Volledige versie bekijken : probleem compro video mate live



bros
4 November 2006, 11:44
Dag allemaal,
Ik heb me een tijd geleden video mate live usb 2.0 van compro met software compropvr aangeschaft met de bedoeling tv programma's te kunnen opnemen op mijn pc type shuttleX. directx 9 is geinstalleerd
Bij het scannen van de kanalen blijft compropvr hangen.
Nieuwste hotfix van directx heb ik geinstalleerd want met versie 9 waren er problemen hieromtrent.
Ik verneem van een vriend dat een schuttleX niet compatibel zou kunnen zijn met compropvr.
Heeft iemand hiermee ervaring of een oplossing.
Merci voor alle moeite

Jelle
4 November 2006, 21:31
Het is een USB-apparaat dus het lijkt me sterk dat het aan je pc ligt als dat een moderne is (en dus sterk genoeg is). Het lijkt me dus eerder een software probleem.

Voor alle zekerheid toch maar: zorg ervoor dat je allereerst de nieuwe Windows Updates hebt :)

Kan je op een andere manier beeld te zien krijgen op je pc (bv. beelden van een videorecorder ofzo), of krijg je helemaal geen beeld? Misschien kan het niet getoond worden omdat je pc niet de juiste codecs heeft om ze te kunnen openen. Ik zou dus aanraden om een codec pack te installeren dat alle populairste/meest gebruikte codecs installeert. Een voorbeeld van een gratis pack is bv. K-Lite Codec Pack Standard (http://www.minatica.be/downloads.php?do=file&id=402).

bros
5 November 2006, 19:26
Hallo
Laatste software windows is in orde
codecs: ik ondervind geen problemen met afspelen films, dus hier kan het niet aan liggen.
software: laatste software van compro is geinstalleerd.
zijn er bij gebruikers nog problemen bekend bij gebruik van shuttle als pc en tv-kaarten, en in het bijzonder bij gebruik van compro video met live
merci op voorhand