Volledige versie bekijken : Converteren WP51 naar Word 2003



flossie-spottie
30 October 2006, 11:04
Ik kan mijn oude bestanden niet openen in Word en vind na lang zoeken niet de gepaste oplossing blijkbaar? Heeft iemand hier de exacte oplossing voor?
Zelfs als ik het hier als bijlage wil oploaden geeft hij mij de error "ongekend bestand".
Het zijn vnl. oude WP51 bestanden.

nielsvandesype
30 October 2006, 13:45
Wat je wel kan doen is voor bestand openen kiezen in word 2003 bij bestandtype moet je dan worrdperfect selecteren.Ga dan naar de map waar je oud wordperfect bestand staat Nu zou je document in word moeten geopend kunnen worden. Sla nu het bestand op met opslaan als maar selecteer nu bij bestandtype word document. Dat zou in de meeste gevallen moeten werken.

compuchrisje
30 October 2006, 14:02
WP5.1 was nog onder DOS, is dus wel echt oud (als 10 jaar oud is toch). Ga alvast in Word naar het menu Extra - Opties - tab Compatibiliteit en zet daar met het keuzepijltje alvast Office 97.
Dan kan je via Invoegen - bestand de teksten proberen te importeren. Hopelijk lukt het, maar verwacht niet het beste qua lay-out.

boneless
30 October 2006, 15:50
Ik las ergens dat je misschien de in WP het bestand als een .rtf kan opslaan. Of is dat pas bij latere versies?

compuchrisje
30 October 2006, 17:41
Dàt is ook een mogelijkheid Boneless, maar of het op 5.1 werkt, Flossie kan het ff uittesten. Hopelijk zet ze hier ook het resultaat, dan weten we het ook weer.

nielsvandesype
30 October 2006, 19:05
Als je doet wat ik zei kan je ook kiezen voor wordperfect vanaf versie 5,6. Zo zou het ook moeten werken.

rembrandt
1 November 2006, 08:53
Om WP 5.1 bestanden in Word te kunnen openen, is het vereist dat de desbetreffende conversiemodule geïnstalleerd is. Bij Word 2000 is deze conversiemodule standaard geïnstalleerd. Wij oudere versies van Word is dat niet altijd het geval. Om te achterhalen of de juiste conversiemodule op je computer geïnstalleerd is, start je Word en druk je op Ctrl-O (hiervoor houdt je de Ctrl-toets ingedrukt terwijl je op de “O”-toets drukt) om een bestand te openen. Er wordt dan een dialoogkader getoond om bestanden te openen. Standaard gaat Word er van uit dat je een Word bestand wilt openen. Onder in dat dialoogkader kan een lijst van mogelijke bestandstypen worden getoond. Controleer of (onder in) de lijst de tekst “WordPerfect 5.x (*.doc)” voor komt. Als dat het geval is, dan kan je zonder meer WP 5.1 in Word openen en lezen, anders moet alsnog de juiste conversiemodule geïnstalleerd worden. Overigens is het installeren van de WP 5.1 conversie module achteraf niet zo eenvoudig. In dat geval is het verstandig de hulp in te roepen van een “deskundige” uit de eigen kennissenkring. In ieder geval zijn de originele installatie diskette of CD-ROM daarbij nodig.<O:P> </O:P>