Volledige versie bekijken : pc of laptop



Sille
3 November 2006, 18:48
alle jongens ik ben van plan een laptop te gaan halen en de pc buiten te smijten reden : neemt veel plaats in en ik moet hem als ik ga draaien telkens mee nemen want ik werk niet met cd's ;). ik werk met pc's ik heb al één laptop (die van mijn pa) en die is juist oke voor te draaien en wat te surfen is dus niet echt een zware laptop. Maar nu is mijn vraag ik zou een laptop moette hebben die wel wat kan. ik zal een lijstje geven van de dingen die hij zeker moet kunnen.

lijstje :

* games draaien : fly for fun,enemy Territory, UT 99 (dus geen zware games)
* downloaden/bewerken van dvd's
* het bewerken van foto's via fotoverwerkingsprogramma's
* een grote opslag hebben voor mp3's
* goed mee kunnen surfen/chatten
* handig om mee te nemen

zo dit was mijn lijstje nu is mijn vraag zou ik voor een redelijke prijs zo'n laptop kunnen kopen of raden julie mij toch een snelle pc aan.

NickB
3 November 2006, 19:58
Ja als je hem wil gaan meenemen is een laptop wel veel makkelijker
Ik zelf doe al hetgeen jij wil doen op men laptop.
Ik speel need for speed most wanted er zelfs op.
Mijn laptop is een jaar oud en heeft net iets over de €1000 gekost
Voor die prijs nu vind je dus wss al veel beter ondertussen.
Ik heb nu een acer 5020, heeft 512mb ram en 1,8ghz kloksnelheid ( wel turion van amd, het zou overeenkomen met zo'n 3en een beetje ghz me ne gewone, en een 128mb videokaart)
Ik speel hier zelfs heel graag spellekes op want ik vin dit klavier veel makkelijker en da gaat heel goed op zon laptopscherm in tegenstelling wat sommige zeggen.
Ik heb wel een externe hardeschijf bijgekocht (80gig in laptop) maar er bestaan er met meer schijfruimte

coopman
4 November 2006, 15:49
jep ik zou ook gewoon een exterene hd bijkopen

voor 150€ zult ge wel al iets vinden van rond de 200gigabytes
is dan wel meestal met stopcontact erbij
anders kan je ene van max 120 denk ik us powered

eventure
4 November 2006, 16:03
Ikzelf heb overlaatst een laptop gekocht omdat ik wat kleine lanparty's deed. Het is een Dell Inspiron 9100 en ben er zeer tevreden van...

Enkele dingen die ik belangrijk vind:

- Het scherm, een groot scherm kan handig zijn, maar denk aan het gewicht
- De batterijduur: Koop bij voorkeur een laptop met het Centrino platform
of met een AMD Turion in.
- Voor hetgeen jij zou willen doen raad ik zeker 1 gig geheugen aan.
- Ikzelf heb 60 gig hd in m'n laptop en dit is eigenlijk wel weinig. Ik denk dat
jij best uitkijkt naar een iets grotere HD, ik vermoed dat je wel wat gigjes
muziek hebt? Desnoods kan je ook een externe gebruiken.
- Probeer best een losse beeldkaart (niet onboard). Kan je veel beter
gamen...

En voor de rest moet je gewoon zien wat je mooi vind :D

Robbe

Sille
4 November 2006, 22:48
ja ik heb wel enkele giga's muziek op de pc staan ;) is wel nodig want ik draai voor jong & oud dus tja. Ik kan moeilijk op een trouw feest hardcore spelen :p.
maar ik ben der dan uit dan word het een goeie laptop.

eventure
5 November 2006, 00:00
Wat is je maximumbudget? Ik wil eventueel wel eens kijken naar een geschikt toestel voor u :D

pietereeckhout
5 November 2006, 11:15
1 vraagje: mag ik reclame maken? alé j tis om te zeggen in dienen bepaalden winkel staat er nu nen acer 9420 (dacht ik) te koop voor een redelijke prijs. En daar kan je zeker ook alles op doen wat je er mee wil doen.

Sille
8 November 2006, 19:43
mijn budget gaat van 1000 euro tot 1500 euro :). Dus voorstellen laat ze maar komen van laptops

Frastman
10 November 2006, 10:03
alle jongens ik ben van plan een laptop te gaan halen en de pc buiten te smijten

Heb ik een maandje geleden ook gedaan en heb mij een amd turion64 van hp aangekocht en ik ben daar zeer tevreden over !