Volledige versie bekijken : cd/dvdspeler doet raar



Yelleken
4 November 2006, 19:51
Als ik een dvd of cd insteek in de pc opent hij deze niet meer automatisch.
Ook als ik een dvd of cd heb ingestoken en hij herkent hem en ik haal nadien de cd of dvd er weer uit dan blijft de tittel van de schijf wel staan in "deze computer" (zie bijlage)

als ik bijvoorbeeld voor mn zoontje de dvd van bumba heb ingestoken en nadien er terug uithaal krijg ik nog steeds te zien alsof de dvd insteekt en dit veranderd niet bij het insteken van een andere film of cd.

pietereeckhout
4 November 2006, 20:26
Ga naar "Deze Computer"
Kies de CD speler (of DVD speler) die u automatisch wilt laten opstarten.
Klik rechter muiskmop
Kies voor eigenschappen
Klik op tab "Automatisch Afspelen"
En kies hier in de dropdown box voor wat voor bestanden u automatisch wilt laten opstarten en wat.
En dan kunt u nog kiezen d.m.v. de Radiobuttons of een actie geslecteerd wilt hebben of dat er elke keer een vraag moet komen

Yelleken
4 November 2006, 20:36
dat is ook een van de problemen denk ik, maar het rare is dat die instelling juist staat

pietereeckhout
4 November 2006, 21:03
hmmz raar ...

Heb je pc al eens heropgestart, dat doet wonderen

ghost
4 November 2006, 21:43
Misschien dit kijk naar nr 10 (http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm)

Yelleken
4 November 2006, 23:04
oeioeioei, registrygedoe :p

ik ken er al een beetje van maar ik rommel ni graag in de registry (nog een paar weekskes en dan ga k er een pak meer van kennen)
hoe geef k zulke key's in?

eventure
5 November 2006, 00:20
gewoon op klikken en dan op uitvoeren klikken.
mvg
Robbe

Yelleken
5 November 2006, 10:59
het goeie is dat hij met dat registrydingtje al niet meer de naam van de vorige dvd laat staan, da is al verholpen (alhoewel)
automatisch opstarten doet hij nog steeds niet en in plaats van de naam van de vorige dvd zet hij nu geen naam :p

nielsvandesype
5 November 2006, 14:31
Doe dit eens ga naar start,uitvoeren,typ hier regedit druk op enter open volgende registersleutel: hkey_local_machine en volgende mappen: system,currentcontrolset,services,cdrom bij autorun moet er 0X00000001 (het laatste cijfer moet gewoon 1 zijn) staan. (dus als je op de map cd-rom een keer klikt). Nu zou hij normaal gezien weer automatisch moeten opstarten. Probeer anders eens even je cd/dvd rom uitteschakelen in apparaatbeheer en dan weer inteschakelen doe dit ga naar start,uitvoeren,typ hier devmgmt.msc druk op het plusteken voor dvd-/cdromstations klik nu met je rechtermuisknop op de iconen en kies voor uitschakelen. Doe dan hetzelfde maar kies voor inschakelen.

Yelleken
5 November 2006, 20:40
in de regedit staat alles zoals je zegt dat het moet staan

maar heuitschakelen en inschakelen heeft het blijkbaar gedaan want nu doet hij het weer perfect