Volledige versie bekijken : ghost image werkt niet



gordini
4 November 2006, 10:07
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem.

Afgelopen zomer heb ik met norton ghost een image aangemaakt van de HDD van mijn laptop.
Nu moet het lukken dat niet veel later de harde schijf de geest geeft.

Het imagebestand stond op mijn externe harde schijf, en eens ik een nieuwe harde schijf in de laptop gestoken had, dacht ik de image gewoon terug te zetten, maar daar knelt het schoentje.

Het laptopje is geformatteerd en er staat nu windows 2000 op. Noton ghost is ook aanwezig, en als ik de externe harde schijf aansluit kan ik zonder problemen aan de image-file.

Echter, tijdens het terugzetten van deze image, reboot de pc en dan kan hij de externe schijf, en dus de image niet lezen (via usb)

Dan heb ik de image maar rechtstreeks op de laptop gezet, om zo te herinstallen, maar dat gaat niet met maar 1 schijf in de pc.

Extra partitie aangemaakt en daar de image opgezet, maar weerom, als de image op dezelfde fysieke schijf als het besturingsprogramma staat, lukt het niet.

Dan maar geprobeert om de image op een dvd te branden, en zo terug te zetten, helaas, weerom bij de reboot "vindt" hij de image niet.
Dan maar eens een bootable dvd aangemaakt, maar wat denk je, idd, jammer maar helaas :wall:

Is er nog een andere mogelijkheid om de image op de laptop te krijgen?
Of doe ik iets verkeerd?
Ik ga nochthans identiek te werk bij mijn desktop, en daar lukt het telkens opnieuw zonder problemen, enig verschil daar is dat de image op een andere fysieke interne harde schijf staat.

Greetz Gordini

Yelleken
4 November 2006, 10:17
enig verschil daar is dat de image op een andere fysieke interne harde schijf staat.

Greetz Gordini

Ik denk dat net daar j probleem gaat liggen, alhoewel ik het raar vindt dat als je de image op dvd zet dat het dan ook niet gaat.

de image die je hebt is die ook van win2000?

gordini
4 November 2006, 11:10
Neen Yelleke,

Dat is van windows xp.

Maar ik zou denken dat dat er niet toe doet, of ben ik hier mis?

Yelleken
4 November 2006, 11:27
ik ben het niet 100% zeker, maar volgens mij ligt daar toch het probleem hoor.
Ik denk niet dat een ghost van xp op een windows 2000 werkt (ik kan verkeerd zijn ook hoor, maar ik dacht van niet)

gordini
4 November 2006, 12:17
Ik ben nu bezig met xp der terug op te zetten se, ne keer zien wat dat geeft.

Keep in touch

gordini
4 November 2006, 14:01
Pfft,

Wilde geloven dat het gelukt is??

Het is uiteindelijk gegaan met de image op een dvd, maar wat ik fout deed de vorige keer was dat de image-files in een map op de dvd stonden.
Ne keer opnieuw gebrand, rechtstreeks, niet in een map en voila.

Nu weten we natuurlijk niet of dit ook zou gegaan zijn onder windows2000, want xp stond er al op.

Enfin, moraal vh verhaal, de images niet in een map op dvd zetten, en het prob is opgelost.

Greetz Gordini

Yelleken
4 November 2006, 17:28
ik denk ook dat veel te maken heeft met het feit dat het een xp image was en dat je die wou op 2000 zetten hoor

eventure
4 November 2006, 18:04
Het zou gaan als het een backup zou zijn van bestanden alleen, maar als je een volledige systeem image maakt, kan je die volgens mij niet voor een ander besturingssyteem gebruiken.

mvg
Robbe

spruit
4 November 2006, 19:55
Het zou gaan als het een backup zou zijn van bestanden alleen, maar als je een volledige systeem image maakt, kan je die volgens mij niet voor een ander besturingssyteem gebruiken.

mvg
Robbe

dit volg ik...;)