Volledige versie bekijken : laptop irritant?!



van_hoof
1 November 2006, 17:46
Hey, ik zit met een acer aspire 1640z laptop (pentium M processor 1.7ghz, 400mhz fsb, 2mb cache, 512 mb ram), dus geen high end laptop, maar hij dient dan ook voornamelijk voor word processing en een beetje pp en wat java development. Die taken doet de laptop deftig maar vanals ik bevoorbeeld een filmpje wil kijken of een muziekje afspeel doet het geluid enorm raar, allé het geluid komt er met horten en stoten uit en dat trekt op weinig, alsook het beeld schokt en komt eruit alsof het in een slow motion film zit, het is niet constant maar wel enorm hinderlijk, kan ik daar iets aan doen?

mvg, Hendrik

Yelleken
2 November 2006, 11:21
-drivers van geluidskaart en videokaart nakijken en eventueel updaten
-defragmenteer de laptop een keertje (kan ook al snelheidswinst opleveren)
-kijk of je voor het afspelen van films goede codecs hebt (klite codec pack bijvoorbeeld) of gebruik een speler die alle codecs automatisch heeft (vlc player bijvoorbeeld)

van_hoof
2 November 2006, 12:10
vlc media player gebruik ik al, ik zal de drivers eens herinstalleren, hopelijk helpt dat.

Kokki
2 November 2006, 19:29
Dat doet ie van mij ook wel eens. Volgens mij is die pc gewoon niet krachtig genoeg om films te bekijken. Ik zou zeggen schakel zo veel mogelijk onnodige processen uit om je cpu niet onnodig te belasten. (vb. virusscanner,....)

van_hoof
3 November 2006, 13:07
hmm, het rare is dat men maat die een op papier zwakkere pc heeft wel films kan afdraaien, het kan wel zijn dat het ligt aan de sterkte van de pc, want tekenfilms zoals family guy kan ik perfect afspelen, de drivers herinstalleren had echter wel geenenkel effect. kzal ies testen me zo min mogelijk programma's aan. Alvast bedankt voor de tip. :good:

Kokki
3 November 2006, 20:39
Ja, ik heb dat ook niet altijd. Het heeft mss ook iets te maken het formaat van de film, etc..