Volledige versie bekijken : harde schijf formateren



kvw
4 November 2006, 02:01
hallo, ik wil mijn harde schijven formateren maar dit gaat niet, hij zegt dat ik alle browsers moet sluiten maar er staan er geen open:eek: ,maar mijn windows gaat er dan waarschijnlijk ook af, en dit zou niet mogen, ik vind de cd-rom er niet meer, maar als jullie mij al zouden kunnen helpen hoe ik die harde schijven kan formateren zou ik al heel blij zijn

Yelleken
4 November 2006, 08:33
hoeveel harde schijven heb je en dewelke wil je formateren?
Je kan zoiezo de partitie waar je windows opstaat niet formateren vanuit windows zelf.

Peter.B
4 November 2006, 09:02
kvw,is uw HD waar windows opstaat verdeelt in partities?zoniet,waarom zou je de HD waar windows opstaat formateren,als je geen problemen hebt?
uw andere hd's:deze computer-met de muis op één van de hd's-rechter muisknop-formateren.lukt dat niet?
heb je uw hd's al eens gedefragmenteerd?
heb je uw pc al eens gekuist:
regcleaner: http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=314
RegCleaner starten.
Selecteer de Nederlandse taal onder Options > Languages > Select Language > Dutch.rlg
Klik op Extra > Register opschonen > Voer ze alle uit. Het register wordt nu gescant op overbodige entries.
Klik, als de scan voltooid is, op Selecteren > Alles. Alle gevonden overbodige entries worden nu gemarkeerd.
Klik rechts onderin op "Selectie verwijderen". Er wordt een backup gemaakt van de wijzigingen, waarna de overbodige
entries worden verwijderd.
Als de verwijdering voltooid is, kun je RegCleaner afsluiten.

easycleaner: http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=95
easycleaner starten-op register klikken-zoeken,daarna op alles verwijderen klikken.terug sluiten.dan op overbodig klikken.terug zoeken en op alles verwijderen klikken( ge kunt de melding krijgen dat hij sommige bestanden niet heeft kunnen verwijderen maar dat is niet erg),terug sluiten.en dan 'gebruikte best' staat er niet helemaal op,maar het is dat bladje met een uurwerk ervoor.daarop klikken,ge krijgt dan de melding "MRU lijst gewist en ge klikt op oke.

ccleaner: http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=28

op "problemen" klikken-scannen naar fouten-hestel alle geselecteerde fouten.zal vragen om een backup te maken,heb ik nog nooit gedaan en heb nog nooit problemen gehad.dit herhaal je tot er geen fouten meer zijn.
dan "cleaner" anasyzeren-opschonen.

avg anti-spyware:http://www.ewido.net/en/download/
en ewido zijn hetzelfde.
is een 30 dagen trail versie met realtime bescherming en automatische update's.na die 30 dagen zwakt hij af.dan vervalt de realtime bescherming en moet je de update's zelf downloaden.wordt veel gebruikt door jurgenv in de hijack topic.

Advanced Windows Care: http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=341

W1nD0wS 3x P33
4 November 2006, 09:15
Het formatteren van logische stations (de partities in de uitgebreide/extended partitie) is zeer eenvoudig. Klik met rechts op de partitie in de Windows Verkenner of in Schijfbeheer (Configuratiescherm, Systeembeheer, Computerbeheer, Schijfbeheer) en kies voor Formatteren. U wordt vervolgens gevraagd naar het gewenste bestandssysteem (FAT32 of NTFS), de gewenste schijfnaam en de optie tot het snel of volledig formatteren. Als er geen reden is voor het gebruik van FAT32 kiest u voor NTFS. Vergeet u een naam op te geven, dan kan dat altijd nog achteraf in de Windows Verkenner. OPGEPAST dit kan enkel indien u meerdere harde schijven hebt !!!

W1nD0wS 3x P33
4 November 2006, 09:20
Kzal da ier is uit de doeken doen hoe da in WinXP moet:

1) je maakt reservekopieën van alle files die je nog nodig hebt (dit is ook een goed moment om Mijn Documenten eens uit te mesten misschien) Vergeet ook je Favorieten niet, vele mensen vergeten die. Ook alle mails die je nog nodig hebt die nog in Outlook staan, en het adresboek niet vergeten.

2) als je zeker bent dat je niets meer moet hebben van alles dat op je schijfje staat, gaan we Windows XP installeren. Check van tevoren wel ff of je de UPGRADE of de VOLLEDIGE versie van Windows XP hebt. Heb je de upgrade, dan moet je je CD in windows in de drive doen, en vervolgens verdergaan met setup. Heb je de volledige versie, dan is het best dat je de CD in de drive doet en vervolgens de pc reboot. Start vanaf de CD en de installatie zal beginnen.

