Volledige versie bekijken : PCI-E Connectors



PorkyFrost
3 November 2006, 12:55
Ik heb dus een grafische kaart (n7800 extreme dual) van asus, en deze heeft een pci-connector, nu, mijn voeding heeft exact dezelfde connector, hoe moet ik deze verbinden?

cruwero
3 November 2006, 13:19
Twee GeForce 7800 GT chips verbruiken gezamenlijk heel wat stroom, veel meer dan een gemiddelde voeding via één 6-pin PCI-Express stroomconnector kan toeleveren. Vandaar dat de Extreme N7800 wordt geleverd met een externe adapter. De hiervan afkomstige 12 Volt spanning wordt intern weer doorgelust op de PEG stroomconnector. Heb je een hele zware voeding, dan hoef je de externe adapter niet te gebruiken en kun je de kaart ook intern van voldoende stroom voorzien.
Henk

PorkyFrost
3 November 2006, 15:02
ik heb beide al aangesloten maar geen vooruitgang, of de kaart is stuk,of ze werkt niet op mijn moederbord. Hoe dan ook, ik zal nog een paar x proberen, baat het niet, stuur ik ze terug. Bedankt voor je hulp! :)

Nikolas
3 November 2006, 17:00
Kun je eens een foto maken van hoe je alles hebt aangesloten, Porky?
En over welk moederbord hebben we het?

Werkt alles wel met een andere vidkaart?

PorkyFrost
3 November 2006, 17:15
Alles werkt met een andere videokaart, foto's volgen :)

PorkyFrost
4 November 2006, 22:30
foto's zullen maar niet komen, fotomachine werkt niet :frown: wel heb ik in de verpakking dit gevonden: "NFORCE 4 SLI-INTEL dual gpu-switch card" aangezien het moedebord uitgerust is met de NFORCE 4 intel chipset, zou ik het niet moeten gebruiken dan?
ik ben ondertussen wat op het internet aan het zoeken maar precies niet al teveel succes... Ik weet bijvoorbeeld ook niet waar ik dat kaartje zou kunnen steken

Nikolas
4 November 2006, 22:38
Ik zou graag het moederbord type hebben en kom es online op msn, of stuur een pm met je msn adres...

PorkyFrost
5 November 2006, 15:21
Het is geluk, ik heb een soort opzetstukje moeten gebruiken, ik dacht eerst dat het vergezocht was, maar het werkt toch :p

PorkyFrost
5 November 2006, 15:35
nog 1 probleem, van de 2 kernen wordt er maar 1 gebruikt en ook wordt er maar 256 ipv 512 mb van het geheugen gebruikt :damn:

g_man
5 November 2006, 16:04
nog 1 probleem, van de 2 kernen wordt er maar 1 gebruikt en ook wordt er maar 256 ipv 512 mb van het geheugen gebruikt :damn:

Zo, de luie oplossing... :);)

The ASUS box and website says this video card has 512MB of GDDR3. Well technically it does, since both GPUs have 256MB of RAM, they are just adding it all up, but in reality each GPU can only utilize 256MB of RAM in your games, so this dual 7800 GT does not have a 512MB framebuffer available to your games

PorkyFrost
5 November 2006, 16:16
Maar kan je niet een soort van "sli" maken met die 2 kernen? zoals ze doen met een 7950X2 (of hoe heet dat precies) :)