Volledige versie bekijken : xp opnieuw installeren vanaf xp cd



biep
31 October 2006, 13:47
Onlangs plaatste ik een vraag over mijn vriendin haar pc waarop door haar pc winkel een illegale versie werd geplaatst. Nu heeft zij van microsoft een legale versie ontvangen en moeten we dus deze installeren. Moet ik ergens specifiek op letten of wijst het zichzelf uit ? Zal zij haar bestanden allemaal kwijt zijn over installeert de cd gewoon over de al aanwezige programma's en bestanden ? Moet ik weer alle drivers enzo terug installeren ?
bedankt voor de info alvast
biep

cruwero
31 October 2006, 13:57
Kan je de bestanden die je wilt houden niet effe wegschrijven.
Het beste is natuurlijk een verse installatie,dus eerst effe formateren en windows opnieuw installeren en ja je moet je drivers die nodig zijn ook opnieuw installeren:
Henk

biep
2 November 2006, 20:31
Vandaag heb ik dus de legaal gekochte cd met windows geïnstalleerd boven op een illegale versie (die door de pc winkel was geplaatst). Ik kon kiezen voor een upgrade of volledig nieuwe installatie. omdat ik het nog nooit gedaan had heb ik eerst het eerste uitgeprobeerd omdat ik anders nog overal backups moest van maken (was de pc van een vriendin en daar stonden een hoop foto's en muziek op, vandaar dat ik dat niet echt direct zag zitten). Dit ging wonderwel perfect en de bestanden bleven behouden. Nu staat er een volledig legale xp op haar pc en daar is ze blij en gerust mee. Enkel het online registreren ging helemaal niet dus...moest ik eventjes bellen naar microsoft om de xp te activeren. Hele duidelijke richtlijnen aan de telefoon en geen enkel knopje of muistoets werd vergeten te vermelden zodat zelfs een verschrikkelijk complete leek dit tot een goed einde kon brengen. Plots problemen met de panda virusprotectie. Update lukte niet, langs geen kanten....pfff. Ze had onlangs haar licentie terug vernieuwd met 2 jaar en toch werkte het niet...Naar de helpdesk gebeld want ik kreeg het zelf niet goed. De pav.sig moest blijkbaar vervangen worden (dat is iets met de signature of zo). Nieuwe gedownload om oude te vervangen doch ik kreeg de oude er niet af. bij de helpdesk een zeer bereidwillig iemand gevonden die even (alhoewel even) de pc overnam via externe hulp. Die zag dat de oude versie er nog op stond en zelfs niet werkte met de nieuwe verlengde licentie. hij heeft er onmiddellijk een volledig nieuwe versie 2007 opgezet, duurde een hele tijd, maar na enkele opstartperikelen werkte alles perfect. goed zo Panda en microsoft ! Oorlog aan de pc verkoper die de valse licentie niet wou omzetten naar een legale versie en er toch 200 € aan had verdiend....

compuchrisje
2 November 2006, 21:03
Zo zie je maar, soms is service toch nog gekend.

eventure
2 November 2006, 21:56
Dit is idd zeer positief nieuws!
Met de service van Microsoft heb ik ook één keertje gebeld en die is echt heel goed...
Was ook een probleempje met de activatie, ik belde maar er pakte niemand op (was buiten de kantooruren) op kosten van Microsoft ben ik dan doorverbonden naar Amerika of Engeland (ben niet meer zeker) en die gaven direct een andere code. Hoewel ik een engelse medewerker aan de lijn had, toch kreeg ik de code in het Nederlands! Top service dus

mvg
Robbe