Volledige versie bekijken : [request]Mensen van 1 foto naar andere



Riticoke
4 November 2006, 21:08
Ahoi,

Ik moet voor school (dom schoolfeest, dont ask) een groep mensen van 1 foto op een andere foto plakken.
Nou ben ik niet echt handig met photoshop of the GIMP (ik werk op linux), dus zou iemand dit kunnen doen voor mij? :shy:

Norke
4 November 2006, 22:02
Riticoke, je hebt duidelijk de regels nog niet gelezen... ;)

Ik wil je graag uitleggen hoe je het doet, maar je zal zelf de tijd moeten nemen om het te proberen. :)

Riticoke
4 November 2006, 22:06
Ja ok, maar ik heb het al geprobeerd, en het lukt me niet :(

Ow ja, ik las de regels net na het openen van een topic -_-' (bugger)

Norke
4 November 2006, 22:15
Vertel me eens wat je precies wilt doen? Post misschien de foto ook eens?

Riticoke
4 November 2006, 22:23
een groep mensen (klas) van de ene foto op een andere foto zetten, zodat het lijkt alsof ze voor het atomium of de eifeltoren of het vrijheidsbeeld ofzo staan, en er dan iets bijzetten van: groetjes uit Brussel.

helaas is de resolutie van de groepsfoto veel groter dan die van de monumentenfoto's, dus moet ik de mensen uitknippen, en nog eens verkleinen.

Maar om de groep te selecteren ben ik te lomp, niet handig genoeg, dus lukt het me niet.

Norke
4 November 2006, 22:27
Wat je kan doen is het volgende: open de foto in Photoshop en zorg dat het slotje naast die layer weg is (dubbelklik erop en geef de layer een naam). Daarna klik je op Add Layer Mask (da's het vierkantje met de cirkel onderaan de layerstab). Je zal een tweede witte kadertje naast je fotolayer zien staan. Klik op dat witte kadertje (dat is je masklayer) en kleur met een zwarte brush over hetgeen je weg wilt. Als je per ongeluk te veel hebt weggekleurd neem je een witte brush en kleur je het terug. Alles wat je zwart maakt op die masklaag verdwijnt op de foto, alles wat wit is, is zichtbaar natuurlijk.

als het niet zou lukken kan ik je opweg helpen, maar het werk zul je zelf moeten doen.

Riticoke
4 November 2006, 22:31
Ja, het probleem is dat ik dus the GIMP gebruik :)
ga es kijke of het ook zo noemt :)
ca marche dus al :)
Hoe verklein ik de selectie dan?

Norke
4 November 2006, 22:44
normaal zou naast de selectie handlers moeten komen (kleine hendeltjes waar je de selectie kan bewegen). Sleep deze naar elkaar toe. Houd ook shift ingedrukt, anders zal je de vorm veranderen.

Riticoke
4 November 2006, 23:20
Is het normaal dat dat masker zo groot is? :s
Ben nog nie klaar en 't zit al op 80 mb

Norke
5 November 2006, 01:14
Is het bestand al 80MB groot? Hoe groot is die foto dan juist?