3) We gaan verder, volgende uitleg is voor zowel upgrade als full. Doe wat gevraagd wordt tot je de partitie moet kiezen waar XP op geinstalleerd wordt. Selecteer C: (waar je windows eerst opstond) en kies daarna partitie formatteren als NTFS (snel)
en kies F om te formatteren. Daarna alle vragen logisch beantwoorden, je pc wat laten rammelen en je Windows XP staat te draaien!

correct me if I'm wrong, ik heb dit ff uit mijn duim gezogen, maar ik denk toch wel dat het correct is. Ik ben niet aansprakelijk voor gegevensverlies ten gevolge van slecht gebruik van deze uitleg...

Yelleken
4 November 2006, 09:20
OPGEPAST dit kan enkel indien u meerdere harde schijven hebt !!!

en als de harde schijf die je wil formateren niet degene is waar je windows opstaat waarmee je aan het werken bent
de partitie of harde schijf waar je nu op werkt zal niet geformateerd kunnen worden vanuit windows zelf.
Als je harde schijf dus niet in partities is verdeeld zal je een andere mannier moeten gebruiken.
is ze wel in partities gedeeld zal je alle partities kunnen formateren zonder je windows partitie te formateren.

en als k me niet vergis dan is de mannier die jij voorstelt W1nD0wS 3x ook mogelijk op een gepartitioneerde harde schijf hoor

W1nD0wS 3x P33
4 November 2006, 09:25
Zeer juist .. plezant toch als we op de juiste golf-lengte zitten , niet ?

Peter.B
4 November 2006, 09:35
er is nog wel een klein detail
kvw:
ik vind de cd-rom er niet meer,

W1nD0wS 3x P33
4 November 2006, 09:49
Snelle beschrijving

Hulpprogramma voor Windows XP Professional met Service Pack 2: Installatiediskettes voor opstarten vanaf diskette

>>> DOWNLOAD >>http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=535d248d-5e10-49b5-b80c-0a0205368124&displaylang=nl

Met de opstartdiskette voor Windows XP kunt u het besturingssysteem opnieuw installeren op computers zonder opstartbaar cd-rom-station.
Instructies

Voer een van de volgende acties uit in het dialoogvenster Bestand downloaden:

Klik op Openen of Dit programma starten vanaf de huidige locatie als u de installatie onmiddellijk wilt starten.
Klik op Opslaan of Dit programma opslaan op schijf als u de download naar uw computer wilt kopiëren zodat u deze later kunt installeren.

Peter.B
4 November 2006, 09:59
ik wil daarmee zeggen dat kvw "waarschijnlijk" de cd van windows XP niet meer heeft.

Yelleken
4 November 2006, 10:03
Zeer juist .. plezant toch als we op de juiste golf-lengte zitten , niet ?

ja he ;)

kvw
4 November 2006, 12:03
heb ze al een paar keer gedefragmenteerd en regcleaner heb ik ook maar als enkel mijn 'D' schijf (schijf waar windows niet opstaat) gefortmateerd geraakt is het ok, want hij staat te koop en wil wel dat alles van mij er dan zo wat af is, ik zal

kvw
4 November 2006, 12:05
ik heb ze al een paar keer gedefragmenteerd, en ook met adaware en regcleaner gewerkt maar als enkel mijn 'D' schijf geformateerd geraakt is het ok (daar staat windows niet op) want hij staat te koop en wil wel dat al mijn progjes er zo wat af zijn, alvast bedankt, ik zal het eens met hijack proberen

Pjj
4 November 2006, 20:08
Hmm,, daar hebben we de edit knop voor :P
Bedoel je defragmenteren of formateren? Want met defragmenteren krijg je de inhoud niet weg.

kvw
5 November 2006, 05:44
ik bedoel formateren

W1nD0wS 3x P33
5 November 2006, 09:22
Het formatteren van logische stations (de partities in de uitgebreide/extended partitie) is zeer eenvoudig. Klik met rechts op de partitie in de Windows Verkenner of in Schijfbeheer (Configuratiescherm, Systeembeheer, Computerbeheer, Schijfbeheer) en kies voor Formatteren. U wordt vervolgens gevraagd naar het gewenste bestandssysteem (FAT32 of NTFS), de gewenste schijfnaam en de optie tot het snel of volledig formatteren. Als er geen reden is voor het gebruik van FAT32 kiest u voor NTFS. Vergeet u een naam op te geven, dan kan dat altijd nog achteraf in de Windows Verkenner. OPGEPAST dit kan enkel indien u meerdere harde schijven hebt !!!


Ik denk wel dat ik hier al een antwoord gegeven heb . AANDACHTIG blijven

andre verspeete
5 November 2006, 14:13
perfect disck 7.0 downloaden.
formateren zal normaal lukken.