Volledige versie bekijken : Electrisch schema



g_man
31 October 2006, 18:55
Ik zou een ééndraadschema en een situatieschema moeten maken van een nieuwe woning.
Probleem is natuurlijk de software hiervoor...
Welke software is gratis en waar te vinden? (freeware of shareware)
Ken de volgende alternatieven:
* fix-o-cad : deze is gratis voor installateurs (moet je een erkenningsnummer voor hebben)
*eplan: is gratis voor studenten, moet je je studentenpas gekopieerd meesturen.
Dus deze kan ik niet gratis aan geraken.

Andere mogelijkheden? Het belangrijkste zijn natuurlijk die typische afbeeldingen die er gebruikt worden...
;)

Clioke16V
31 October 2006, 19:04
Pf vroeger op school gebruikte ik Microstation.

Daar hebben wij toen 1 pagina gemaakt met al de mogelijke symbolen ( elektrisch dan :D ), deze opslaan.

Dan terwijl we schema tekende en hadden een symbool nodig, gingen we die knippen van ons zelf gemaakt pagine.

Mja, gratis is dit programma niet, en tis al zolang geleden dat ik van programma eigenlijk 0.0 nog afweet.

Voor de rest ken ik er geen sorry.

Ben ff men oude diskettes aant aflopen, mss vindt ik de symbolen nog terug.

jurgenv
31 October 2006, 19:05
Microsoft office Visio?

Clioke16V
31 October 2006, 19:22
Heb net diskettes nagekeken, en vindt alleen nog tekeningen van plc, dus geen afbeeldingen van schakelaars etc.

boneless
31 October 2006, 21:36
je mag wel een kopie van mn studentenpas ;)

Yelleken
31 October 2006, 21:44
de demo van visio downloaden daar kan je het zeker mee hoor, en als je m veel gaat gebruiken dan moet je m aankopen natuurlijk he

papypc
1 November 2006, 17:23
Kijk even naar ProgeCad LT 2006 www.progecad.com (http://www.progesoft.com/compra/index.asp?left=progecadlt2005l&lang=eng) Met de freeware versie kan je dat volgens mij aan, er zijn templates beschikbaar.

sykke
1 November 2006, 19:39
windows snaphot maker is gratis