Volledige versie bekijken : Password veranderd.



Reflexes
2 November 2006, 12:42
Beste,
Door mijn "slecht" rapport hebben mijn ouders een password op mijn pc gezet om zo te voorkomen dat ik op de pc zit ipv te leren. Nu was mijn vraag, kan ik op de een of andere manier dit password terug teweten komen?

Alvast bedankt,
Stijn

Martijnc
2 November 2006, 12:53
Je kan dat doen met een opstartdiskette.
Als je een beheerdersacount hebt kan je ook het softwarepakket van Elcomsoft gebruiken.

Er zijn meerdere mogelijkheden (http://www.google.nl/search?hl=nl&hs=d9E&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nl:official&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=windows+xp+password+recovery&spell=1), al dan niet gratis.

Maar het lijkt me een beter idee dit op te lossen met je ouders of i.p.v. je eigen computer te kraken toch eens je boeken in te duiken. ;)

Reflexes
2 November 2006, 14:00
Het moet een manier zijn dat ik gewoon zie wat het passwoord is, zodaning dat zij het niet door hebben dat ik het weet...

Yelleken
2 November 2006, 14:08
best is inderdaad het te bespreken met je ouders,
anders gaat het ervan afhangen of ze het wachtwoord in windows zelf hebben opgesteld of dat ze er bepaalde software voor gebruikt hebben

Reflexes
2 November 2006, 14:16
Wat is dan de simpelste manier als ze het gewoon via windows user accounts hebben veranderd om het passwoord teweten te komen, zonder dat te veranderen maw dat mijn ouders er dus niets van merken?

boneless
2 November 2006, 14:34
Je zal toch toegang tot de computer moeten hebben om dat te achterhalen, niet?

En je zit nu ook al de hele ochtend online, wat is het probleem dan?

compuchrisje
2 November 2006, 19:36
waarom niet de raad volgen van Martijn? da's een leeftijdgenoot dus kan je niet zeggen van "ouwe mensen" en zo. Je zet jezelf in nog méér problemen dan ervoor als je zo stiekem gaat doen.

cruwero
2 November 2006, 19:43
Ik zou je maakelijk kunnen helpen aangezien hier wel een tooltje voor is meerdere zelfs,maar je komt erg irritant over t.o v je ouders:
Henk

Nikolas
2 November 2006, 20:09
Als je niet op de pc mag, dan mag je niet, zo simpel is het.
Had je maar beter moeten leren. Punt aan de lijn.

Anyways, als je toch de aap wilt uithangen en er later spijt van wilt hebben:
petri.co.il

Baloeke
2 November 2006, 22:23
Het ligt misschien aan jezef. Ik zou mijn kids op dezelfde manier straffen, plus dat hun pc hier in de woonkamer staat en ik er (bijna) altijd een blik op kan werpen. Dus op een afstand kan ik wel zien met wat ze bezig zijn.

Yelleken
4 November 2006, 00:43
ik ga ni helemaal zeggen hoe je het kan omzeilen (wil geen ruzie met je ouders :p) maar ik zal je een tipje geven, het administrators account vanop de pc heeft standaard geen wachtwoord...