Volledige versie bekijken : Imageready - Wit scherm bij .mov bestand.



Kizzy
1 November 2006, 16:02
Ik heb een filmpje gedownload dat ik wil gaan gebruiken in een signature. Ik heb het omgezet naar een .mov bestand om het te gaan bewerken maar als ik het open in Imageready krijg ik alleen een wit scherm te zien. Geen geluid, geen beeld, geen foutmelding. In Quicktime speelt het wel af zoals het zou moeten. Wat kan er aan de hand zijn? Een codec die ik mis ofzo? Maar welke dan?

Alvast bedankt!

Icemar
1 November 2006, 19:47
imageready ondersteud geen audio

Kizzy
2 November 2006, 16:25
Dat weet ik maar het was maar om aan te tonen dat als ik het normaal afspeel het wel normaal werkt.
T'is ook het geluid niet dat ik nodig heb maar het beeld en hij doet het nog steeds niet :damn:

Icemar
3 November 2006, 09:12
hoe groot is de file die je wil omzetten
je heb namelijk maar een beperkt vermogen wat je pc kan omzetten
dat heeft te maken met je intern geheugen
en anders moet je hier je stukje maar uplaoden en dan kunen andere je wel verder helpen als je zegt welk stukje je nodig heb

rembrandt
3 November 2006, 10:44
Quicktime downloaden en installeren.. MOV bestanden zijn namelijk quicktime video bestanden.
Kun je hier downloaden:
http://www.apple.com/quicktime/win.html

ghost
3 November 2006, 10:48
Ik heb een filmpje gedownload dat ik wil gaan gebruiken in een signature. Ik heb het omgezet naar een .mov bestand om het te gaan bewerken maar als ik het open in Imageready krijg ik alleen een wit scherm te zien. Geen geluid, geen beeld, geen foutmelding. In Quicktime speelt het wel af zoals het zou moeten. Wat kan er aan de hand zijn? Een codec die ik mis ofzo? Maar welke dan?

Alvast bedankt!


Quicktime downloaden en installeren.. MOV bestanden zijn namelijk quicktime video bestanden.
Kun je hier downloaden:
http://www.apple.com/quicktime/win.html

Hij/zij heeft quicktime al ;)

eventure
3 November 2006, 12:17
Met welk programma heb je het bestand omgezet? Volgens mij is er iets misgelopen tijdens het omzetten...

mvg
Robbe

rembrandt
3 November 2006, 12:18
Ghost zei Hij/zij heeft quicktime al ;)

Had blijkbaar een aanval van accute Alzheimer:wall: :cry:

Je zou eens kunnen proberen de QuickTime player te verwijderen, opnieuw te downloaden en opnieuw te installeren.
Als het dan nog niet lukt kun je IrfanView (http://www.irfanview.com/) eens downloaden. (Installeer ook de plugins!)
IrfanView kan ook mov-bestanden afspelen.
Lukt het dus met IrfanView ook niet, dan ligt het hoogst waarschijnlijk aan de mov-bestanden zelf.

Icemar
3 November 2006, 12:59
het probleem is niet dat hij de mov niet kan afspelen
hij wil een stukje uit de mov halen om in een sign te verwerken
dus willen jullie aub goed lezen

rembrandt
3 November 2006, 13:58
Hij praat niet over een stukje maar een filmje wat hij wil gebruiken

Probeer dit eens
Als het mov bestand erg groot is
kan het een tijdje duren voordat het geladen is en je kan imageready moeilijk afsluiten terwijl het laad.

deze optie ken je neem ik aan, maar toch
Start imageready op
Open het .mov bestand dat je net hebt opgeslagen en selecteer het deel dat je in je gif/swf wilt hebben, dit bespaart ruimte. Klik op ok.
Voeg nu de effecten toe die je in het filmpje evt. wilt hebben.
Klik op *save optimized as* in file, en sla het bestand op als gif of swf.

Kizzy
4 November 2006, 01:24
Het omzetten zelf lukte wel want ik kon het in quicktime afspelen. Ik heb het voor alle zekerheid toch maar met 2 verschillende programma's geprobeerd maar dit gaf telkens hetzelfde resultaat. Ik heb het gedaan met Xilisoft en met een trial van een prog maar die heb ik alweer verwijderd.

Quicktime stond dus degelijk al op m'n pc hihi. En het is de laatste versie dus hieraan kan het ook niet echt liggen. Heb toch maar die IrfanView geprobeerd maar geeft hetzelfde resultaat.

En als laatste... Dat ik dat beter beperk in frames wist ik ;) T'is ook niet de bedoeling dat ik de hele videoclip ga gebruiken maar een deel ervan. Maar ik kan het niet aanduiden welk deel aangezien ik geen beeld heb hihi.

Ik heb al wat op google afgezocht en ik was blijkbaar niet de enige die dit probleem had of heeft maar een oplossing heb ik nog niet gevonden :wall:

Toch nog tot slot ben ik een zij ipv een hij ;)

Icemar
4 November 2006, 01:56
doe je filmpje uplaoden op een uplaod server en plaats het hier dan kunne ook andere het proberen