Volledige versie bekijken : Webcam probleem



Emile.H
31 October 2006, 21:33
Hey, ik wil regelmatig eens een videogesprek doen met mijn nonkel.
nu heeft hij zich een webcam gekocht met ingebouwde micro...
wanneer wij een videogesprek doen of gwn bellen via Live Messenger of skype, dan begint het geluid van zijn cam na 30 seconden zeer zwaar te ruisen. hij hoort het niet maar hij heeft het mett meerdere mensen. Nu hebben we dit geprobeerd met Skype en we hebben juist hetzelfde probleem.
Wat kunnen we doen aan de verschrikkelijke ruis?

Alvast Bedankt:bow:

Mak
31 October 2006, 22:16
Probeer eens in het scherm van je volume de microphone te dempen.

Emile.H
31 October 2006, 22:39
Probeer eens in het scherm van je volume de microphone te dempen.
Wat moet er dan gebeuren ?
Hij is er nu niet dus ik kan het niet testen.
Maar is er nog iemand die een oplossing weet ?

Nostradamus
31 October 2006, 23:12
Emile.H ook misschien eens even controleren of de microfoon, hier webcam dus ook niet te dicht bij luidsprekers staat ;)

Emile.H
31 October 2006, 23:37
Emile.H ook misschien eens even controleren of de microfoon, hier webcam dus ook niet te dicht bij luidsprekers staat ;)
Dat kan, hij werkt met een laptop, (daar komt het geluid uit) en de cam staat er langs.
Kan dat invloed hebben, en dus ook de oorzaak zijn ??:eek:

Mak
1 November 2006, 01:11
Wat moet er dan gebeuren ?
Hij is er nu niet dus ik kan het niet testen.
Maar is er nog iemand die een oplossing weet ?
Dan verminderd de ruis en de weergalm.

Nostradamus
1 November 2006, 01:45
Dat kan idd Emile.H, eens even proberen met de webcam/micro een beetje van de luidsprekers weg te zetten. Zoals Mak ook zegt, dan verminderd/stopt de ruis en de weergalm ;)

Pjj
1 November 2006, 10:14
Even een vraagje hierbij, hoe werkt dat dan met een headset? Daar zitten de luidsprekers en de micro toch ook dicht bij elkaar?

Nostradamus
1 November 2006, 10:44
Pjètrr, ja inderdaad, maar dat is nog helemaal iets anders dan de luidsprekers van je pc of laptop. Indien je de headset aansluit worden die uitgeschakeld. Als je bvb alleen een micro aansluit en zet deze dicht bij je luidsprekers van je pc of laptop ga je ruis en storing krijgen, schuif je deze verder van je pc af hoor je direct het verschil. Hetzelfde heb je ook met een muziekinstallatie, ga je met de micro te dicht bij de luidsprekers krijg je ook zware ruis en weergalmingen, interferentie genoemd: gelijktijdige werking van twee bewegingen die elkaar belemmeren of versterken, vooral van trillingen of golfbewegingen :)

Emile.H
1 November 2006, 18:37
Bedankt allemaal, ik zal het nog eens testen, maar ik denk dat het hiermee is opgelost
ER MAG EEN SLOTJE OP !!

Mak
1 November 2006, 20:49
Welke oplossing ???
Is altijd makkelijk als je vermeld hoe je het hebt opgelost,dan kan dat gebruikt worden voor de volgende persoon die dit probleem ook heeft.

Emile.H
1 November 2006, 21:10
eigenlijk nog niet, maar het zou goed kunnen dat het probleem gwn is opgelost door de cam wat verder te zetten, want die stond tegen de laptop, ik zal het zo snel mogelijk eens testen, en dan laat ik het nog wel eens weten ;)