Volledige versie bekijken : outlook express 6



ctje
6 November 2006, 17:44
hello
weet iemand raad
ik werk met win xp en outlook express 6
en daarin hebben we 2 accounten aangemaakt
een voor mij en een voor mijn vriend
die zijn beide beveiligd met een wachtwoord
maar rara wat nu gebeurt
als we kontaktpersonen opslaan , en we sluiten mailbox af
en doen heropen
staan mijn kontaktpersonen in de mailbox van mijn vriend
en omgekeerd
dus ik vind mijn eigen kontaktpersonen niet terug
rara
hoe kan dat ???
iemand raad ?
vriendelijke dank
ctje

spruit
6 November 2006, 19:27
je bent toch zeker dat het over 2 verschillende accounts gaat, en niet over aliassen he?

ctje
6 November 2006, 20:01
jawel ik met mijn telenetinlog
en hij met zijn telenetinlog
en beide verschillende paswoorden
eigenaardig e

compuchrisje
6 November 2006, 20:22
Je kan ook regels opstellen, elk voor zijn eigen account, die gelden zowel voor mail als voor het adresboek. De wizard ervoor kan je vinden onder Extra - Berichtregels. Kies daar voor Mail en bekijk de mogelijke opties.

spruit
6 November 2006, 20:25
zou kunnen cc'tje, misschien voor adresboek, maar toch niet voor accounts. Wat is het voordeel van verschillende accounts dan, die hebben toch een verschillende inbox? ;)

ctje
6 November 2006, 20:30
inderdaad , elk een aparte identiteit ,
en elk apart login , via telenet
heel raar, maar vervelend

spruit
6 November 2006, 20:33
inderdaad , elk een aparte identiteit ,
en elk apart login , via telenet
heel raar, maar vervelend

dit antwoord wisten we al hé!

compuchrisje
6 November 2006, 20:36
Ook iets dat mss maar een detail is, moeten jullie bij login telkens je wachtwoord invoeren? Bij aparte mailboxen zou dat niet met de optie "wachtwoord op deze computer opslaan" mogen zijn.

ctje
6 November 2006, 21:24
nee, ik sla de wachtwoorden niet op in mijn pc
en we hebben elk een identiteit en bij afmelden
en dan terug aanmelden is onze mailbox met een wachtwoord beveiligd
t wachtwoord van login telenet , moeten we niet telkens ingeven

rembrandt
6 November 2006, 22:00
Je zou eens kunnen kijken of dit tot de oplossing leidt.

Bij Outlook express onder extra-opties onderhoud
en dan voor alle twee gebruikers een aparte archiefmap instellen
Je moet wel de PC Nieuw opstarten naar wijzigen.

ctje
6 November 2006, 22:44
bedankt voor reaktie rembrand
maar helaas , geen oplossing
k denk dat het iets te maken heeft ,
omdat microsoft outlook ook op pc sta
want alle adressen gaan derin, en dan naar
onze outlook express
maar hoe kan ik dat loskoppelen van elkaar
bedankt

rembrandt
7 November 2006, 09:48
Ik begrijp nu dat je met Outlook express werkt waarom heb je dan OUtlook
erbij op staan ?

compuchrisje
7 November 2006, 09:51
Moet hier Rembrandt bijtreden, beide gebruiken is om problemen vragen. Kunnen jullie dan niet gewoon elk in één van beide (de éne outlook, de andere outlook express) de accounts maken. Maar niet in de éne adreslijsten en in de andere mail. Hou dan zowel mailprogramma als adressen en contactpersonen apart.

Mimosa
7 November 2006, 12:47
Misschien kun je Microsoft Office desinstalleren? Of Office opnieuw installeren en Microsoft Office niet mee laten installeren (uitvinken dus) en via "Aangepast" installeren.
Je kan in Outlook Express ook aanduiden: "Dit is het standaard E-mailprogramma". Dit doe je bij: Extra/Opties/Algemeen en dan in dat venster even onderaan kijken: Programma's voor het afhandelen van berichten en daar aanduiden: Dit is het Standaard e-mailprogramma en dit is het standaard nieuwsprogramma. En Toepassen en OK!
Je zal ook als je je adresboek oproept iets moeten aanduiden (als hij dat vraagt tenminste!) Zoiets van: dit is niet het standaard v-card vieuwer, wilt u dit nu standaard instellen? Ja en OK!

rembrandt
7 November 2006, 13:49
Het is mogelijk Outlook en Outlook Express op dezelfde computer te gebruiken, je moet wel even stilstaan bij de manier waarop je beide programma's wilt gebruiken. Op het werk kun je Outlook gebruiken voor je zakelijke en persoonlijke accounts. Je kunt Outlook ook alleen voor je zakelijke e-mail gebruiken en Outlook Express reserveren voor persoonlijke e-mail. Let op het volgende: als je een bericht leest in Outlook Express, blijft dit in Outlook Express aanwezig totdat je het verwijdert. Dit betekent dat het bericht niet beschikbaar is, als je later die dag besluit Outlook te gebruiken. Je hebt het bericht dan namelijk al gedownload van de e-mailserver (in een andere toepassing). Het is waarschijnlijk beter om dezelfde e-mailaccount op dezelfde computer niet met twee verschillende toepassingen te beheren. De berichten van die account raken dan verdeeld over twee verschillende e-mailtoepassingen op dezelfde computer.

ctje
7 November 2006, 20:52
Heren , bedankt voor alle hulp en uitleg
ik had format gedaan op pc
en met herinstall had office den outlook mee geinstalleerd
nu verwijdert en k geloof dat probleem opgelost is
bedankt voor alle raad
:evil:

Mimosa
7 November 2006, 21:57
Heren , bedankt voor alle hulp en uitleg
ik had format gedaan op pc
en met herinstall had office den outlook mee geinstalleerd
nu verwijdert en k geloof dat probleem opgelost is
bedankt voor alle raad
:evil:
En de dames dan??????????? :p

rembrandt
7 November 2006, 22:54
Wel een rigoreus plan om Format te doen, de vraag is natuurlijk of het hiermee opgelost is ander zit je direct weer zo: :wall: :shocked: :cry:

Mimosa voor jouw een bloem als dank: http://members.chello.nl/h.trentelman/bloemen4/555.gif

Mimosa
8 November 2006, 08:40
Wel een rigoreus plan om Format te doen, de vraag is natuurlijk of het hiermee opgelost is ander zit je direct weer zo: :wall: :shocked: :cry:

Mimosa voor jouw een bloem als dank: http://members.chello.nl/h.trentelman/bloemen4/555.gif
Ik voel me weer blozen :shy: :shy: :shy: Maar dit doet deugd aan mijn hartje! Thx! :bow: :thx:

spruit
8 November 2006, 19:53
sjarmeurs.......:p ;)

Mimosa
8 November 2006, 19:55
sjarmeurs.......:p ;)
Jaloers? :D :evil: