Volledige versie bekijken : gewiste mails uit Outlook Express terughalen



Yelleken
31 October 2006, 11:18
Ik heb gisteren een format gedaan op de pc van mijn vrouw en ben een mail vergeten afdrukken/opslaan

Is er een mannier om deze mail nog terug te vinden of is dit niet mogelijk?

boneless
31 October 2006, 11:36
Misschien staat deze nog op de webserver van je provider? Wil nog wel eens gebeuren.

Yelleken
31 October 2006, 12:17
en hoe kan ik die dan opnieuw opvragen?

boneless
31 October 2006, 12:18
ga naar de website van je provider, en kijk of je daar ergens webmail ziet staan. bij de meeste providers is dat wel mogelijk. de providers die ik heb gehad tenminste ;)

Yelleken
31 October 2006, 13:49
ik heb telenet, en als ik daar naar mn webmail ga is ie leeg dus daar staat niks meer

boneless
31 October 2006, 14:21
Het was te proberen! Sorry, ik zou het verder ook niet weten. Aangezien je je schijf hebt geformateerd.

Krikkie
31 October 2006, 14:46
Je kan proberen te scannen met filerecovery (http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/welcome.htm) of een ander soortgelijk programma.
Ik ga er eventjes vanuit dat je met OutlookExpress werkt.
Als je je .dbx bestanden kan recupereren, kun je deze terug plaatsen in de oorspronkelijke mappen van je nieuwe XP, hiermede zou je mail terug moeten kunnen opzoeken.

Groetjes Krikkie

P.s.: Indien je weet vanwaar de mail komt kan je ook verzoeken hem nog eens door te sturen.

compuchrisje
31 October 2006, 19:16
Behalve de tip van Krikkie, zal je op je mailserver niets meer terugvinden. Je kan ervoor zorgen dat mail nog een tijdje op de server blijft door regels in te stellen, maar meestal worden gelezen berichten van de server verwijderd.
Dus indien de recovery niet lukt: dag mail.

spruit
31 October 2006, 21:47
+ eens goed nadenken voor een format, back-uppen van belangrijke dingen ;)

Beste is om eens goed na te denken wat men zal missen, indien men plots een nieuwe pc voor de neus geduwd krijgt..ewel, hetgeen je mist,moet je back-uppen :d

Yelleken
3 November 2006, 00:07
ik was alles aan het backuppen en ben net die ene mail vergeten mee te nemen :s
filerecovery doet het niet dus ik vrees dat ik m kwijt ben, zal s moeten vragen aan de afzendr dan om m opnieuw te zenden.

rembrandt
4 November 2006, 18:07
Bij een Format ben je alles kwijt dan valt er ook niets meer te recoveren
Maak ten alle tijden Backups zeker bij een format, maar normaal ook.
Een harde schijf kan soms plotseling kiezen voor de eeuwige jachtvelden.
Ik ken veel mensen die dierbare en onmisbare bestanden verliezen doordat ze niet tijdig backups maken.
Het is ons allemaal wel eens overkomen maar je leert een harde wijze les
:wall: :sad: :cry:

eventure
4 November 2006, 18:20
Ik vrees dat je die mail kan vergeten.
Recoveren is meestal een onmogelijke zaak...
Het enige wat je kan doen is idd de mail opnieuw opvragen.

mvg
Robbe

cruwero
4 November 2006, 19:07
Bij een Format ben je alles kwijt dan valt er ook niets meer te recoveren.
Dit is niet correct.
Bij een Quick / Full Format kun je de data makkelijker recoveren, aangezien hierbij alleen de partitietabellen en bestandstabellen zijn weggegooid; er rest dan een hoopje onsamenhangende data op je schijf. Datarecoverytooltjes zoeken de schijf dan af naar bestanden en maken op basis daarvan opnieuw de bestandstabellen, waardoor de bestanden weer zichtbaar voor de gebruiker zijn.
Henk

rembrandt
5 November 2006, 15:13
Met Datarecoverytooltjes is niet altijd met zekerheid te zeggen dat je bestanden ongeschonden tevoorschijn komen, vaak zie je stukjes en deeltjes
en een beetje mazzel moet je hebben.
Er zijn bedrijven die de mogelijkheden hebben om te recoveren maar daar hangt een flink prijskaartje aan.
Als men zo alles terug zou kunnen halen zou men niet steeds adviseren om backups te maken.
Vaak als het met het ene tooltje niet lukt probeert men een andere tool
en dat kan dan ook weer averechts werken.