Volledige versie bekijken : cpu steeds 100%



NickB
3 November 2006, 14:29
Hallo

er is iets mis met mijn laptop, tis allemaal begonnen na zo'n msn virus maar dat is er nu echt af, nu bij het minste dat ik doe op mijn laptop loopt hij vertraging op blijft hij hangen, krijg ik van die meldingen om de fouten zo te raporteren aan microsoft (weet dat ik dat kan afzetten hoor) en sluiten mijn programma's af.
Nu ging ik eens kijken bij ctr alt del en nu blijkt dat men cpu ook nog is constant tege 100% zit te draaien.
Alles is echt up to date, regelmatig spyware scans enzo.
Mijn harde schijf is nog wel FAT32 krijg ze niet naar nfts omgezet als dat al iets zou doen?
Als ik bij taakbeheer kijk zie ik ook veel system programmas draaien die er nooit waren daarvoor of ze moeten van een of ander prog zijn van mij dat ik niet weet...
Ik heb een acer aspire 5020

Milo
3 November 2006, 14:37
Druk eens op Ctrl + Alt + Del , ga naar het tabblad processen klik eens op CPU gebruik ( zodanig dat het proces met het hoogste gebruik bovenaan komt te staan ) Maak daar een printscreen van ( Ctrl+ Prt Scr en plakken in Word ) en plaats dit hier ;)

NickB
3 November 2006, 14:49
Voila
Zoals u kan zien is windows media player de grootste gebruiker maar dit doe ik altijd
Muziek luisteren chatten en internet...

nielsvandesype
3 November 2006, 15:00
Check de processen in taakbeheer eens op deze site : http://www.processlibrary.com Beïndig eens even wmplayer.exe Moest je nog geen windows media player 10 hebben installeer deze : http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=B446AE53-3759-40CF-80D5-CDE4BBE07999&displaylang=nl . Indien wel aanwezig verwijder de vorige dan via software. Herstart je pc en installeer dan windows media player 10. Download ook eens superantispyware : http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware.exe Update deze en kies voor complete scan.

Milo
3 November 2006, 15:11
Het geheugengebruik van WMP is buiten alle proporties .
Zelf als ik een filmke draai staat dat daar maar op max 25.000 Kb
Euhm bij u staat da op 134.776 ... da is euhm meer dan 5 keer meer geheugengebruik alsook 87 % van u Cpu gebruik ....... lichtje overdreven van WMP vind ik zelf .

rembrandt
3 November 2006, 18:59
Plaats eens een Hijacklog
Misschen vinden de experts een oorzaak

http://www.minatica.be/forumdisplay.php?f=46

Kokki
3 November 2006, 20:22
Wat voor fouten krijg je? In de logboeken syaay bij elke fout ook een id. Wat deze betekent kan je opzoeken op het internet

NickB
4 November 2006, 11:58
Ja het is duidelijk windows media player
Als ik die nog maar gewoon opzet vliegt het de lucht in.
Maar buiten dat vind ik ook wel dat mijn wisselbestandgeheugen hoger ligt dan normaal.

Ja die fouten, das gewoon als ik een programma opzet dat het meteen afgezet wordt en dan krijg ik zon kader dat ik de fout kan melden aan ?microsoft.
In mijn logboeken vind ik veel fouten id 7023.
Maar dit zou gewoon iets te maken hebben met als je programma's verwijderd en waarschuwing id 1517 kom ik ook wel eens tegen maar daar vind ik niet echt iets van.
Kzal wmp een opnieuw proberen te instaleren maar hij is helemaal up to date ook
Superantispyware heb ik ook gedownload maar moet ik nog eens uitvoeren.

The_cobra666
4 November 2006, 12:02
Dit heb ik nog gehad hier op de laptop ook. Dat gewoon cpu gebruik naar 100 % vliegt door wmp. Enige oplossing hier was als ie zat te spelen hem onmiddelijk te minimaliseren. Heb het trouwens juist maar met muziek niet als er films worden afgespeelt.

Nu met wmp 11 is het probleem wel weg dus ik hou vast dat het weg blijft. Nu zowiezo voor muziek is het hier nu winamp :)

rembrandt
4 November 2006, 14:56
Doe eens een MEM-Test
http://hcidesign.com/memtest/

NickB
7 November 2006, 19:55
JA voorlopig gaat hij weer goed, mss toch een beetje spyware?
Die mem test ga ik nog doen maar kweet nu ni meteen een moment dat ik mijn pc 20 min, niet gebruik... :(

eventure
7 November 2006, 20:32
Heb je spyware gevonden?
of is het gewoon een vermoeden?

mvg
Robbe

g_man
7 November 2006, 20:47
JA voorlopig gaat hij weer goed, mss toch een beetje spyware?
Die mem test ga ik nog doen maar kweet nu ni meteen een moment dat ik mijn pc 20 min, niet gebruik... :(

Zal toch wel meer als 20 min moeten lopen om te testen hoor...best 's nachts als je slaapt...dan heb je 's morgens de uitslag. :) ;)

NickB
8 November 2006, 17:08
Ah duurt die memtest echt zo lang? dacht da ge het na 20 min ofzo zelf moest uitzetten, ma kzal da dan is doen int weekend ofzo.
Nee twas een vermoeden en een slecht vermoeden want ik heb het weer aan mijn been :(
Dus het blijft bij mijn media player en limewire ook. en ook als ik ondertittels onder een film wil zetten, ma da neemt gewoon veel in niet?
Wat kan ik eraan doen?
Kzal mss eens proberen om alles opniew te instaleren...

Clioke16V
9 November 2006, 02:39
Zoveelte langer je memtest'en laat lopen, zoveelte zekerder ben je of er iets met scheelt.

Toen ik men pc overklokte deed ik memtest met s&m, ik liet die dan 2 - 3 uur lopen. ( is eigenlijk niet genoeg, mja kheb geen geduld en pc hield het 3 uur uit bij volledige belasting van geheugen )

Dus scannen op fouten best zo lang mogelijklaten lopen.