdt en de mogelijkheid van 4 pc's met kabel aan te sluiten en pc's met wireless.
Tevens moet uw desktop niet opstaan om op het internet te kunnen.

Snuifje
1 November 2006, 20:37
kan ik niet gewoon 2 wireless kaartjes linken (A) want ik heb er al 1 in me laptop dus hoef er alleen 1 voor me pc :)

PeterN
1 November 2006, 20:45
kan ik niet gewoon 2 wireless kaartjes linken (A) want ik heb er al 1 in me laptop dus hoef er alleen 1 voor me pc :)

Kan je ook, je maakt dan een netwerkbrug tssen het wirelessgedeelte en uw internet.
Maar voor de kost van een router zou ik toch die optie nemen. Heb je later nog een pc is er geen probleem. Je moet ook niet steeds de andere pc op hebben staan om op de andere te surfen en je belast ook die pc niet. Als laatste en mss belangrijkste voordeel, je zit met uw netwerkje achter de router en dus achter de firewall van de router. Dit betekend dat je veel meer beveiligd bent. Ik heb hier die lekke xp firewall zelfs afstaan en voor de rest moet de router zijn firewall maar zijn best doen ;)