Volledige versie bekijken : vervolg scarletbox



lucnijs
31 October 2006, 14:43
hallo!

Ik poste al een bericht over het uitvallen van mijn scarlet box. Ik kreeg zonder probleem een nieuwe van scarlet. So far so good. Alleen...na twee dagen viel deze ook uit. Opnieuw brandt enkel de power led. Ethernet en adsl leds laten het afweten.
Heb gebeld naar scarlet, ben opnieuw naar vilvoorde gereden en heb opnieuw zonder probleem een nieuwe box gekregen.
Alleen, deze durf ik nu niet goed aansluiten. Zie dat hij weer uitvalt na twee dagen. Voorlopig dus effe nog op mijn oude modem. Ik zit dan wel zonder telefoon.

Mijn vraag:
Wat kan de oorzaak van het stukgaan zijn?
Een slecht contact met de router? Met de PC?
Wie kan mij helpen?

Mijn scarletbox zit op een linksys WRT54GS. 'k heb twee jaar lang geen enkel probleem gehad...


Heeeelp....

Op voorhand bedankt voor tips& tricks!

Luc

boneless
31 October 2006, 14:46
Loop eens na of je per ongeluk kortsluiting in één van je lijnen hebt zitten. Heb ik een keer gehad met een Livebox van Wanadoo.

PeterN
31 October 2006, 15:56
Ik denk dat het bad luck is geweest. Normaal zou via de in en uitgangen niks kapot mogen gaan tenzij door bliksem inslag of zo.
Maar heb je ook een nieuwe voedings adapter gekregen bij uw box? Zou wel eens kunnen dat de voedings adapter de box telkens stuk maakt?

lucnijs
31 October 2006, 19:52
to Boneless:
welke lijnen bedoel je dan? Tussen router en modem, tussen router en PC? Of het electriciteitsnet? Dat laatste heb ik gecheckt en dat blijkt in orde te zijn. Er is ook geen enkele apdapter stuk want alle power leds branden nog.
Hoe check ik die andere lijnen?

to PeterN:
Ik hoop dat het dat was. Ik zou niet graag nog een box gaan vragen... Ik heb telkens een nieuwe adapter meegekregen en nieuwe ethernetdraad. De oude heb ik gewoon daar gelaten.

Bedankt allebei!
Groeten,
Luc