Volledige versie bekijken : Philips CPWBS154 router



tomreunes
30 October 2006, 13:12
Ik heb gisteren mijn pc volledig geherinstaleerd en sindsdien geraak ik niet meer op het internet met die pc. Ik maak gebruik van adsl met een router. Het is een Philips CPWBS154 draadloos basisstation met een Asus WL-167G uSB2.0 WLAN adapter. De draadloze verbinding met de USB-stick op mijn andere pc werkt nog perfect, maar de verbinding via de UTP-kabel maakt geen vorderingen. Ik krijg geen netwerkverbindingen te zien en als ik mijn pc wil toevoegen aan een netwerk, zegt deze dat ik niet de nodige hardwarevoorzieningen heb, terwijl ik deze voor de herinstallatie blijkbaar wel had, en ik niets aan de hardware gewijzigd heb. Ik gebruik Windows XP

Kan iemand mij helpen ? Bedankt op voorhand

PeterN
30 October 2006, 13:17
Waarschijnlijk heb je bij de herinstallatie niet alle drivers geïnstalleerd. Je moet ook de drivers van uw moederbord installeren. Deze staan op de meegeleverde cd van uw moederbord.
Ga maar eens kijken naar instellingen/configuratiescherm Kies daar 'systeem' en in het venster dat opend kies je tabblad hardware. Klik hier op de knop apparaatbeheer.
Hier zie je nu een lijst van alle hardware in uw pc. Waarschijnlijk zullen hier nog geel vraagtekens staan van hardware aanwezig in uw pc, waarvoor je nog geen driver hebt geïnstalleerd.